Aviseringar
Rensa alla

Svårt att sova


Ämnesstartare

Shockerad Är det bara jag eller..?! Jag går till sängen halv 10! Och håller på med mobilen till klockan 1-2 på natten! Annars kan jag inte sova... Vet inte vad jag ska göra! 


   
Citera

Verkligen inte bara du. 
De flesta har sömnproblem någon gång i livet.


   
SvaraCitera

Jag är likadan Ledsen
Minus mobiltelefonen dock, sitter med datorn istället.


   
SvaraCitera

Sover max 4 timmar varje natt, trots min hälsosamma livsstil. Tar priset, WÖÖÖÖÖÖ!


   
SvaraCitera

hahah jag älskar o sova, finns de nått som inte är lika gött o bara lägga sig,
Jag brukar kolla klockan så jag sover 7-9h beroende å hur jag trött är. Ha ett mörkt rum, sitt inte vid datan, tv mobilen 20 min innan du ska sova.ex) läs typ en bok eller nått 20 min innan.,fixa håret, borsta tänderna, smörj o skölj ansiktet, plocka ut vad du ska ha på dig för morgondagen. Sen Så lägger du dig se till att ha ro va avslappnad. Det går bra för mig, har haft sömn problem innan, brukar ha såna doft ljus innan jag ska sova också då luktar de gott o sånt. Men det är ju upp till person vad dom gillar testa dig fram o se vad som går bäst, förut för ett halv år sedan sov jag 4-max 7 h per dygn. Men de tar tid o ändra vanorna så men sköt de bara så mår man mycket bättre. Sömn är bra !!


   
SvaraCitera

Ge fan i att använda mobil/dator/surfplatta i sängen. Gå till sängen samma tid som nu och läs en bok eller något. Antingen gör du något vettigt av tiden när du inte kan sova eller så kommer du bli trött efter ett kapitel och sen sova.


   
SvaraCitera

Jag kan inte somna förän 5-6 på morgonen tidigast, oavsett när jag vaknar dagen innan.

Ibland har jag vart vaken från 9-10 på morgonen och ändå inte kunnat somna förän 5-6 så jag fortsatte va vaken och kunde ändå inte somna förän nästa morgon vid 5-6.

Sover oftast inte mer än 4timmar per morgon


   
SvaraCitera

dygnade idag för att jag tänkte försöka somna i vettig tid i natt. 
klockan är nu tjugo i fem och jag är fortfarande aspigg. 


   
SvaraCitera