Aviseringar
Rensa alla

Surrogatmamma


Ämnesstartare

Tja!
Om det vore lagligt att bli surrogatmamma i Sverige skulle du då kunna tänka dig att bli det? Skulle du kunna göra det gratis eller skulle du vilja ha betalt för det? Sedan tycker du att det ska bli lagligt i Sverige med att vara surrogatmamma?

Själv skulle jag kunna tänka mig att bli surrogatmamma (kanske inte just nu men i framtiden) och jag skulle kunna göra det gratis men skulle samtidigt inte säga nej till pengar. Och ja jag tycker att det borde bli lagligt i Sverige med att bli surrogatmamma.


   
Citera
Ämnesstartare

Aldrig, jag skulle inte förstöra min kropp genom att föda en unge som jag inte ens ska ha själv.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Och ja jag tycker att det borde bli lagligt i Sverige med att bli surrogatmamma

Tycker du att vi borde legalisera prostitution fullt ut också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Tycker du att vi borde legalisera prostitution fullt ut också?

Jag kan inte se sambandet mellan prostitution och att bli surrogatmamma, inplanteringen av barnet sker ju via provrörsbefruktning.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Jag kan inte se sambandet mellan prostitution och att bli surrogatmamma, inplanteringen av barnet sker ju via provrörsbefruktning.

Jo, men det blir ju i princip att sälja sin kropp för en period.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Jo, men det blir ju i princip att sälja sin kropp för en period.

Det är inte alls samma sak att ha sex med någon för pengar för att någon ska få njutning för en stund som att låta ett par använda din kropp som ett kärl till deras barn när de själv inte kan få barn.


   
SvaraCitera

??????????????


   
SvaraCitera

och det är inte att sälja sin kropp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ida l:

och det är inte att sälja sin kropp

Vad har du för argument?


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Det är inte alls samma sak att ha sex med någon för pengar för att någon ska få njutning för en stund som att låta ett par använda din kropp som ett kärl till deras barn när de själv inte kan få barn.

Fortfarande blir det en industri där den ena parten hamnar i en utnyttjandeposition. Vad får surrogatmamman ut av det hela (förutom en smula gott samvete och lite cash)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Fortfarande blir det en industri där den ena parten hamnar i en utnyttjandeposition. Vad får surrogatmamman ut av det hela (förutom en smula gott samvete och lite cash)?

Att ge några ett av det finaste som finns, räcker inte det? För mig skulle det göra det, jag har sett hur illa par kan må av att de inte kan få barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Fortfarande blir det en industri där den ena parten hamnar i en utnyttjandeposition. Vad får surrogatmamman ut av det hela (förutom en smula gott samvete och lite cash)?

Vad får en rörmokare ut av sitt jobb, förutom pengar?

Jag är för legalisering, visste ärligt talat inte ens att det var olagligt.

Åh, jag är även för legalisering av prostitution, så det är inget bra argument heller.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Att ge några ett av det finaste som finns, räcker inte det? För mig skulle det göra det, jag har sett hur illa par kan må av att de inte kan få barn.

De som arbetar som horor har ofta hamnat snett, klarar inte av ett vanligt jobb och ser självklart horandet som en säker inkomst. Samma sak lär det blir med surrogatmammor. De kommer vara samma typ av arbete med samma typ av människor (bortsett från eventuella droger eftersom jag antar att inget par väljer en sådan kvinna). Ett utnyttjande som inte är människovärdigt.


   
SvaraCitera

Nachac:

Vad får en rörmokare ut av sitt jobb, förutom pengar?

Ingenting. Men han blir inte utnyttjad på samma vis eftersom rörmockare är ett värdigt jobb för en människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cillan_:

Ingenting. Men han blir inte utnyttjad på samma vis eftersom rörmockare är ett värdigt jobb för en människa.

För att du tycker det? Ska vi bilda lagar med irrationella känslor som grund?


   
SvaraCitera