Aviseringar
Rensa alla

svårt att lita på killar


Ämnesstartare

Jag har precis börjat träffa en kille som jag verkligen börjar få mer och mer känslor för.
Det var ungefär en vecka sen vi sågs för första gången utanför skolan och då satt vi på ett kafé i mer än fem timmar och bara pratade.
Sen när vi skulle säga hejdå vid tunnelbanan så böjer han sig fram och kysser mig. vilket jag absolut INTE var beredd på. Han frågade också när vi skulle ses nästa gång.

Men problemet med mig är att tidigare erfarenheter (genom killar) har gjort mig så osäker. Jag har alltså svårt att lita på killar och tolka deras känslor. Framförallt har jag svårt för att förstå vad dom vill. Såklart är det bästa att snacka med honom om det, men jag vill lixom inte göra det än. Jag är så otroligt rädd för att släppa in honom helt, eftersom jag är rädd att han bara leker med mig.

Snälla, tips på hur man ska ändra på detta tänkande? tror ni att han gillar mig? verkar han vilja något seriöst?


   
Citera

elinjohansson:

svårt för att förstå vad dom vill

vi är individer vettu..... alla tänker olika.
men hade no tippat på att on en mänska kysser dej så är den intresserad, eller vill ba knulla dej o är lite stressad så han går rakt på sak. fråga han istället?


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

elinjohansson:

Snälla, tips på hur man ska ändra på detta tänkande? tror ni att han gillar mig? verkar han vilja något seriöst?

nej han hatar dig

vill du ha en djupare analys?


   
SvaraCitera

elinjohansson:

tror ni att han gillar mig? verkar han vilja något seriöst?

Han är ju åtminstone attraherad av dig, sen om han vill ha ett förhållande med dig det kan jag inte svara på.


   
SvaraCitera
mynona

elinjohansson:

Jag har alltså svårt att lita på killar och tolka deras känslor. Framförallt har jag svårt för att förstå vad dom vill.

Försök att strunta i deras kön. Allt blir så mycket mindre deprimerande om man betraktar människor som individer. Då slipper man också bli bitter [y]


   
SvaraCitera

Har träffat otroligt många killar som svikit mig på alla möjliga sätt och vis men har ändå lärt mig en sak: Ingen tänker likadant. Bara för att de andra är svin så kommer det någon gång att finnas någon som inte är det.


   
SvaraCitera

elinjohansson:

Det finns ett enkelt sätt att testa om det bara är hormoner eller något mer. Undvik för mycket fysisk närhet tills ni har kommit närmare varandra själsligt. Om han inte kan hålla sig från att kladda och blir sur när du säger nej...då vet du att det bara är sex han är ute efter.


   
SvaraCitera

Om du ger det lite tid så kanske du märker vad han vill[smile]


   
SvaraCitera

många killar gå från tjej till den andra för å få sex.skulle de va så .skippa han.de är äckligt å knulla flera st bara för att dom vill känna eran mus.själv ha ja endast haft ett sex förhållande.kanske inte är normalt de häller.känner mig bara osäker å rädd


   
SvaraCitera

Du behöver inte rusa in i ett förhållande av något slag för att en person gillar dig. Lär känna dina gränser, hitta en tillit (eller i alla fall en hållbar levnadssituation där du kan hantera din rädsla gentemot snubbs) och ta det lugnt.


   
SvaraCitera

om du syftade på de a skrev om rädsla var för att ja va så dum å ville att hon skulle va ärlig.blev glad över att hon till slut berättade sanningen .men sen blev de jobbigt när de tog slut.ångrade de man ville veta å va man sagt till henne å så


   
SvaraCitera