Aviseringar
Rensa alla

Svårt att söka jobb


Ämnesstartare

Hejsan är en 17 årig kille som undra hur jag kan gå till väga för att söka jobb eller känna pengar över huvudtaget. Skulle vilja jobba på helgerna/deltid eller som ett extra jobb efter skolan.

Har sökt inom Mcdonalds,burgerking och Max men tyvärr så har dem flesta fullt anställda. Har även sökt inom restaurang branschen på http://www.jobbaextra.se/ och dem flesta fick jag besked att jag måste vara 18.

Så snälla någon hjälp mig. Om du har några råd/ tips kommentar låt mig veta.


   
Citera

det mest effektiva är ju att besöka ställen och lämna cv. Samt att skicka in ansökan till folk som annonserar efter personal.


   
SvaraCitera

Du är inte ensam.. Ungdomsarbetslösheten är enorm i vårt avlånga land. [sad]


   
SvaraCitera

Med tanke på hur svårt det är för vuxna att få jobb så är det i princip omöjligt för en 17-åring om man inte har kontakter.


   
SvaraCitera

har fått flera jobb utan kontakter. Det är bara att visa framfötterna och hålla utkik efter rekryteringar.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Bigbear:

Hejsan är en 17 årig kille som undra hur jag kan gå till väga för att söka jobb eller känna pengar över huvudtaget

Det har jag inte listat ut på dessa två åren som arbetsköande inom Arbetsförmedlingen som jag hoppas hamnar i fängelse och får plocka upp tvålen.

Jag är alltså också intresserad av att veta hur fan jag ska tjäna pengar eller få jobb överhuvudtaget


   
SvaraCitera
seasaw

det är bra, mer tips! känner att det alltid blir såhär inför sommaren, jag sitter och ska skriva på ett nytt cv och jag tänker att hmmm hur gör man det nu igen och hur ska jag göra för att det ska sticka ut, sliter i ngn dag och får fram ett torftligt blad helt korrekt efter regler och struktur när jag egentligen tänkte mig något i stil med detta*klick* killen rappar sitt cv


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Det är bara att visa framfötterna

Visa framstjärten om man en sådan har, ja. [party]


   
SvaraCitera

S3ON:

Visa framstjärten om man en sådan har, ja. [party]

Min morsa har istortsätt sagt så sen jag var 14, det är enklare att komma någonstans här i livet om man har fitta(kanske inte med dom orden men det var det hon menade)


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Min morsa har istortsätt sagt så sen jag var 14, det är enklare att komma någonstans här i livet om man har fitta

Men det är fakta ju! Majoriteten arbetsgivare där ute är sexistiska män som söker flickor att vila ögonen på till vardags.. De flesta tjejer har med sig sin kropp som en merit till en arbetsplats.


   
SvaraCitera

S3ON:

Men det är fakta ju! Majoriteten arbetsgivare där ute är sexistiska män som söker flickor att vila ögonen på till vardags.. De flesta tjejer har med sig sin kropp som en merit till en arbetsplats.

+ att vissa företag skaffar kvinnor nu mera in i deras företag för att bevisa att dom har kvinnor anställda som inte blir sexobjekt.
"vi söker exklusivt en kvinna till jobbet" osv

Jag hade säkert haft jobb om jag hade haft körkort i dagens läge men just nu gnäller jag på fittor, bokstavligt talat[cool]


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Jag hade säkert haft jobb om jag hade haft körkort i dagens läge men just nu gnäller jag på fittor, bokstavligt talat

Jag har haft körkort i 2 år och det hjälper inte alls. Till och med en oerfaren fitta har förtur till ett arbete som en massa erfarna män i branschen söker. Då kan man tänka sig hur svårt jag har med noll erfarenhet..

Står ju för bövelen i nästan samtliga annonser att de vill ha folk med tidigare erfarenhet.. Hur fan skall man skaffa sig sådan om man aldrig får sitt första arbete då? [shake]

Dessutom handlar det oftast om arbeten man lär sig på en kvart.. [zzz]


   
SvaraCitera

S3ON:

att de vill ha folk med tidigare erfarenhet.. Hur fan skall man skaffa sig sådan om man aldrig får sitt första arbete då?

"I know that feel bro"

Jag har förvisso ett jobb ibland (typ 1gång i kanske 3dagar varje 2mån) som jag måste åka 6timmars buss till[tired]

Fast det är ju bara diskning och det kan man ju inte direkt skryta med om man vill bli en advokat eller till och med trädgårdsmästare för fan xD


   
SvaraCitera

Fingerprints:

har fått flera jobb utan kontakter. Det är bara att visa framfötterna och hålla utkik efter rekryteringar.

Men du är också tjej. Det är mycket lättare för dem, oavsett kontakter eller erfarenhet.


   
SvaraCitera