Aviseringar
Rensa alla

Svårfångad tjej? Hur ska jag gå tillväga?


jonta

Hemoe:

Nej jag vet, och det är inte så konstigt då man inte vet hur man ska gå tillväga. Men jag sticker gärna ut ifrån mängden!

Du sticker ju bara ut från mängden om du inte raggar på henne som alla andra killar skulle göra ^^ Fast hon lär ju vara som alla andra tjejer och tro att man är ointresserad då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Du sticker ju bara ut från mängden om du inte raggar på henne som alla andra killar skulle göra ^^ Fast hon lär ju vara som alla andra tjejer och tro att man är ointresserad då.

Saken är den att inga raggar på henne. Vi har flera andra tjejer som ser minst lika bra/bättre ut men de är inte intressanta enligt mig. Då känner jag att man borde visa sitt intresse?


   
SvaraCitera
jonta

Hemoe:

Saken är den att inga raggar på henne. Vi har flera andra tjejer som ser minst lika bra/bättre ut men de är inte intressanta enligt mig. Då känner jag att man borde visa sitt intresse?

Jo annars kommer hon ju tro att du är ointresserad. Men så trist att det oftast ska vara killarna som ska vara framåt. Tänk om man faktiskt skulle träffa en tjej som var på


   
SvaraCitera

håll fast henne [love]


   
SvaraCitera

Hemoe:

Hon snackar med mig på msn också och då är hon rätt så pratsam.

meh, fråga om hon vill göra något då? fråga henne på msn eller under skoltid... något så simpelt som typ, ah ska köpa present till nån eller ska köpa tröja, sen kan ni dra ner tillsammans o då blire avslappnat o då kan ni gå runt o prata, sen kanske äta nåt???

Moonlight Sonata:

baby

HAHA scrollade ner fort samtidigt som jag tänkte på "kollar hon i mina ögon o ler" så såg ja bilden haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Jo annars kommer hon ju tro att du är ointresserad. Men så trist att det oftast ska vara killarna som ska vara framåt. Tänk om man faktiskt skulle träffa en tjej som var på

Ja det är synd, hade blivit helt annorlunda då, man hade mkt lättare kunnat få kontakt.

ohYEA_:

meh, fråga om hon vill göra något då? fråga henne på msn eller under skoltid... något så simpelt som typ, ah ska köpa present till nån eller ska köpa tröja, sen kan ni dra ner tillsammans o då blire avslappnat o då kan ni gå runt o prata, sen kanske äta nåt???

Har tänkt åt det hållet.. är ju snart jul och jag måste faktiskt ha hjälp med något till syrran och morsan. Men däremot så vill man ju inte gå fram och fråga om hon vill hänga med på stan direkt utan man vill ju kunna prata med henne som vanligt innan man frågar det? Eller ska man helt enkelt fråga om hon kan hjälpa en rakt ut utan att skaffa kontakt innan?


   
SvaraCitera

ohYEA_:

HAHA scrollade ner fort samtidigt som jag tänkte på "kollar hon i mina ögon o ler" så såg ja bilden haha

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Hemoe:

Eller ska man helt enkelt fråga om hon kan hjälpa en rakt ut utan att skaffa kontakt innan?

har ni aldrig snackat förr? om ni snackar på msn vanligtvis är det kanske inte så svårt att fråga någon helg? och någon gång måste väl vara den första, du får kanske försöka prata med henne under rasterna eller luncherna, eller under lektionerna också för att visa lixom hey we're friends..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

har ni aldrig snackat förr? om ni snackar på msn vanligtvis är det kanske inte så svårt att fråga någon helg? och någon gång måste väl vara den första, du får kanske försöka prata med henne under rasterna eller luncherna, eller under lektionerna också för att visa lixom hey we're friends..

Jo fast det har inte varit så mkt och då har det typ varit om hur provet gick men vill helst inte snacka om skolan utan annat.. Jo jag försöker men med några tjejkompisar alltid runt omkring henne så kan man aldrig snacka själva i lugn och ro.

Hur ska man bli av med dom? Sen vill man inte säga kan jag få snacka med dig när hon är med kompisarna, genast blir de väldigt på och undrar vad man pratade om och allt blir bara jobbigt


   
SvaraCitera

Hemoe:

Hur ska man bli av med dom? Sen vill man inte säga kan jag få snacka med dig när hon är med kompisarna, genast blir de väldigt på och undrar vad man pratade om och allt blir bara jobbigt

Haha nej det ska du nog inte göra. Du måste våga prata med henne även om hennes kompisar är där, och då kan det vara vad som helst avslappnat. För ni går ju ändå i samma klass? Då borde det inte vara pinsamt alls, mer naturligt.. Bara sätt dig breve dem och var glad, titta mycket på henne och småle och sånt. Du behöver inte tänka på att vara alltför diskret, men var inte läskigt på heller 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

För ni går ju ändå i samma klass? Då borde det inte vara pinsamt alls, mer naturligt.. Bara sätt dig breve dem och var glad, titta mycket på henne och småle och sånt. Du behöver inte tänka på att vara alltför diskret, men var inte läskigt på heller 😛

Jo vi går i samma klass. Det enda är att man inte vill vara flörtig och så när en massa folk är runtomkring, eftersom vi går i samma klass och om det av någon anledning inte skulle gå bra så kan det bli väldigt pinsamt.


   
SvaraCitera

Hemoe:

Jo vi går i samma klass. Det enda är att man inte vill vara flörtig och så när en massa folk är runtomkring, eftersom vi går i samma klass och om det av någon anledning inte skulle gå bra så kan det bli väldigt pinsamt.

Men det jag menar, var inte för flirtig och på, men visa att du är intresserad. Sköt det privata utanför skolan, var vänskaplig under skoltid så att hon i alla fall räknar med dig, så det inte blir en chock om du frågar om hon vill göra något.


   
SvaraCitera

Om du brukar slänga iväg kommentarer/starta konversationer med andra utan anledning, borde du nog kunna göra samma sak mot henne. Om du kanske är i närheten av henne och hon pratar om något, och du själv inte är aktiv i en konversation kan du ju alltid försöka flika in något med det hon pratar om. Antingen kommer de helt enkelt låta dig vara med i samtalet eller så blir de sura. xD
Fast jag vet inte riktigt hur social du är som person, om du är blyg är detta extremt svårt, fast du får tänka att om du inte agerar snart så är det kanske för sent. Och då kommer du bara bli sur på dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemoe:

Vad ska man säga till tjejen som man gillar men inte har en aning vad man ska säga?

salem1:

Jag försöker också komma på det... för mig lyckas det bäst när jag inte tänker på det och bara snackar, men det är svårt.

Du säger i alla fall aldrig uttryckligen att du gillar henne.

Finns alltid något gemensamt man kan vidröra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Men det jag menar, var inte för flirtig och på, men visa att du är intresserad. Sköt det privata utanför skolan, var vänskaplig under skoltid så att hon i alla fall räknar med dig, så det inte blir en chock om du frågar om hon vill göra något.

Så mkt kontakt under skoltid i några veckor och sen fråga om att göra saker utanför skolan?

Erkowich:

Fast jag vet inte riktigt hur social du är som person, om du är blyg är detta extremt svårt, fast du får tänka att om du inte agerar snart så är det kanske för sent. Och då kommer du bara bli sur på dig själv.

Jo jag pratar med många om allt och inget, inte blyg eller så, däremot blir jag nervös när hon är med. Men som jag skrev i första inlägget så kan jag börja prata men hon blir då väldigt passiv och är mest bara där, hänger inte med i samtalet så mkt längre.


   
SvaraCitera