Aviseringar
Rensa alla

SVARA och du räddar min dag!


Ämnesstartare

jag har en fråga som jag skulle vara tacksamm på svar .
jag har börjat äta neovletta, är på 3:e veckan, insåg här omdagen att jag glömt ett piller, och jag har haft sex, jag hade mens tills dagen innan, sen fick jag mens igen dagen efter, kan jag vara gravid då?
och så undrar jag, jag vill gärna försjuta mensen nu, det är inte farligt eller nått sånt va? med tanke på att det är första månaden jag äter tänkte jag..

tacksamm för svar! 🙂


   
Citera

Va. Jag fattar inte?


   
SvaraCitera

Ha! Har räddat din dag!


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera

Man ska ju inte ha mens tredje veckan. Förstår inte.
Gör ett gravtest och fortsätt som vanligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla blir ju gravida.[n] Men som sagt gör ett gravtest.


   
SvaraCitera

asså hur kan du ha mens på tredje veckan? Och.. du ska nog inte skjuta upp direkt om du har mens på tredje veckan för det verkar ju helt stört. Jag skulle föreslå att du drar till UM, tar reda på saker och gör en gravtest...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men asså, nu är jag¨på tredje veckan 😉 haha. då va det andra, hade haft det 8 dagar, sen hade jag sex, sen fick jag det igen efter dagen efter? men man kan väl inte ha mens när man är gravid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill bara veta om jag är gravid om jag haft mens efter jag haft sex, då är jag väl inte det? glad för svar på frågan!


   
SvaraCitera

eftersom du precis har börjat med p-piller så är det troligtvis bara stänkblödningar (mellanblödningar) som kommer försvinna så småningom, d e vanligt med sånt första månaden. .
tror att de är rätt liten risk att du blivit gravid.[crazy]


   
SvaraCitera

Bästa tipset ever: Gör ett test.


   
SvaraCitera

stenochgrus:

vill bara veta om jag är gravid om jag haft mens efter jag haft sex, då är jag väl inte det? glad för svar på frågan!

Eftersom man inte får "riktig" mens när man äter p-piller finns det alltid en liten risk att du kan vara gravid trots att du fått mens. Det enda du kan göra för att ta reda på om du är gravid eller inte är att göra ett gravtest. Det är inte svårare än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera