Aviseringar
Rensa alla

Svårt att sluta äta skräpmat.


Smilen
Ämnesstartare

Jag har så svårt att motstå den goda feta maten och jag vill ju gå ner i vikt och då kan man inte äta glass och chips. Då ska det vara nolltolerans mot fet jävla mat som knullar min mage utåt. 

Vad ska man tänka på vid sötsug? 


   
Citera

Jag slutade nyligen äta gift, kan inte säga att det har varit särskilt svårt. Äter aldrig snabbmat då min ekonomi inte tilllåter lyxkonsumtion, men när det kommer till giftprodukter så jag slutat helt. Om man blir giftsugen så kan man köpa en blodapelsin eller dadlar eller nåt, de är visserligen också giftiga men det känns bättre på nåt vis, och då får man ju i sig lite näring samtidigt.


   
SvaraCitera

Tänk på denna video varje gång du blir sugen Tumme upp


   
SvaraCitera

Drick kaffe.


   
SvaraCitera

Vilken Max-kupong ska jag använda ikväll? Köp ett friscomål få en extra Friscoburgare?


   
SvaraCitera

Ät en frukt istället när du blir sugen på nånting.


   
SvaraCitera

Frukt, kaffe, promenader


   
SvaraCitera

Träna självdisciplin. Kan appliceras på många olika saker.


   
SvaraCitera

Själv brukar ja tröttna på skräpmat men kan äta de ändå på nåt vis 


   
SvaraCitera
Lounge

Nyckeln ligger i att äta regelbundet av bra saker med lågt GI, bli mätt och undvika sött (godis, läsk, fruktyoghurt, flingor etc)


   
SvaraCitera

Hitta en söt tjej och sug på henne ist haha ^^ 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Inte lätt


   
SvaraCitera

Sluta köp sötsaker. Du tillbringar ju mer tid utanför affärer än inuti dem så frestelsen blir inte lika stor som när man har grejer hemma/med sig. 
Köper du bara nyttiga grejer (det behöver ju inte endast vara superdupernyttigt utan kan vara fiskpinnar och dyl också) så blir det ju bara dem du äter.


   
SvaraCitera

God och fet mat är inget negativt. Det negativa är nog att du rör dig för lite utomhus. Fortsätt ät god och fet mat men ut och rör dig lite mer typ motionera. Skippa alla jävla gym och ut och gå, cykla, jogga, åk skidor men sitt inte bara framför skärmen så blir du hälsosammare. 

God och fet mat är inte ohälsosamt. Det är den onyttiga maten som är ohälsosam och som kanske ger dig hjärtproblem när du blir äldre.


   
SvaraCitera