Aviseringar
Rensa alla

Superviktigt julmeddelande till alla UM:are!


Ämnesstartare

André Vifot Haas:

och vi är fullt medvetna om många kommer bli besvikna.

Vilket också kommer att minska besöksstatistiken.

André Vifot Haas:

Kan passa på att säga att vi förhoppningsvis har en snygg lösning på g som gör att man kan koppla in sin externa blogg på sin UM-profil.

Det låter som en bra idé. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Vi har vänt in och ut på sajten, kollat vad som används mest och beslutat oss för att säga adjö till bloggen, fotoalbumet och gästboken.

Skönt. Har varit emot gästboken ända sedan den först infördes. Alldeles för mycket lunarstorm över det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas alla PM sparas också.


   
SvaraCitera
mynona

Åtta:

Vi ska dock fixa så att man kan ladda ned alla sina bilder, sina bloggposter o.s.v. så att man kan ladda upp dem någon annanstans, om man känner för det.

Innebär det att man kommer att kunna spara dem? Kommer man fortfarande att kunna ladda upp bilder i trådar?

Åtta:

PM kommer dock finnas kvar, så att skicka meddelanden till andra användare kommer du att kunna göra (betydligt mycket enklare, dessutom).

Kommer de gamla pm man nu har i sin inkorg att sparas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker detta låter oroande och bra på samma gång.
Gillar gamla um men ser samtidigt fram emot förändring.


   
SvaraCitera
Åtta

mynona:

nnebär det att man kommer att kunna spara dem? Kommer man fortfarande att kunna ladda upp bilder i trådar?

Ja och ja.

mynona:

Kommer de gamla pm man nu har i sin inkorg att sparas?

Det är planen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Vilket också kommer att minska besöksstatistiken.

Är ganska övertygad om att alla andra förändringar kommer att öka besöksstatistiken.


   
SvaraCitera

Har ni några designelement ni vill implementera rent konkret ? Jag har ett par förslag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror att anledningen till att razorblade reagerar på borttagningen av bloggen inte bara är det att folk kan skriva av sig. Det är något speciellt med att skriva av sig just här kan jag tänka mig då um är privat fårn ens irl-värld. Det är en annan grej när det bara är um-människor som kan läsa det man skriver. Man kan skriva saker som man kanske inte skulle skriva om man visste att de man träffar dagligen skulle kunna läsa det.

Även om detta inte är en funktion som används flitigt utav mig så förstår jag ändå mångas sorg. Och det är synd att den ska åka bort för att allt annat ska förbättras.
Men tycker att ert engagemang och beslut kring renovering är kanon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som en bra idé. Säg till i god tid vilken vecka detta ska startas så man hinner boka in andra saker. [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

tevepro:

Har ni några designelement ni vill implementera rent konkret ? Jag har ett par förslag...

Vi är väldigt tidiga i designstadiet än så länge. Just nu funderar vi mest på funktionell design och hur användaren kan nå de mål vi satt upp så enkelt som möjligt. Den grafiska utformningen har inte satt igång ännu.


   
SvaraCitera

Åtta:

Vi är väldigt tidiga i designstadiet än så länge. Just nu funderar vi mest på funktionell design och hur användaren kan nå de mål vi satt upp så enkelt som möjligt. Den grafiska utformningen har inte satt igång ännu.

Okej.

Undrade mest bara över er filosofi kring att integrera sociala medier på ungdomar.se. Ofta man ser share-ikoner och facebookinloggningar på sidor utan att förstå varför de funktionerna lagt till.. Kommer ni att lägga till sådant på sidan?


   
SvaraCitera
Åtta

tevepro:

Kommer ni att lägga till sådant på sidan?

Nepp. Viss integrering är tänkt att finnas på vissa sidor, men bara när de fyller ett faktiskt syfte. Att trycka in Facebook-knappar överallt är inget som någon av oss gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Okej. Undrade mest bara över er filosofi kring att integrera sociala medier på ungdomar.se. Ofta man ser share-ikoner och facebookinloggningar på sidor utan att förstå varför de funktionerna lagt till.. Kommer ni att lägga till sådant på sidan?

Det fanns ju, som du kanske kommer ihåg, en massa Facebookknappar i forumet tidigare. Det var bland de första sakerna vi tog bort när jag blev sajtansvarig förra våren, så det ger nog en liten hint om min filosofi. [smile]


   
SvaraCitera
zIGGE

vill se någon av er admins kommentera det fingerprints skrev.


   
SvaraCitera