Aviseringar
Rensa alla

Superman Shot


Ämnesstartare

Hej!
Var för inte så länge sedan på Gran Canaria och blev där bjuden på en galet god shot. Den kallades för superman, var klar, blå och aningen skiktad. Man skulle gurgla den i munnen före man svalde och sedan ta ett djupt andetag. Smakade söt mint skulle man kunna säga. Har verkligen försökt få reda på vad det var i den, men kan inte hitta det någonstanns. När man kikar på recept på internet ínnehåller de ofta baileys, men det stämmer inte riktigt med det jag fick då den som sagt var klar.

Så frågan är, vet ni vad kan har blivit serverad?


   
Citera
Ämnesetiketter

hb o blåbärsläsk


   
SvaraCitera

Listerine blandat med vatten?


   
SvaraCitera

kryptonit me blod


   
SvaraCitera

Image
?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dyra pengar för vanligt munskölj isf 😉


   
SvaraCitera

mm du blev lyrad!!!


   
SvaraCitera

alkohol e eklit [sad]


   
SvaraCitera

Intro: A superman shot gets its name because it tastes just like superman ice cream. Follow these steps to make a superman shot.
Step 1: Gather the ingredients. You will need a shot of Baileys Irish Cream, Banana liqueur, and blue curacao.

Step 2: You should use a cocktail shaker if you have one. Fill the shaker full of ice.
Step 3: Add the ingredients to the shaker and shaker well.

Step 4: Strain the superman shot into a shot glass. Take the creamy shot and enjoy!

Tips: To make the shot taste most like superman ice cream, you need to use exactly equal parts of each ingredient.

It should look like a bluish-grey drink.
Some people recommend adding Amaretto to the drink but I think it’s better with out.
Check out my other drink recipes!
Warnings: These shots are all alcohol and are strong; consume them in moderation.
Never drink and drive.

google HEH HE[smile]


   
SvaraCitera
KSENIA

SÄBKERT NÅGOT MED CURACAO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

Baileys Irish Cream

som jag skrev i mitt tidigare inlägg, kan inte innehålla baileys eftersom den är klar.


   
SvaraCitera

1 part (chilled) Amaretto
1 part (chilled) Irish Cream

eller

•1/3 oz. Rum, coconut
•1/3 oz. Schnapps, peach
•1/3 oz. Triple Sec
•1 splash Grenadine
•Fill with Pineapple Juice

Fill glass with ice, add equal parts rum, peach schnapps and triple sec. Fill with pineapple juice, stir. Top with grenadine

fast d va en drink iofs


   
SvaraCitera