Aviseringar
Rensa alla

svårt att kolla i ögonen


Ämnesstartare

Tja, när ja snackar med nån så har jag skit svårt att kolla dom i ögonen, blir stel som fan. Hur ska man göra för att bli mer avslappnad? :O


   
Citera
Ämnesetiketter

Svårt att säga...jag har också svårt att kolla folk rakt in i ögonen ibland...brukar flacka en hel del...jag tror att det är lite svenskt...man ska kolla lagom mycket i ögonen inte så länge att det kan vara utmanande...men inte för lite heller för det är oartigt:P Man gör det omedvetet alltså...

Men bara försök mer och mer...öva på det liksom...

dunno svårt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på om du kollar in en tjejs ögon eller en killes ögon..
kollar du in en killes ögon så är det relativt lugnt att du kollar bort ibland svackar, men är det däremot en tjej du kollar på så ska man alltid hålla kvar blicken, det tyder på självförtroende och att du är lugn i situation. ( att du inte hetsar upp dig/känner dig nervös )

och tjejer diggar ju killar med självförtroende [wink]


   
SvaraCitera

Sendjil:

tjej du kollar på så ska man alltid hålla kvar blicken, det tyder på självförtroende

Allt enligt:

Image


   
SvaraCitera

Lev med det. Jag kan inte ens titta min pojkvän i ögonen, men jag tror inte att han lider så mycket av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Allt enligt:

sry går inte Natur,
det är sånt som man har lärt sig av kompisar [y]


   
SvaraCitera

Sluta knarka.


   
SvaraCitera

Kolla på deras näsa ist.


   
SvaraCitera

robin15:

Tja, när ja snackar med nån så har jag skit svårt att kolla dom i ögonen, blir stel som fan. Hur ska man göra för att bli mer avslappnad? :O

samma här fan :O shit trodde jag var den enda i världen...blir typ fnittrig eller nåt[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar när folk stirrar på mig

...eller?


   
SvaraCitera

Samma här.
Kan inte kolla nån i ögonen mer en ett par sekunder bara, sen drars ögonen ifrån av sig själv


   
SvaraCitera

Man ska inte STIRRA i ögonen på folk. Man ska kolla folk i ansiktet. Typ kolla höger öga, kolla vänster öga, vandra ner till nästippen kolla vänster öga igen osv [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

jag tror att det är lite svenskt

Haha ja. Jag såg en dokumentär där en utländskt snubbe sa att när man pratar med svenskar är det som att prata med en vägg, som att dom är i en helt annan värld, eftersom dom bara tittar ut genom fönstret när man för diskussion med dom.

Jag är likadan, ibland. Nothing to worry about


   
SvaraCitera

mm skitsvårt om man inte har självförtroende


   
SvaraCitera

Floppsen:

Man ska inte STIRRA i ögonen på folk. Man ska kolla folk i ansiktet. Typ kolla höger öga, kolla vänster öga, vandra ner till nästippen kolla vänster öga igen osv [no-no]

hahah <3 föreställer mig att du rullar med ögonen och irriterar skiten ur alla som tror att du ironiserar det de säger


   
SvaraCitera