Aviseringar
Rensa alla

Svagare av mat?


Ämnesstartare

Imorse när jag vaknade kände jag mig på topp. Energisk, pigg och peppad på en ordentlig frukost. Flingor med mjölk intogs i något större mängd än vanligt och helt plötsligt sitter jag helt utslagen med huvudvärk, ont i lederna och illamående. Detta är inte första gången maten knockar mig till golvet.

Är detta kopplat till mitt intag av föda? Hade liksom för mig att mat skulle göra mig pigg och glad, det säger mamma.


   
Citera
Ämnesetiketter

1111PM:

Är detta kopplat till mitt intag av föda? Hade liksom för mig att mat skulle göra mig pigg och glad, det säger mamma.

Jaså[wink] Kan de ha varit sockrade flingor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ptja, såna därna Kellogg's K Red Berries. Låtsasnyttiga du vet. Wai?


   
SvaraCitera

Äter man lite fuckas magen upp och det krånglar när man ska börja äta igen/allergi

kanske

vad vet jag


   
SvaraCitera

1111PM:

Ptja, såna därna Kellogg's K Red Berries. Låtsasnyttiga du vet. Wai?

Citera gärna. Ja men du får läsa vad det innehåller allt. Ät ordentligt med dig. Kan inte förstå dock hur man kan bli mätt på flingor. Du måste äta mer och sedan dricker vi rikligt med vätska på morgonen så mår man fint!


   
SvaraCitera

1111PM:

Flingor med mjölk intogs i något större mängd än vanligt och helt plötsligt sitter jag helt utslagen med huvudvärk, ont i lederna och illamående. Detta är inte första gången maten knockar mig till golvet.

Alltså jag ser inte hur du skulle kunna få ont i lederna för att du ätit mat. Men att du ätit mer än vanligt kan ha en liten betydelse, för om du redan är sjuk (äter lite) kan det vara jobbigt för magen att ta emot mer mat på en gång. Men placebo, någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Citera gärna. Ja men du får läsa vad det innehåller allt. Ät ordentligt med dig. Kan inte förstå dock hur man kan bli mätt på flingor. Du måste äta mer och sedan dricker vi rikligt med vätska på morgonen så mår man fint!

Will do. Citera alltså. Och flingor är väl en rätt normal grej att käka på morgonen? ^^


   
SvaraCitera

1111PM:

Will do. Citera alltså. Och flingor är väl en rätt normal grej att käka på morgonen? ^^

Ja men vi brukar stoppa i oss chips i Sverige på fredagskvällar också, inte fan är det bra[y] Flingor lär ju inte direkt innehålla så mycket näring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Alltså jag ser inte hur du skulle kunna få ont i lederna för att du ätit mat. Men att du ätit mer än vanligt kan ha en liten betydelse, för om du redan är sjuk (äter lite) kan det vara jobbigt för magen att ta emot mer mat på en gång. Men placebo, någon?

Haha nej, inte jag heller! That's why I had to ask. Ledgrejen skulle kunna vara ett utmattad-kropp-symptom eller inte relevant öht, jag skrev bara ner hur det känns i min kropp nu jämfört med när jag vaknade : >


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Ja men vi brukar stoppa i oss chips i Sverige på fredagskvällar också, inte fan är det bra Flingor lär ju inte direkt innehålla så mycket näring.

Haha, du har så rätt! Kruxet är ju att jag inte käkar bröd och saknar orken att knåpa ihop något fantasifullt och näringsrikt alla dagar. Några förslag perhaps? ^^


   
SvaraCitera

1111PM:

Haha, du har så rätt! Kruxet är ju att jag inte käkar bröd och saknar orken att knåpa ihop något fantasifullt och näringsrikt alla dagar. Några förslag perhaps? ^^

Vad sägs om lite brunt bröd med bacon, apelsinjuice och te?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Vad sägs om lite brunt bröd med bacon, apelsinjuice och te?

Åh, jag har så många invändningar mot det där. Bacon är stort no no eftersom jag är vego, apelsinjuice känns som saft och om jag äter en macka måste jag förmodligen ha något på den i stil med smör, ost eller keso vilket känns sådär och om jag inte har det utan bara har grönsaker på kunde jag lika gärna ha stoppat i mig en tomat som den är. Wow. Det är fantastiskt hur krångligt jag gör det för mig! [bigsmile]


   
SvaraCitera

1111PM:

Åh, jag har så många invändningar mot det där. Bacon är stort no no eftersom jag är vego, apelsinjuice känns som saft och om jag äter en macka måste jag förmodligen ha något på den i stil med smör, ost eller keso vilket känns sådär och om jag inte har det

Du har aldrig hört talas om uttrycket "Ät och håll käften!"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1111PM:

Haha, du har så rätt! Kruxet är ju att jag inte käkar bröd och saknar orken att knåpa ihop något fantasifullt och näringsrikt alla dagar. Några förslag perhaps? ^^

gröt med mjölk och lite frukt eller bär på, + ett glas epelsinjuice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahah! Alldeles för sällan faktiskt. Folk är duktiga på att oroa sig i tystnad. Funderar på om det går att hyra någon som går omkring med mig och ger mig en käftsmäll varje gång jag snurrar in mig i såna där störiga tankar... Waddaya think? Frivillig?


   
SvaraCitera