Aviseringar
Rensa alla

Svårt att veta hur man ska göra


Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vet inte heller

ok :/

enhimmelskdrog:

har bara skaffat ytliga kompisar senaste åren. de enda jag kan prata om det mesta med (finns även en del saker jag inte vill pratra med dom om) har jag känt sedan 6-års typ.

alright-

kebu12:

tänker man lägga sånt på en annan människa

Vad menar du med "lägga sånt"? Det är väl bland annat det vänskap är till för?

Angeleyes:

Måste man det?

Jag skulle iaf vilja att mina vänner pratade med mig om de mådde dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Jag skulle iaf vilja att mina vänner pratade med mig om de mådde dåligt.

syftade mest på nya människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Vad menar du med "lägga sånt"? Det är väl bland annat det vänskap är till för?

Jaha, men då är det väl bara att börja skriva sånt när du känner att du är vän med personen.


   
SvaraCitera

Det är väl inte så att man helt plötsligt ba "aa ja mår dåligt", kommer man in på ämnet (t.ex. om man skär sig, gått på antidepp, osvovsosvo) så nämner man bara det om man känner för det, då kan man se den andres reaktion eller respons helt enkelt.


   
SvaraCitera
mynona

Man kan göra det direkt om det passar sammanhanget; dvs, om man tex träffas på ett forum för folk som kommer dit just för att tala om sånt. Annars lär man känna varandra lite bättre, och börjar tala om sådant när det känna naturligt: om man tex talar om ätstörningar, så blir det naturligt att tala om sina egna erfarenheter av dem. Sedan får man bedöma efter hur hn reagerar på förtroendet.
Man bör ge vad man själv får. Det bör fungera på samma sätt åt båda håll, och om hn aldrig ger förtroende tillbaka är det ingen god idé att prata så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Man bör ge vad man själv får. Det bör fungera på samma sätt åt båda håll, och om hn aldrig ger förtroende tillbaka är det ingen god idé att prata så.

Jag håller med. Det måste ju vara ömsesidigt.


   
SvaraCitera

brukar börja med trevliga delen av mitt liv. Alltså från sommarnen tiill nu,

Om tjejen verkar bra kanske msn delas med. Och där kan man undersöka vidare om personen är passande.

Alternativ kan man ju bara prata med personen


   
SvaraCitera
mynona

kraamisz:

Jag håller med. Det måste ju vara ömsesidigt.

Ja, ett gott tecken för om det är en person man kan lita på, är om hn ger ett förtroende tillbaka när man själv har gett ett. Jag menar inte att man ska vara extremt strikt och alltid räkna efter hur många förtroenden den andra gett, men i stort sett så ska man bara ge förtroenden åt dom som pratar tillbaka på samma sätt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Om tjejen verkar bra kanske msn delas med. Och där kan man undersöka vidare om personen är passande.

jag menar om man träffar någon irl

mynona:

Jag menar inte att man ska vara extremt strikt och alltid räkna efter hur många förtroenden den andra gett, men i stort sett så ska man bara ge förtroenden åt dom som pratar tillbaka på samma sätt

Jag håller absolut med[y] orka vara vän med någon som aldrig ger något tillbaka


   
SvaraCitera

kraamisz:

jag menar om man träffar någon irl

Tror man bör dölja tex ex och så i början.

Tror inte du bör dela med dig av ett deprimerande liv i början. Skullse nog perssonligen bara köra one-night-stand i så fall. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Tror man bör dölja tex ex och så i början.

Ja, kanske det.

Slumpartad:

Skullse nog perssonligen bara köra one-night-stand i så fall.

Varför då?


   
SvaraCitera

kraamisz:

Ja, kanske det.

Skulle personligen inte vilja höra om mitt "ragg"s pojkvänner.

kraamisz:

Varför då?

För att de verkligen inte är värda mig.

Är mot alla odds en helt okej kille. Är inte så jävla fixerade å så som alla andra.

Men är inte den som hatar sex. Men är inte heller den som, nykter nog, skulle tacka nej om jag fick chansen att ha sex med någon jag gillade som mer än vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Är mot alla odds en helt okej kille. Är inte så jävla fixerade å så som alla andra.

ok 🙂

Slumpartad:

Skulle personligen inte vilja höra om mitt "ragg"s pojkvänner.

Jag menar inte ragg, utan nån som man vill bli vän med.


   
SvaraCitera

kraamisz:

Jag menar inte ragg, utan nån som man vill bli vän med.

Om du träffar någon ny. Berätta INTE din livshistoria. Allstå försök hålla de deprimerande delarna dolda.

Det låter kanske konstigt. Men de flesta killarna kommer inte bry sig efter ett tag (om de är verkligen bryr sig om dig).

Så är du deprimerad och så, vänta med att berätta det till efter ett tag in, då en kill högst troligen inte är alls lika mycket i sina fulla tankar då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Om du träffar någon ny. Berätta INTE din livshistoria. Allstå försök hålla de deprimerande delarna dolda.

Okej

Slumpartad:

Men de flesta killarna

och tjejerna?


   
SvaraCitera