Aviseringar
Rensa alla

Svärmeri


Ämnesstartare

Känner att jag behöver skriva av mig någon och skulle uppskatta om någon tar sig tid att läsa.

Mitt problem, om man nu kan kalla det för det, är klassiskt. Jag själv har exempelvis skrivit åtskilliga likadana trådar och jag är övertygad om att du också har gjort det, eller i vilket fall som helst tänkt detta.

Jag tror att jag är kär. Eller kär och kär, jag har i alla fall något av en "crush" på en tjej i skolan. Jag känner några i hennes klass och de vet om att jag gillar henne, jag har nämnt det i varje fall. Men ingenting händer, jag har tittat lite på henne i skolan och fått ögonkontakt och så vidare, några gånger och jag är övertygad om att hon vet vem jag är och jag är ganska övertygad om att hon är lite intresserad av mig med.

Saken är den att jag vet inte hur skall jag få kontakt med henne. Jag ser henne inte ofta i skolan och när jag väl ser henne är det ofta på håll.

Just nu känns det lite jobbigt, jag kan inte sluta tänka.


   
Citera
Ämnesstartare

Gå fram och va social


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Briljant [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Gå fram och va social

Så jag bör bara gå fram till henne? Känns lite knasigt. Men det är ju det det egentligen inte är, om jag inte hade gillat henne hade jag kunnat göra vad som helst, är väldigt pratglad i normala fall.

dazed_and_confused:

Briljant [surprised]

whaat? :@


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

whaat? :@

till Mattias


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Så jag bör bara gå fram till henne? Känns lite knasigt. Men det är ju det det egentligen inte är, om jag inte hade gillat henne hade jag kunnat göra vad som helst, är väldigt pratglad i normala fall.

Kommentera hennes ögon (brukar funka iaf)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stalka människan på Facebook. Så gör vi i min skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Kommentera hennes ögon (brukar funka iaf)

men vafan?

dazed_and_confused:

ll Mattias

okaj, du har inget annat förslag eller?

agitation:

Stalka människan på Facebook. Så gör vi i min skola.

..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

..

...Det är faktiskt bra.
1. Du ser om människan har ett förhållande eller inte.
2. Blir du vän med henne, ser du allt hon gör och tänker.
3. Du kan kommentera och ni kan hitta någonting gemensamt.
4. Hon kanske blir den som tar initiativet i verkligheten eftersom inte du gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

...Det är faktiskt bra.
1. Du ser om människan har ett förhållande eller inte.
2. Blir du vän med henne, ser du allt hon gör och tänker.
3. Du kan kommentera och ni kan hitta någonting gemensamt.
4. Hon kanske blir den som tar initiativet i verkligheten eftersom inte du gör det.

hon är singel och jag kommer inte att lägga till henne där förän jag har pratat med henne. så hur skall jag göra för att göra det?

alltså om jag väl blir presenterad för henne etc, har jag inga problem att fråga om vi skall ta en fika etc, men det är nu i början som det känns jobbigt, måste få kontakt med henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

hon är singel och jag kommer inte att lägga till henne där förän jag har pratat med henne. så hur skall jag göra för att göra det?

Varför inte tvärt om? Så mycket enklare.

jag är gud:

alltså om jag väl blir presenterad för henne etc, har jag inga problem att fråga om vi skall ta en fika etc, men det är nu i början som det känns jobbigt, måste få kontakt med henne

Sätt dig nära henne i matsalen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Sätt dig nära henne i matsalen.

stor skola = ser henne inte så ofta

agitation:

Varför inte tvärt om? Så mycket enklare.

Känns inte bra :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

tor skola = ser henne inte så ofta

Javisst ja. Det finns ju sådana.

jag är gud:

Känns inte bra :s

Okej.
Fan jag som ville vara smart och hjälpa men jag tar aldrig kontakt med människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Javisst ja. Det finns ju sådana.

Mm

agitation:

Okej.
Fan jag som ville vara smart och hjälpa men jag tar aldrig kontakt med människor.

Men kom igen iaf, det är bara gött att snacka med någon om det i varje fall.

Alltså jag känner tre i hennes klass väl och några andra lite halvbra. Egentligen skulle jag kunna arrangera något, mohaha. men vet inte om det är bästa sättet heller.

en av killarna jag känner i klassen sa att nästa gång vi skulle "ut", så skulle han höra med henne om hon skulle med. tror du det är ett bra alternativ? jag gillar väl egentligen inte riktigt den krogmiljön, men det öppnar ju för andra möjligheter iaf.

har du inga andra tips? comeon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen som har någon idé?


   
SvaraCitera