Aviseringar
Rensa alla

svamp, hjälp..


Ämnesstartare

Hej hej, jag misstänkte att jag hade fått svamp för några dagar sedan, eller aa jag är väldigt säker på att det är svamp jag hade. Så jag köpte pevaryl, vagitoriet och salva.

Har tagit två vagitorier hitills, tar den sista ikväll och har smörjt in med salvan 2-3 gånger om dagen. Sen jag började med det har jag känt lite bränningar i underlivet, inte så att det gör speciellt ont men det är väl inte speciellt skönt. Imorgon ska jag enligt förpackningen känna förbättring, alltså från symptomen (klåda, irritation, flytningar)

Men till frågan, nu har jag börjat oroa mig för att jag imorgon kommer få svårt att avgöra om symptomen minskat pga bränningarna. För bränningarna göra så att jag knappt känner av någon klåda längre, känns pyttelite ibland bara. På salvan står det att man ska fortsätta att smörja in sig tills alla symptom är borta men om jag bara känner bränningar (sista vagitorien tar jag som sagt ikväll), bör jag då även sluta med salvan imorgon för att kunna känna efter om svampmedicinen hjälpt?


   
Citera

hahaha jag trodde det handlade om toppslätskivlingar


   
SvaraCitera

Mmhmmm:

bör jag då även sluta med salvan imorgon för att kunna känna efter om svampmedicinen hjälpt?

Är du säker på att det var svamp då? Har hört att första gången man tror att man fått svamp bör man gå till um eller vårdcentralen för att verkligen kolla upp att det är det man har. Är det svamp man har får man ju då även rätt medicin, antingen receptbelagd eller en hänvisning till en receptfri som kommer funka för just dig. Sen om man får svamp igen så är det inte lika viktigt att man upp söker läkare då man då har hundra gången lättare att känna ingen symptomen.


   
SvaraCitera

Haha, trodde det var artbestämning [bigcheers]


   
SvaraCitera

Tickstart:

hahaha jag trodde det handlade om toppslätskivlingar

nästan [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Är du säker på att det var svamp då? Har hört att första gången man tror att man fått svamp bör man gå till um eller vårdcentralen för att verkligen kolla upp att det är det man har.

Jag har haft obalans i underlivet tidigare och köpt såndär lactal balance och då hjälpte det. Den här gången provade jag med lactal först men det hjälpte inte och efter ett tag kände jag att det inte kändes likadant som när jag hade obalans..


   
SvaraCitera

Tickstart:

hahaha jag trodde det handlade om toppslätskivlingar

+1


   
SvaraCitera

Ring sjukvårdsupplysningen eller boka tid hos gyn om det inte känns bättre inom några dagar.
Så hade jag gjort.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ring sjukvårdsupplysningen eller boka tid hos gyn om det inte känns bättre inom några dagar.
Så hade jag gjort.

ja, det kommer jag absolut göra. Men hur ska jag göra med salvan? Ska jag sluta med den eller fortsätta?


   
SvaraCitera

Har du haft oskyddat sex?


   
SvaraCitera

Mmhmmm:

Men hur ska jag göra med salvan? Ska jag sluta med den eller fortsätta?

Gör som det står på förpackningen om det inte börjar kännas alldeles galet, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Har du haft oskyddat sex?

japp, i somras. idiotiskt nog. Har testat mig för klamydia redan.

misstänker du könssjukdom??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Har du haft oskyddat sex?

kan det vara något annat också?


   
SvaraCitera