Aviseringar
Rensa alla

svara? ^^


Ämnesstartare

Hej!
Jag har bott i Sverige i 3 år och min svenska är inte perfekt. Klart man låter inte som nån som är född här, och det känns jobbigt för jag vågar inte prata med folk... t.ex ibland om jag vill säga "dum" låter det som "dom", sen kommer jag på att det lät inte rätt men då är det försent.
Brukar ni bry sig om hur nån pratar?
Är man liksom sämre om man är utlänsk?


   
Citera
Ämnesstartare

Nää. Jag bryr mig inte. Jag blir endast besserwisser o petig om personen i fråga tror sig kunna allt dvs är besserwisser själv. Det finns få saker som e roligare än att rätta en besserwisser [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej men det kan låta kul ibland[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ju mer du pratar och lyssnar på svenska desto fortare kommer du ju att lära dig. Är man inte jätteelak och muppig så bryr man sig inte om hur folk pratar sålänge man förstår vad de menar.


   
SvaraCitera
Sonya

nej, ingen bryr sig om det. Så länge de förstår huvudsakrn i vad du menar så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker faktiskt om dialekter och brytningar i språket av kvinliga könet [blush]

Tycker det är sött och gulligt <33333[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

Är man liksom sämre om man är utlänsk?

Ja fast din avatar är söt då det gör inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MusPlupp:

Är man liksom sämre om man är utlänsk?

Ja

- tack [chocked]


   
SvaraCitera

Julitaatiluj:

Jag har bott i Sverige i 3 år

Om du endast bott här i 3 år och inte pratat svenska nåt innan så tycker jag den verkar vara imponerande. Finns dem som bott här betydligt längre som är sämre. för vad jag vet så är det oftast svårare att skriva än att prata på ett annat språk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

Finns dem som bott här betydligt längre som är sämre.

Men de som är från asien har ju inte ens samma alfabet, så det är nog lite svårare för dem.
Och inte alla har kontakt med svensk folk.


   
SvaraCitera

Julitaatiluj:

Men de som är från asien har ju inte ens samma alfabet, så det är nog lite svårare för dem.
Och inte alla har kontakt med svensk folk.

Har väl ingen betydelse? Alla kan ju lära sig. Handlar nog snarare om vilja och motivation än att vanligtvis ha ett annat alfabet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

Men de som är från asien har ju inte ens samma alfabet, så det är nog lite svårare för dem.

Var kommer du ifrån då? Antar att det är något europeiskt land ifall det är du på bilden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

Var kommer du ifrån då?

Polen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

Har väl ingen betydelse? Alla kan ju lära sig. Handlar nog snarare om vilja och motivation än att vanligtvis ha ett annat alfabet.

Lite svårt om man bor på ett segregerat område och har lite kontakt med svenskar osv


   
SvaraCitera

Burrito:

Lite svårt om man bor på ett segregerat område och har lite kontakt med svenskar osv

vill man lära sig språket så kommer man göra det oavsett om man bor i ett område där det talas lite svenska.


   
SvaraCitera