Aviseringar
Rensa alla

Svälja...


zz22zz:
Antingen så hade du ätit något dåligt eller så är det en psykisk grej, typ att du gått och oroat dig. Det är faktiskt till och med nyttigt att svälja sperman  http://nyheter24.se/sex-blandat/654059-10-saker-du-inte-visste-om-sex

Och nyheter24 skriver bara sanningen? 


   
SvaraCitera

Ville bara ha en källa. Har hört det från flera håll, men du får tro vad du vill. Här har du en annan källa, kolla under health effects.


   
SvaraCitera

Sitter nog mer i huvudet än i magen. Lek med lite smaker samtidigt så tänker du inte så mycket på det. Finns saker som är till för just detta:
http://box2you.se/index.php?route=product/product&path=74&product_id=723


   
SvaraCitera

jag sväljer alltid. kanske för att jag inte har tillgång till att spotta ut det, och jag vill absolut inte att han kommer på mitt ansikte/kropp. 


   
SvaraCitera

väldigt sällan jag sväljer. jag har iofs ingen pojkvän men de killar jag har sex med har tjock sperma och det är lite jobbigt att få ner den i halsen då, haha. låter lite weird att du blir så dålig i magen, aldrig hört talas om. jag gissar att det berodde på nåt annat än sperman, typ ätit nån dålig mat eller så.


   
SvaraCitera

Det ska inte vara någon fara.
När sperman når magen så kommer enzymer och syror i magen att utrota virus och bakterier. För att vara på den säkra sidan så kan du göra ett par saker.
1. Borsta inte tänderna innan du ger oralsex då tandköttet kan börja blöda vilket leder till en ökad risk för infektion.
2. Efter sväljning så kan du ta lite munskölj (ex, listerine) för att ta död på eventuella bakterier i munnen
3. Ta reda på om partnern har någon slags infektion/könssjukdom innan du ger oralsex. Även fast magen bryter ner virus och bakterier så kan du få jobbiga sjukdomar (Syfilis,Gonorré,Herpes m.m) obs: HIV transporteras också genom kroppsvätskor men måste ta sig in i blodet genom blödande tandkött eller trasiga tänder för att komma till uttryck, annars är det inga problem.

Alltså, så länge allt är ok med partnern så är det ingen fara.
Sperman brukar ha bättre smak och konsistens på män som inte röker,äter nyttigt o.s.v


   
SvaraCitera

Du måste ha känslig mage, för att satsen är ett protien helt enkelt 


   
SvaraCitera
Kaira

Jag gör det då och då. Det smakar inte äckligt men det är nog bara tanken och konsistensen som gör det så "äckligt". Hur jag än försöker får jag ändå alltid spyreflexer 😉 Har aldrig varit med om liknande dock ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
har aldrig hört talas om någon som spyr och får körig mage av det. Säkert något från maten snarare, eller så är din killes sagge gjort av någon sorts syra okänt till människan

Zymba:
Ej hört talas om det, aldrig vart med om det själv. Konstigt. Men om du inte mår bra av det ska du såklart inte göra det!

lurifax69:
Det är typ omöjligt att bli sjuk av en sats sperma, du måste ha ätit nåt innan som gjorde så allt skedde.

S3ON:
Har hört talas om folk som får diarré av det IAF. 

Johaness12345:
Man kan inte bli sjuk av det. Jag tror nästan att det har och göra med att du eventuellt ätit någonting innan som orsakat det eller att du har tänkt för mkt på det liksom.. :S

kakakaka:
Finns många som är allergiska mot sina partners spermier.

zz22zz:
Antingen så hade du ätit något dåligt eller så är det en psykisk grej, typ att du gått och oroat dig. Det är faktiskt till och med nyttigt att svälja sperman  http://nyheter24.se/sex-blandat/654059-10-saker-du-inte-visste-om-sex

annika98:
väldigt sällan jag sväljer. jag har iofs ingen pojkvän men de killar jag har sex med har tjock sperma och det är lite jobbigt att få ner den i halsen då, haha. låter lite weird att du blir så dålig i magen, aldrig hört talas om. jag gissar att det berodde på nåt annat än sperman, typ ätit nån dålig mat eller så.

Hade inte ätit något dåligt
Jag är inte allergisk och nej allergi mot sädesvätska är högst ovanligt och utvecklas oftast pga en graviditet
Inte psykiskt då jag älskar att suga kuk för övrigt, alltså ingen oro

Pratade med min barnmorska på UMO och det är tydligen vanligt att magen kör ihop sig efter men man vet inte riktigt varför Blink


   
SvaraCitera

Hört att det inte alls är bra att svälja men med mig har det aldrig hänt något. Skönt att du mår bättre! 


   
SvaraCitera