Aviseringar
Rensa alla

Super Nintendo (PAL eller NTSC-U?)


Ämnesstartare

funderar på att köpa ett super nintendo för en del av mina sommarjobbspengar som jag mest har tänkt spela rollspel som bara finns i staterna på.

så därav kommer frågan om det är värt att importera en konsol från usa som säkert dröjer månader i frakt, kräver en massa föräldraköpgrejs+ behöver adapter eller om jag borde köpa en hederlig europeisk konsol för några hundringar på blocket/eniro.

ställer därför några frågor

Hur funkar convertersakerna på en palmaskin?

Finns det några spel som inte funkar med någon viss converters?(har för mig att jag läste om någon som inte kunde spela super mario rpg vilket iofs kvittar för mig)

och vilken är den bästa?

mvh Emperor Gestahl

ÄNDRAT 2009-07-29 21:00
kom på att man kanske kunde modda snes:et någon som vet något om't?


   
Citera
Ämnesstartare

h3h3, gayboi...


   
SvaraCitera

De rollspel som aldrig hittade till den europeiska marknaden är väl rätt dyra, om jag inte minns fel? Sen finns det väl ett antal rätt hyggliga rollspel som faktiskt släpptes i Europa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

h3h3, gayboi...

fu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

Sen finns det väl ett antal rätt hyggliga rollspel som faktiskt släpptes i Europa?

är väl i princip bara secretsserien och illusion of time/gaia/whatever som hittade hit. (kanske chrono trigger också?)

Rivethead:

De rollspel som aldrig hittade till den europeiska marknaden är väl rätt dyra, om jag inte minns fel?

mja varken lufiaspelen, final fantasy eller chrono trigger kostade mer än några hundringar på ebay.

tror snarare det är tvärtom de spelen som kom till europa(och än mer till Sverige) kom väl i mindre upplagor och har därför fått högre samlarvärde än de amerikanska.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

är väl i princip bara secretsserien och illusion of time/gaia/whatever som hittade hit. (kanske chrono trigger också?)

Det är väl inte så "bara"? Soul Blazer-Illusion of Time-Terranigma-serien är grymt bra. Har dock bara spelat Soul Blazer på konsol, de andra fick bli på emulator. Men det är klart, de är rätt jävla dyra de också.

Chickfactor:

mja varken lufiaspelen, final fantasy eller chrono trigger kostade mer än några hundringar på ebay.

Åhfan! Jaja det är väl de där importsidorna som tar skyhöga summor då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

Illusion of Time

har sett illusion of time för 150spänn i sverige det är inte speciellt dyrt ifall man jämför med secrets of mana vet dock inte i vilket skick det är då.

Rivethead:

Åhfan! Jaja det är väl de där importsidorna som tar skyhöga summor då...

jo spelen är ju oftast rejält mycket billigare i staterna överhuvudtaget (brukar ju vara typ samma pris i pund som i dollar).

fast det har väl att göra med dollarn kanske minns bara när man var dvärg och man såg ställen som tog typ 7-8hundra för FF:T och såna;E


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

super nintendo

Hej [cool]

Ont: Köp fina spel med Mario.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har iofs bara testat Illusion of time på emulator så kan inte uttala mig om dess ägighetsfaktor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ont: Köp fina spel med Mario.

har skickat ett mail till någon på eniroköpochsälj som säljer't vet inte vad jag får för svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ont:

vad betyder '' Ont: '' ?
det är inte första gången man hör det.. fast man har aldrig fattat vad det betyder haha [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

Ont:

on topic?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

on topic

jaha okej tack Chick [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en NTSC maskin istället, det gjorde jag tillslut, så förbannat mycket enklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

NTSC

Black Grail:

NTSC

Never The Same Color...


   
SvaraCitera