Aviseringar
Rensa alla

Svara på 5 frågor - ställ 5 frågor.


1. Guitar hero eller karaoke? 
2. Vilken är den bästa/värsta häxan du känner till? 
3. Har du en clowndocka på en gunga? 
4. Berätta hur du börjat samla på något som är betydelsefullt för dig.
5. Har du lätt att ge bort värdesaker eller vill du behålla dina saker för dig själv? 


   
SvaraCitera

1. Inte så mycket för något av dem, men måste jag välja så kanske Guitar Hero ändå.
2. Kan då inte särskilt många häxor. Typ noll faktiskt. Om inte något från Harry Potter räknas. Isf valfri därifrån.
3. Nej
4. Jag har inte riktigt medvetet samlat på saker och ting, utan det är snarare saker som har hamnat hos mig av en eller en annan anledning, som jag sen behållit. T.ex. mina Kalle Anka-tidningar och -pockets, som jag har kvar efter att ha läst dem som liten. Eller alla Magic the Gathering-kort som jag köpt för att spela med. Eller min fina lilla samling datorprylar (några gamla RAM-minnen, ett kontrollerkort till en hårddisk, en trasig CPU osv) som jag samlat på mig på olika sätt - bl.a. via en prao jag haft.
5. Jag behåller. Mina saker är mina!

1. Vad brukar du drömma om när du sover?
2. Vad har du för framtidsdrömmar?
3. Vad är din åsikt om drönare?
4. Om du vill välja mellan en drös med pepparkakor eller en ficklampa, vad skulle du välja?
5. Kommer du på något fler ord som börjar med "drö"?


   
SvaraCitera

1. Mestadels är jag på konstiga äventyr med gamla vänner i mina drömmar. Ofta är de ganska olika i sätten i drömmarna än vad de vanligtvis är i person.

2. Osäkert, vet ej, men någonting som jag tror att jag skulle gilla vore att flytta österut eller söderut. Asien, Australien eller Afrika. Lära mig om saker, kanske med tyngd på det historiska, livsmedel och naturkunskap|material, fenomen, rymden, miljö, väder, ämnen...

3. Åsikten är att de med ditsatta kameror är spännande att använda till att utforska och få se platser ifrån en annan aspekt än den vanliga. Filma/fotografera miljöer och djur. Dock finns nackdelar med att de kan störa den som ej vill bli filmad / det som ej får bli filmat.
Åsikten är att de med ditsatta vapen är ruskiga.
Åsikten är att de med ditsatta droger möjliggör en lättare och mer omfattande handel av olagliga droger, och därmed en del skada hos individer som missbrukar dessa.
Andra åsikter är att de kan störa människor, störa annan flygning, vilka är nackdelar men som man kan hindra ganska enkelt om man använder den rätt. Man kan även använda till andra uppdrag än vapen och droger, såsom i flera olika arbeten vid hamnar, byggarbetsplatser, räddningsuppdrag, förenklar filmning för filmscener & dokumentärer, forskning av miljö, osv... vilket verkar vara nyttigt.

4. Ficklampa!

5. Kanske, Dröp är en böjning av ordet Drypa. Finns säkert fler men svårt.

--------

1. Nudlar eller Spaghetti?
2. Har du något knep för att fantisera lättare/klarare/vara mer påhittig? I sånna fall vad för tillvägagångssätt?
3. Enligt dig; vilken är den bästa filmen innan 70 talet?
4. Vilken är den största "folkmassan" exempelvis; kyrka, hotell, festival, konsert, mässa, fotbollsmatch, skolavslutning, lanparty... du har varit vid?
5. Vilken brukar/Brukade du vara? Tärna, Stjärngosse, Pepparkaka, Lucia, Tomte, Annat?


   
SvaraCitera

1. Nudlar
2. Nej
3. Ingen aning.
4. SACO-Mässan Stockholm
5. Pepparkaka.
----------
1. Vad gör du när du blir kåt i allmänhet?
2. Vilken typ av porr får dig att bli kåt?
3. Har du några sexfantasier du skulle vilja testa på riktigt?
4. Är du allergisk mot något?
5. Gillar du marshmallows? 


   
SvaraCitera

1. Beror på var jag är. Är jag hemma så tar jag tag i saken. Är jag inte hemma så försöker jag tänka på annat. 
2. All möjlig typ. 
3. Ja Blink
4. Nej.
5. Nej.

--------------

1. Hälsar du på bussföraren när du åker buss?
2. Vad för något kreativt gillat du är syssla med?
3. Vilken siffra gillar du mest och varför? (T.ex "jag är född den 30e så den är bäst!)
4. Vad gör du för att minska din egen påverkan på miljön?
5. Vilken moderator/admin skulle du vilja käka glass med?


   
SvaraCitera

1. Ja det brukar jag, mest dem jag känner igen. Lite meningslöst artighet kanske. Tar ju kraft och behöva tänka på om man ska hälsa eller inte innan man stiger på. Och sånt kan man bli stressad av. 
2. Jag gillar ju att lyssna på andras medeltidsböcker de skriver på, brukar skriva mer än att läsa fast nu ska det bli ändring på det. Jag gillar att flytta runt dekorationer och kallar det för "nu har jag städat rummet" om det är en kreativitet vet jag inte. Kommer på allt annat jag inte gillar just nu. Mycket jag skulle vilja göra med kreativitet men med mina händer gör det svårt. Så det blir bara måleri vilket jag tröttnar på fort. 
3. Jag hade Aragorns ålder 88 som favorit nummer. Glassen finns det med. 84 gillar jag då de är transformers plus att det var första talet i gångertabellen jag lärde mig.. hm. Nej det var hatnumret. 
4. Kan inte läsa frågan haha.. Jag slänger ju maten och då får jag höra "vi är inte miljonärer" men jag slänger allt skräp i papperskorgar. Ger min mat till de hemlösa om jag gillar de. Jag gör inte så mycket! Köper plastpåsar med för jag behöver de till mina papperskorgar när jag gråter till serier.. gäller och spara på de..
5.  Käka glass.. antar det är du jag vill göra det med? Jag har en bild på mig i Norge där jag inte vill vara med på bild.. för någon tappade glassen och den fick grus på sig. Ledsen


   
SvaraCitera

1. Föredrar du pannkakor med köttfärs eller riktiga Crepe? 
2. Svenska våfflor Rodnar ..
eller Belgiska? Galen
3. Blir du mätt på pannkakor på thai buffé? Cool Oskyldig
4. Brukar du fastna framför en butik och kolla på något men inte gå in av nån anledning? 
5. Har du haft sex i ett växthus? Hjärta Hjärta


   
SvaraCitera

1. Nej. 
2. Svenska. 
3. Har inte provat detta. Om pannkakor definieras på samma eller liknande sätt blir jag förhoppningsvis och möjligen mätt. 
4. Fönstershoppar i förbifarten oftast. Då kan man spegla sig också. 
5. Nej. 

1. Är det okej att det inte finns en egen knapp för delete på mac-keyboards?
2. Vad är du riktigt bra på? 
3. Var vill du helst bo?
4. Vilken fråga skulle du helst svara på i den här leken?
5. Har du något party-trick? 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

WhaleTrail:
1. Nej. 
2. Svenska. 
3. Har inte provat detta. Om pannkakor definieras på samma eller liknande sätt blir jag förhoppningsvis och möjligen mätt. 
4. Fönstershoppar i förbifarten oftast. Då kan man spegla sig också. 
5. Nej. 

1. Är det okej att det inte finns en egen knapp för delete på mac-keyboards?
2. Vad är du riktigt bra på? 
3. Var vill du helst bo?
4. Vilken fråga skulle du helst svara på i den här leken?
5. Har du något party-trick? 

1. Ja
2. Att lyssna på musik.
3. Där jag är.
4. Vilken är min favoritgrupp?
5. Nej

1. Singstar eller Guitar Hero?
2. Vad önskar ni er i julklapp idag?
3. Vad lyssnar ni på för musik? Nämn 5 band ni återkommer till ofta.
4. Behöver du mycket sömn?
5. Är du glad?


   
SvaraCitera

1. Singstar
2. Inget
3. Mestadels rock men sen främst en rappare. Eminem, RED, Casting Crowns, Medina och en del andra band. 
4. Minst 7h för att vara någorlunda fungerande. 
5. Nja, inte just nu. 

1. Skulle du kunna tänka dig att vara hundvakt en hel vecka?
2. Käka hämtmat en hel vecka eller micromat såsom Felix, Dafgård?
3. Är du glad över att ha hittat till UM?
4. Vad har varit det bästa med året som gått?
5. Kommer du vara vaken vid midnatt mellan 31e och 1e?


   
SvaraCitera

1. Nej eller ja, om det bara är en liten tomt den kan gå ut och kissa på och inte behöver nån promenad. 
2. Ja det är det jag gör.
3. Mm!..
4. Inget jag kommer på, kanske Lolita träffen där min killkompis var med. Det var nog det bästa. 
5. Ja, syrran kommer vara med mig fast jag lär halvsova tills vi tröttnar på varandra och jag kan gå och lägga mig. Vi kommer se lejonkungen, antagligen inte. Lättare sagt än gjort. 

1. Brukar du rita i skolblocken? Vad? 
2. Vad är dina standard repliker? Mina är tillexempel "jag ska" (nu står det still) 
3. Kollar du på andras mobiler när de ringer? Är du snabb på att höra en ringsignal? 
4. Kan du höra vad andra pratar om när de viskar?  
5. Vad för färg på kläder passar du i? 


   
SvaraCitera

1. Nej eller ja, om det bara är en liten tomt den kan gå ut och kissa på och inte behöver nån promenad.
2. Ja det är det jag gör.
3. Mm!..
4. Inget jag kommer på, kanske Lolita träffen där min killkompis var med. Det var nog det bästa.
5. Ja, syrran kommer vara med mig fast jag lär halvsova tills vi tröttnar på varandra och jag kan gå och lägga mig. Vi kommer se lejonkungen, antagligen inte. Lättare sagt än gjort.

1. Brukar du rita i skolblocken? Märker du andra som ritar i blocken?
2. Vad är dina standard repliker? Mina är tillexempel "jag ska" (nu står det still)
3. Kollar du på andras mobiler när de ringer? Är du snabb på att höra en ringsignal?
4. Kan du höra vad andra pratar om när de viskar?
5. Vad för färg på kläder passar du i, säger andra att de är dina färger?


   
SvaraCitera

1. Det har väl hänt, men inte ofta. Framförallt brist på inspiration och fantasi som hindrar mig. Är dock rätt uppmärksam av mig så brukar märka andra som gör det i närheten.
2. "aa", inandnings-jo, "okej", "mm" och andra repliker som inte kräver att man slösar på alltför mycket dyrbar luft
3. Nej, ja.
4. Inte mer än någon annan. Beror ju helt på hur högt de viskar, hur nära jag är, hur mycket bakgrundsljud det är etc
5. I allmänhet mörka och neutrala/matta färger. Typ svart/grått/marinblått/brunt. Däremot har jag också en röd skjorta som jag trivs bra i.

1. Vilken annan människa betyder mest för dig?
2. Hur firar du jul och nyår i år?
3. När mår du som bäst?
4. Vad är din åsikt om matematik?
5. Är du nöjd med din kropp?


   
SvaraCitera

1. Skulle vilja välja flera stycken. En av de är iaf en person som jag känt i ungefär 13 år. Vi har väldigt mycket gemensamt och jag saknar henne lite.
2. Julen firar jag med familj och nyår med några vänner.
3. Finns flera tillfällen, men t.ex. när jag blir nöjd med vad jag har gjort.
4. Förutom att jag tycker om det så kan jag se användningsområden.
5. Tillräckligt typ.

1. Var vill du jobba?
2. Hur var du som liten?
3. Vad är meningen med livet?
4. > Vilken annan människa betyder mest för dig?
5. Vad gillar du mest med UM?


   
SvaraCitera

1. På ett café, nånstans runt Göteborg 
2. Tokig i Naruto, ritade bara Naruto, älskade spela volleyboll ute på vår trädgård, var uppe kl fem typ först av alla och lekte med mina Polly Pocket och playmobil. Rev ut planscher från KP och efter att ha sett syrrans tolkien värld ville jag också ha ett sådant rum. Men jag var lite ledsen över att bo ett område bort från klasskompisarna, redan då tittade jag på deras hus och tänkte hur de skulle va om jag bodde så. Sen har jag alltid fått höra hur duktig jag har varit hos läkaren, som alltid suttit still och gått med på allt utan gjort ett skrik och haft tålamod. 
3. Att andas?  
4.  Har inte tänkt någon bästis tror jag utan de har väl vart andra, förälder och lärare som tyckt hur bra vi passar ihop. Jag har alltid vart omringad av många och sen kan jag ha umgåtts mer med vissa. Pingistjejerna eller "vi fyra" och min skorpa Hjärta
5. Att man kan skriva ut sina tankar och någon hör.

1. Hur är du när du håller en presentation/ett tal? 
2. Vad har du gjort för fria presentationer, något du minns som du valt själv och berätta? 
3. Har du en vardagshjälte? 
4. Mormor eller farmor? Vem har betytt mest, vart mest jobbig/mest underbar? (Om du inte har, nån annan förälders som du hellre åker till den ena eller andra?)
5. På landet med kossor, hästar och traktorer eller öarna med färjor?


   
SvaraCitera