Aviseringar
Rensa alla

Svänga till höger vid rött efter full stopp borde vara tillåtet som USA & Canada


Ämnesstartare

I USA och Kanada är det tillåtet att svänga till höger vid rött trafikljus efter full stopp förutom om man ser en vägskylt som säger "NO TURN ON RED" i USA och symbol skylt i Kanada.

I New York City och Montreal är de ända städerna där det är inte tillåtet att svänga till höger vid rött.
I NYC kan man vid fåtal ställen om en skylt säger att det är tillåtet att svänga vid rött.

Jag tycker att detta är en bra idé som borde finnas i Sverige och hela Europa också. Tror det finns i Tyskland med, men inte säker.
Varför sitta och vänta till ett grönt ljus när det inte finns några bilar alls.

Image

Image


   
Citera

gå o lägg dig plz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Canada´s NO TURN ON RED skylt

Image


   
SvaraCitera

hahaha


   
SvaraCitera

om jag helt bortser från den uppenbara olycksrisken så kan det nog vara lite bra kanske.


   
SvaraCitera

det har diskuterats här i Sverige tror jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är faktiskt en rätt schysst regel, verkar flyta på väldigt smidigt. Blir irriterad varje gång jag måste vänta när jag kör i Sverige numera. [crazy]


   
SvaraCitera

Hur orkar du?


   
SvaraCitera

Det räcker, seriöst.


   
SvaraCitera

Håller med! Fyfan vad viktigt det är! Jag kanske kommer kommer märka skillnaden hemma i Sverige nästa gång jag kollar på cops O:


   
SvaraCitera

New York City:

Jag tycker att detta är en bra idé som borde finnas i Sverige och hela Europa också. Tror det finns i Tyskland med, men inte säker.
Varför sitta och vänta till ett grönt ljus när det inte finns några bilar alls.

Har åkt med farsan några gånger sträckan Los Angeles (västkusten) o New York City (ostkusten) via Las Vegas, Salt Lake City, Omaha, Chicago o Cleveland o tycker att det funkar alldeles ypperligt att svänga höger mot rödljus bara man stannar först. [smile] [bigsmile] [love]


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

gå o lägg dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

gå o lägg dig plz

passaro:

Hur orkar du?

Dberorpå:

Det räcker, seriöst.


   
SvaraCitera

Varför bryr du dig? Du bor ju inte ens här.


   
SvaraCitera

Rött är rött ska inte köras emot. Annars kommer det bli som i italien:

Grönt = Kör
Gult = Gör som du vill
Rött = Enbart dekoration


   
SvaraCitera