Aviseringar
Rensa alla

Svaga handleder?


Ämnesstartare

Jag får lätt ont i handlederna och det kan kännas som om de hoppar ur led ibland.
Bara jag ska resa mig ur sängen eller liknande så kan jag få jätteont i haldlederna i flera dagar.
Ibland på vissa danskurser jag tar så tränar vi akrobatik. Jag klarar inte av att stå på händerna och liknande för att det gör så ont i handlederna.

Vad beror detta på? Och vad kan jag göra åt det?


   
Citera

stentämjare:

Vad beror detta på?

Fråga doktorn.

stentämjare:

Och vad kan jag göra åt det?

Gör som doktorn säger.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten P23 HAR RÄTT!

HA HA HA HA HA HA HA HA HA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hm. kan vara reumatism, någon form av. eller eds, jag har en lätt form av det. vissa har svaga handleder, eller andra leder, bara naturligt så då är det inte så mycket att göra åt. t.ex min mamma fick sluta spela volleyboll när hon var ung för samma problem som ditt och hon var riktigt bra[cry][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

vissa har svaga handleder, eller andra leder, bara naturligt

Kan man inte träna upp dem på något sätt?:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentämjare:

Kan man inte träna upp dem på något sätt?:/

hmm, beror nog också på vilket problem man har. om man har just SVAGA handleder. men ofta då man säger att ens handleder är svaga, menar man känslan i dem. att det känns som man inte har någon kraft i dem, och då tyder det på det jag sa i förra inlägget. men om du inte har någon annan musklekraft borde det väl gå. men duu gå till läkare. inge på um som kan hjälpa dig bara råda dig[wink]


   
SvaraCitera

Har du haft det så här länge eller har det nyligen kommit?

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

men duu gå till läkare. inge på um som kan hjälpa dig bara råda dig

Jag tänkte att kanske någon hade samma problem:P Det känns så omständigt att gå till läkaren för en sån grej:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorgath:

Har du haft det så här länge eller har det nyligen kommit?

Jag har nog haft det ett par åt men det var först i höstas jag började få ont av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentämjare:

Jag tänkte att kanske någon hade samma problem:P Det känns så omständigt att gå till läkaren för en sån grej:P

ja men som jag sa så har nog dem som har problem av detta läkarhjälp, men du får väl bestämma själv [shake]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera