Aviseringar
Rensa alla

Svårt att hitta någon att umgås med.


Ämnesstartare

hatsumi:

Vill du umgås med människor i din egen ålder, eller kan du tänka dig att umgås med äldre?

Helst folk som fortfarande är i tonåren eftersom mina systrar är i 20+ åldern.

hatsumi:

Det finns kanske kurser i ämnen som intresserar dig som du kan gå på vid sidan av skolan eller dylikt?

Kurserna är oftast på universitets nivå och kostar rätt saftigt med pengar för en 17 åring.

hatsumi:

Om du planerar att plugga på universitet kan jag råda dig att vänta och hoppas på att du då hittar likasinnade

Tänker flytta till USA om 3 år då jag är klar i gymnasiet för att studera vidare. Fråga inte varför det är 3 år kvar och inte 2, jag skäms.. 3år känns lite för långt för att kunna stå ut med. Hade största delen av högstadiet på detta sättet så börjar bli rätt segt.

dazed_and_confused:

Men ses inte ni unicefare då? Eller de kanske inte finns så många jämnåriga där?

Finns knappt några i min ålder som kan tänka sig att lägga sin "värdefulla" tid på att hjälpa andra. Sen är det bara då och då vi ses för informations möte. Annars jobbar vi mycket individuellt eller 2 och 2. Känner inte för att umgås med 30+ åringar på fritiden, känns rätt lamt.

stereo total:

Vad intresserar dig då?

Engelska i största hand eftersom jag kan det bättre än svenska, historia, filosofi, böcker i allmänhet, musik (bara lyssna på, inte spela..) tv / dator spel.. etc etc. finns rätt mycket, bara svårt att sätta ord på det. men när man söker igenom olika föreningar och sånt så ser man ju om man kan tänka sig att hålla på med det.

köttfärssås:

Får man fråga vilken förort? [blush]

Lite längre bort än torslanda, mer får du inte xP


   
SvaraCitera

Våga Vara Rädd:

Engelska i största hand eftersom jag kan det bättre än svenska, historia, filosofi, böcker i allmänhet, musik (bara lyssna på, inte spela..) tv / dator spel

Om du nu bor i Göteborg, varför byter du inte skola? Det måste finnas skolor som har inriktingar som passar dig? Jag vet i alla fall att det i stockholm finns skolor med "internationella" linjer, där undervisningen bedrivs på engelska etc etc. Du kanske skulle tjäna på ett miljöombyte?


   
SvaraCitera

Våga Vara Rädd:

tv / dator spe

Åk på massa konvent?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan, och här trodde jag att det skulle funka att isolera mig, is there no hope for me either?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Om du nu bor i Göteborg, varför byter du inte skola? Det måste finnas skolor som har inriktingar som passar dig? Jag vet i alla fall att det i stockholm finns skolor med "internationella" linjer, där undervisningen bedrivs på engelska etc etc. Du kanske skulle tjäna på ett miljöombyte?

Problemet med att vara utstött och som dom flesta skulle kalla det "mobbad" (hatar det ordet) genom högstadiet är att man inte har den största skollusten, slutar med att man inte går dit alls. Vilket inte ger världens bästa betyg.. Vilket jag är förbannad över, för alla ser mig som ett "mvg barn" så det känns för jävligt när man inte kan leva ut sin fulla potential. Jag hade tur som ens kom in på ett gymnasium. Så att byta gymnasium är ju inte precis enkelt :/.

Att vara "mobbad" (igen, jag hatar det ordet.) och att ha urusla betyg skäms jag över nåt så otroligt. All dom som jag brukade prata med vet inget om vad som egentligen har hänt. Tro mig, detta är inte ens hälften av alla saker som har försvårat mitt liv. Största anledningen att jag inte berättar för någon är att folk behandlar mig annorlunda när dom får reda på det och jag gillar inte när folk går runt och tycker synd om mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Åk på massa konvent?

Försöker sluta med att spendera tid framför datorn och spela spel. Eftersom det kan ta upp alldeles för mycket tid när det går för långt. Vill inte längre sitta framför en dator ensam och spela spel hela dagarna.


   
SvaraCitera

Våga Vara Rädd:

Försöker sluta med att spendera tid framför datorn och spela spel. Eftersom det kan ta upp alldeles för mycket tid när det går för långt. Vill inte längre sitta framför en dator ensam och spela spel hela dagarna.

Börja spela rollspel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Börja spela rollspel?

Fy fan vad tråkigt. [n]


   
SvaraCitera

Våga Vara Rädd:

Fy fan vad tråkigt. [n]

Har du provat? [no-no]


   
SvaraCitera

Våga Vara Rädd:

Vilket jag är förbannad över, för alla ser mig som ett "mvg barn" så det känns för jävligt när man inte kan leva ut sin fulla potential. Jag hade tur som ens kom in på ett gymnasium. Så att byta gymnasium är ju inte precis enkelt :/.

Okej, jag förstår. Utan att på någon sätt vilja säga någonting elakt tycker jag att det för din skull är riktigt trist att du har 3 år (?) kvar. Det hade liksom varit lite annorlunda om du bara hade haft ett år kvar. Jag ska börja trean nu och har haft en förjävlig gymnasieperiod då jag är >utfryst< av klassen. Jag försöker bara tänka att jag går starkare ur det än de andra omkring mig.

Pratar du/umgås du med dina klasskamrater när du är i skolan? Får du något som helst utbyte med dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte byta skola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Har du provat? [no-no]

Jo, men det var några år sen. Inget jag kan tänka mig att göra igen.


   
SvaraCitera

Våga Vara Rädd:

Jo, men det var några år sen. Inget jag kan tänka mig att göra igen.

:

framtidstron är död:

Kan du inte byta skola?


   
SvaraCitera

Hm, man kan väl vara med folk även om de inte värkar som de är så djupa/har samma intressen, de kan ju hända att det finns någon som ''duger'' i din klass?

Gå på en kurs/ett projek eller något lag av något slag även om det inte intreserar dig?
Det finns en möjlighet att du hittar ett nytt intresse och nytt folk samtidigt. Du gillar bara att lyssna på musik? Du skulle aldrig kunna tänka dig att börja spela något instrument? Eller går in någon kör?

Hitta på en egen typ av förening? Typ värva random ungdommar på stan.

Miljö ombyte är faktiskt bra också,
jag känner många människor som lyckats reda ut sitt liv på det sättet,
mig själv inkluderat.

Skaffa mer positiv attityd, det ändrar hur du ser på människor,
de du trodde inte var något att sattsa på kanske är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Det hade liksom varit lite annorlunda om du bara hade haft ett år kvar

Är 93:a så har "bara" missat 1 år.

hatsumi:

Pratar du/umgås du med dina klasskamrater när du är i skolan? Får du något som helst utbyte med dem?

Jo men det lilla prat som förekommer är väl inte så mycket. Försöker hänga med dom och göra saker, men vi har verkligen inte mycket att prata om eftersom dom är typ motsatsen till vad jag är.

Det är mest fredags och lördagskvällarna som det känns för jävligt att inte ha något att göra.

framtidstron är död:

Kan du inte byta skola?

Läs vad jag skrev förut, saknar möjlighet av att byta skola.

putmagepuuuuuuut:

Hm, man kan väl vara med folk även om de inte värkar som de är så djupa/har samma intressen, de kan ju hända att det finns någon som ''duger'' i din klass?

Känner inte för att umgås med fjortisar eller pundare, det är valmöjligheterna när det kommer till kompisar i skolan.

putmagepuuuuuuut:

Gå på en kurs/ett projek eller något lag av något slag även om det inte intreserar dig?

Jag försöker verkligen hitta något, jag söker dagligen efter det. Har du något tips på aktiviteter som finns i Göteborg? Specifika webbsidor + kontakt information vore bra.

putmagepuuuuuuut:

Hitta på en egen typ av förening? Typ värva random ungdommar på stan.

Så mycket tid har jag verkligen inte kvar, en av anledningar att jag gav upp ett annat projekt.

(Saknar behörighet att posta mer än 5 gånger i timmer, därav ganska sega svar.)


   
SvaraCitera