Aviseringar
Rensa alla

Svårt att uttrycka mig


Ämnesstartare

Tja allihopa, är en kille på 14 år.

hur börjar jag, jag är en person som alltid försökt tillfredsställa alla andra före mig själv, jag har sett till att alla ska vara glada även fast jag själv blir drabbad.

min familj är ganska splittrad och vi har nog aldrig umgåtts som en familj riktigt..

hur som, min bror gjorde slut med sin tjej för ungefär ett år sen nu och han är fortfarande förkrossad, jag känner stor empati för honom.. men, jag kan inte ge kritik eller feedback, då jag känner att de sårar honom mer.. jag kan inte förklara vad det är jag tycker är frustrerande då jag känner att han blir ledsen, hur som.. jag har inställt flera träffar med mina vänner så jag kan vara med min bror, men gångerna jag verkligen inte kan vara med han påpekar han ”hur ingen vill vara med honom” men han glömmer varje gång folk i hans omkrets ställt upp för honom!  jag kan bara inte formulera mina ord rätt o säga som jag känner, men jag klandrar inte honom...

däremot känner jag bara hur alla skyller på mig för mina fel men ingen fattar vad som verkligen pågår inom mig, alla ser mig ”som en kille i tonårsfasen” och det är det som stör mig som mest, jag kan aldrig få normal hjälp utan att någon säger att det är mina tonår, och det är nog det som fått mig o backa från allt och alla.

har verkligen ingen jag kan dela med mig mina tankar med och det är nog det som grundat sig till min förmåga och att inte kunna uttrycka mig..

förlåt om det blev långt o läsa, behövde verkligen bara dela med mig av detta


   
Citera
Ämnesstartare

Det är alltid lätt att uttrycka sig när Arsenal vinner!!!


   
SvaraCitera

Du kan ju alltid säga det du har skrivit här, eller om du kanske tycker det är enklare att skriva ner allt du känner och visa honom/läsa upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emil_TJ:
Det är alltid lätt att uttrycka sig när Arsenal vinner!!!

hahah jo kanske, synd att jag inte är ett fan av fotboll bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för tipset! 🙂

julia1130:
Du kan ju alltid säga det du har skrivit här, eller om du kanske tycker det är enklare att skriva ner allt du känner och visa


   
SvaraCitera

Jag själv tycker att det hjälper om man skriver ner sina tankar och saker som man vill säga rakt ut fast man vågar inte eller vill inte säga. när man väl har fått nya allt i papper så ser man vad som egentligen är viktigt/jobbigt och fokuserar just på det. 

Det är lätt att man hamnar i en negativ tankespiral så fort nånting går fel men om man organiserar sina tankar kan man lösa problemet. Jag tycker att du borde öva på att uttrycka dig helt enkelt och det kanske låter dumt men du kan öva att prata med en penna eller en bok eller nånting och bara testa på hur det känns att säga ifrån. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Jag själv tycker att det hjälper om man skriver ner sina tankar och saker som man vill säga rakt ut fast man vågar inte eller vill inte säga. när man väl har fått nya allt i papper så ser man vad som egentligen är viktigt/jobbigt och fokuserar just på det. 

Det är lätt att man hamnar i en negativ tankespiral så fort nånting går fel men om man organiserar sina tankar kan man lösa problemet. Jag tycker att du borde öva på att uttrycka dig helt enkelt och det kanske låter dumt men du kan öva att prata med en penna eller en bok eller nånting och bara testa på hur det känns att säga ifrån. 

Tack så mycket!
Jag ska försöka, de lät ganska vettigt Glad


   
SvaraCitera