Aviseringar
Rensa alla

Svälter


Ämnesstartare

Jag gjorde slut med min kille häromdagen efter två år, det var det jobbigaste förhållandet å äntligen vågade jag lämna. Problemet är nu att jag är deprimerad trots allt, har inte kunnat äta på 4 dygn. Är otroligt rädd, vill inte gå ner i vikt. Försöker tvinga i mig mat men det går inte, vad gör man i en sån här situation? Vill inte gå å be om hjälp, någon som löste det på egen hand? Hur? Dricker mängder med vatten då kroppen ber om det å jag inte får i mig något, sover inget på nätterna heller. Det sista jag vill är att gå ner i vikt, har hyfsat bra mående för att vara deprimerad. Men får ingen energi när jag inte äter, så mycket tankar.


   
Citera
Ämnesstartare

För det första så är du troligtvis inte deprimerad utan att du upplever kraftig sorg helt enkelt vilket är anledningen till ditt problem. Tror dock inte jag kan hjälpa dig då du har redan bestämt att du vill ej söka professionell hjälp.


   
SvaraCitera

Bombiebombie: vad gör man i en sån här situation? Vill inte gå å be om hjälp

Jag tror att det är en motsägelse


   
SvaraCitera

Skriv av dig till mig. Behöver också uppmuntran till och äta, hur och vad. Har börjat med mer pasta samt fortsatt träning hemma, men svälter hela tiden. Dricker mjölk precis när den är ny sen luktar det illa. Jag undviker dyra caféer så ser jag en muffins som ser mäktig ut tar jag det en gång men är den inte något spännande struntar jag helt att gå dit. Fortsätter äta på secondhand caféer där man kan få lika mycket som en muffins för 35kr som en Köttbulle macka, morotskaka och allt du kan tänka dig. Sen går jag där det finns husmanskost. Har hittat tre nya ställen jag ska prova med schnitzel. Börja gå mer till arbetarcafer, byggares frukostställen. En ostmacka som lunch är inte bra. Bättre med pannbiff.

Jag dricker nästan ingenting. Fast det känns som mycket.


   
SvaraCitera

Du måste fortsätta att tvinga dig själv att äta ändå. Tvångsäta är inte kul heller men det kan man be om hjälp för senare om det skulle utvecklas till ett kvarstående problem. Jag tänker typ att du kan tvinga dig själv att äta så mycket som du kan (sätt ett mål för dagen) så att du inte dör av svält liksom.. Du behöver tid att tänka igenom dina tankar och acceptera att det är okej att vara ledsen men inte okej att straffa din kropp för det. - Även om du inte "straffar" din kropp med flit utan snarare har svårt att äta pga ditt nuvarande mående så blir din kropp ju fortfarande straffad-.


   
SvaraCitera

Ät mat


   
SvaraCitera