Aviseringar
Rensa alla

Svårt att andas, hostar mycket för att bli av med det irriterande slemmet i halsen, snuvig året om. Vad kan detta bero på?


NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

Börjar bli lite orolig. Vet inte om jag lider av någon lindrigare form av astma eller vad nu mina problem kan bero på... Men jag hoppas att någon kanske har en aning om vad det är för fel!

Jag har väldigt svårt att andas in genom näsan och ibland måste jag ta stora andetag, för det blir så tungt att andas. Särskilt frammåt kvällen då jag ska sova exempelvis. Och just nu har jag väldigt svårt med andningen, svårare än vanligt!! [shake] Det är som att vara förkyld året om. Alltid snuvig och folk lägger märke till det. Röker det gör jag. Vet inte om det beror på just det, att det kanske försämrar mina lungor lite för mycket?

Snälla behöver verkligen hjälp, någon som har någon aning om vad det är för fel eller liknande jobbiga problem? Ska nog kolla upp detta, men är lite feg att gå till läkare, men börjar nog bli aktuellt trots allt, tyvärr...

fullskrmsinfngning-2010-02-09-102248-bmp_73177195.jpg


   
Citera

Allergi kanske?


   
SvaraCitera

om du har svårt att andas med näsan kan det väl vara polyperna som är i vägen


   
SvaraCitera

kan ju va en ide att faktiskt uppsöka läkare nyss istället


   
SvaraCitera
NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Allergi kanske?

Ja, jag misstänker det, vill ju bara kolla om någon kanske känner att dom är nästintill säkra på vad kan bero på. Själv har jag bara massa gissningar... [shake] Vet bara inte vad för sorts allergi isf. 😮


   
SvaraCitera
NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om du har svårt att andas med näsan kan det väl vara polyperna som är i vägen

Vet inte ens vad polyper är så obildad som jag är, men läste något om det någonstans. Då måste man ta bort dom va? [shake]


   
SvaraCitera

NaPe:

Börjar bli lite orolig

Gissar på kvalsterallergi lilla du.


   
SvaraCitera
NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

OF 5:

kan ju va en ide att faktiskt uppsöka läkare nyss istället

Har du faktiskt rätt i, men som sagt är lite feg för det. Men funderar på att faktiskt dra dit och höra vad dom har att säga om detta. Men är däremot så dålig på att ta tag i saker... >.<


   
SvaraCitera
NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

Blitzen:

Gissar på kvalsterallergi lilla du.

Jaså, how come? D:


   
SvaraCitera

NaPe:

Då måste man ta bort dom va? [shake]

aa men man är sövd då [crazy] men det är ju inte alls säkert att det är dom som krånglar


   
SvaraCitera

NaPe:

Har du faktiskt rätt i, men som sagt är lite feg för det. Men funderar på att faktiskt dra dit och höra vad dom har att säga om detta. Men är däremot så dålig på att ta tag i saker... >.<

tycker det låter hyfsat ohälsosamt att dra ut på det.


   
SvaraCitera

NaPe:

Jaså, how come? D:

För det första så har jag det själv och symptomen är liknande, för det andra att det blir starkare när du ska lägga dig. Kvalster finns i sängen nämligen.


   
SvaraCitera
NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

aa men man är sövd då [crazy] men det är ju inte alls säkert att det är dom som krånglar

Nä, du kan ha rätt! :p Enda säkra är ju att kolla upp det. Börjar nog bli dags för en nedrans undersökning, vilket jag verkligen inte ser fram emot! Haha! x)


   
SvaraCitera
NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

OF 5:

tycker det låter hyfsat ohälsosamt att dra ut på det.

Ja, iofs. Om jag har mod nog så kanske jag lyckas fixa en bokad tid till veckan, nu när jag har lov och allt. Kanske lika bra att passa på då, så jag slipper fundera mer över detta och oron. :p


   
SvaraCitera
NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

Blitzen:

För det första så har jag det själv och symptomen är liknande, för det andra att det blir starkare när du ska lägga dig. Kvalster finns i sängen nämligen.

Så du är snuvig året om, som jag, alltså? [surprised]


   
SvaraCitera