Aviseringar
Rensa alla

Svar vid frågor om ätstörningar


Ämnesstartare

Har du frågor om ätstörningar som gäller dig själv eller någon annan? Du kommer att märka att det känns mycket bättre om du pratar med någon än om du bär det inom dig helt ensam. Skriv till mig och fråga så ska jag göra det bästa för att svara. Du kan även kontakta Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt direkt. Vi svarar på dina frågor och hjälper dig vidare om du vill det. Maila eller ring den lokalavdelning som ligger närmst dig. Alla lokalavdelningar och mer information om ätstörningar finner du på hemsidan, http://www.abkontakt.se

Klicka här för att ställa en fråga till mig


   
Citera

Tack så mycket! Det skall jag absolut göra. Kram[wink]


   
SvaraCitera

har slutat bry mig
har tillräckligt med fett för att överleva 2 år utan mat[party][y]
inte för att jag skulle kunna låta bli att äta för alla some mmulliga äter ju heeeeeeeeela tiden OSV OSV OSV OSV OSV


   
SvaraCitera

Catherine Koff:

Har du frågor om ätstörningar som gäller dig själv eller någon annan? Du kommer a


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Det här har behövts länge! TACK!

Det där är postat i september förra året.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Det där är postat i september förra året.

Hahahaha shit vad sämst av mig.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Det där är postat i september förra året.

Tog bort mitt inlägg av skam.


   
SvaraCitera

Jag har ätstörningar och ska in på SCÄ den 29/6 i 2 veckor..

Behöver jag vara orolig.. 🙁 är bara 14 och vääldigt liten , många tolkar mig som 11.. [cry]


   
SvaraCitera

Om man är med om ett stort trauma som till exempel en mycket nära anhörig dör, kan detta orsaka ätstörningar.


   
SvaraCitera

Jag har en fråga, vad gör man om man har en kompis med ätstörningar? Jag har en komis med ätstörningar men jag vet inte om hon har aneroxia eller bulimi o.s.v. Hon har gått ner säkert 5 kg sedan Juli...och hon ser så himla urmärglad ut att jag nästan börjar gråta när jag ser henne...Det värsta är att hon förnekar det konstant...hon vill inte ens prata om det. Jag har ingen aning om vad jag ska göra, eller vad jag ska säga till henne. Det finns ingen chans att jag kan förstå hur hon känner och det dödar mig att veta att hon mår piss men att jag inte kan göra något åt det! Hjälp mig!


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

RanDoMm:

Det värsta är att hon förnekar det konstant...hon vill inte ens prata om det. Jag har ingen aning om vad jag ska göra, eller vad jag ska säga till henne. Det finns ingen chans att jag kan förstå hur hon känner och det dödar mig att veta att hon mår piss men att jag inte kan göra något åt det!

Jag ville bara ge dig lite råd. Då jag själv lider av ätstörningar sedan många år. Fortsätt vara ett stöd för henne! Pressa henne inte utan bara försök att visa att du finns där för henne om hon skulle vilja berätta något eller så. En dag ska du se att hon berättar för dig. Men hon kommer berätta för någon någon gång, frågan är bara när och hur. En dag kommer hon inse att hon inte kan leva som hon gör, men hon måste vara redo för det. Jag tror det är svårt att ge konkreta råd som vän, man blir bara arg om man får kommentarer om maten, det du kan göra i så fall är att säga att hon kanske borde prata med någon professionell som kan hjälpa henne på bästa sätt och att du stöttar henne i det.


   
SvaraCitera

RanDoMm:

Hjälp mig!

Du måste berätta för någon som kan hjälpa hennne, innan det går för långt. Min kompis fick det. Men dog. Så berätta s¨fort som möjligt innan det bllir försent


   
SvaraCitera

RanDoMm:

Jag har en fråga, vad gör man om man har en kompis med ätstörningar?

Berätta det först för dina föräldrar och se om de kan hjälpa dig med att berätta det för hennes föräldrar så att de kan ta upp det med henne, och hjälpa henne.

Hellre för tidigt än för sent. Sjukdomen är dödande. Lycka till!


   
SvaraCitera