Aviseringar
Rensa alla

Svamp och sex. HJÄLP


Ämnesstartare

Fick en svampinfektion som jag behandlade. Symptomen försvann och 3-4 dagar senare försökte jag och min pojkvän ha sex. Sved jättemycket och kändes som att förlora oskulden på nytt så vi avbröt. Nu har det gått en vecka sedan jag behandade. Kan det vara farligt att ha sex i helgen? Har hört ryktas att man måste vänta flera månader med att ha sex då slemhinnan är väldigt skör efter en svampinfektion. Stämmer detta? När kan man börja ha sex igen utan smärta? [sad]


   
Citera

KISSMEKISSME:

flera månader

Wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow.

Lycka till [y]

Nej, så länge behöver du nog inte vänta. Men försök igen i helg och känns det konstigt pröva uppsök UM.


   
SvaraCitera

attans, trodde det var snack om shruums + 6 [shake]


   
SvaraCitera

Grattis du har förstört ditt underliv och du lider nu av vestibullit(?) du skulle tagit orala tabletter istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Grattis du har förstört ditt underliv och du lider nu av vestibullit(?) du skulle tagit orala tabletter istället

VavavavavaVA? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prova i helgen om du känner för det och sluta om det inte känns bra. jag fick också jätte ont under sex ett tag efter att jag blev av med infektionen. men det är inget farligt tror jag, iofs är det nog bra att låta bli en längre tid just för att det ska få återhämta sig ordentliget. om du blir orolig så gå till ungdomsmottagningen bara så löser det sig ska du se [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smulia:

jag fick också jätte ont under sex ett tag efter att jag blev av med infektionen.

Ungefär hur länge höll det i sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KISSMEKISSME:

Ungefär hur länge höll det i sig?

oj.. minns inte riktigt. men jag behandlade det ju inte förns det nästan hade gått över. så det höll ju på ett tag och blev kanske extra ömt på grund av det. men behandlar man det så kanske det går över på nån vecka..?


   
SvaraCitera

KISSMEKISSME:

behandlade.

hur? vad köpte du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

hur? vad köpte du?

Canesten från apoteket. Går bra om du haft svamp en gång men behanlda ALDRIG mer än två gånger. Gör slemhinnan torr och du måste vänta med sex länge, BIG NO NO. gör inte om mitt misstag


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera