Aviseringar
Rensa alla

Svartsjuk på min syrra?


Ämnesstartare

Alltså jag är nog det. Det känns som hon härmar mig hela tiden och försöker bli bättre än mig på allt. Jag tycker det är skitjobbigt. Jag har slutat att måla för att hon börjat med det. Och jag har börjat äta skitlite för att gå ner i vikt för hon tycker jag är stor. Jag skulle behöva råd? Jag önskar jag vore bra på nåt eller höll på med någon sport eller nåt som man kan tävla i men jag vet inte nån. Känns som hon håller på ta min plats på något sätt. Och jag typ gett upp & slutat anstränga mig för hon hela tiden sitter där & bedömer mig.

ÄNDRAT 2008-10-26 17:49
Några tips? Hjälp? Råd? Alltså hon tar över mig... det börjar kännas att hon nästan gör det medvetet(jag hoppas hon inte gör det medvetet) 🙁

Några tips på hur jag kan få en hobby? (alltså ett liv, hjälp mig skaffa det) Gärna nåt som ger adrenalinkickar(men det är inte nödvändigt) 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

börja me motox, sjejer gilar oftast inte de för man blir smutsig å luktar bränd olja så komer nog din syster inte härma dej va [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turkeso:

börja me motox, sjejer gilar oftast inte de för man blir smutsig å luktar bränd olja så komer nog din syster inte härma dej va [love]

[bigsmile] den du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

invisible:

den du

de finns en till bra grej, du e enda sjejen plus massa killar [wink] [wink] [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turkeso:

de finns en till bra grej, du e enda sjejen plus massa killar [wink] [wink] [wink]

[rolleyes] det låter ju ännu bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, min kompis syster anklagade min kompis för att typ vara kär i henne, så jävla sjuk syster haha. Men det jag vet inte.


   
SvaraCitera

Säg åt henne att skaffa egna intressen + liv och ge henne en smäll på käften. Upprepa om hon fortsätter. [rolleyes]


   
SvaraCitera

invisible:

Några tips på hur jag kan få en hobby?

Bli scout! [bigsmile] Världens bästa sätt att hitta nya vänner och med det nya intressen! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well girl...
Skit fullständigt i henne och vad hon tycker.
By the way; Har du någonsin funderat på om hon kanske ser upp till dig? Om hon tappar bort sig själv eftersom hon förösöker vara du...


   
SvaraCitera

leta upp en skum multi user dungeon, och spela den. Rensa adressfältet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achia:

By the way; Har du någonsin funderat på om hon kanske ser upp till dig?

tänkte också skriva det .. eller så kan det vara syskon rivalitet [cute].. antingen eller [rolleyes]
asså även om hon gör samma saker som du, varför ska du sluta med dem sakerna för? jaha och om ni gör samma saker? försök istället att göra det till en rolig sak som typ ni kan måla tillsammans [smile], och du borde inte låta hennes åsikter påverka dig[n] om du inte tycker att du är tjock eller mullig och om du själv inte känner att du borde gå ner i vikt, då borde du inte banta bara för att någon annan tycker det :S


   
SvaraCitera

invisible:

Det känns som hon härmar mig hela tiden och försöker bli bättre än mig på allt. Jag tycker det är skitjobbigt.

Millimeterrättvisa och ser upp till dig tänker jag på. Hon vill vara minst lika bra som dig och har kanske börjat tänka att bli precis som du, fast mycket bättre?

Var ärlig och säg till henne om du tycker hon är taskig när hon bedömmer dig eller dömmer dig hårt. Syskon kan vara väldigt ärliga, men det handlar om att båda måste vara ärliga. Ingen vits om den ena blir ledsen och inte säger ifrån. Vet inte hur gammal din lillasyster är, men hon håller väl antagligen att formas och så kan det vara så att hon har dåligt självförtroende och måste ha någon att följa och kritisera för att själv må bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Säg åt henne att skaffa egna intressen + liv och ge henne en smäll på käften. Upprepa om hon fortsätter. [rolleyes]

Jag har typ försökt undvika henne ett tag & sagt åt henne att lämna mig ifred. Men hon fortsätter... jag tror också att hon blev ledsen.

Achia:

Har du någonsin funderat på om hon kanske ser upp till dig?

Jag tror hon gör det. Men det känns ändå som hon ser ner på mig ibland ändå... (eftersom hon påpekar saker & är taskig ibland)

Achia:

Om hon tappar bort sig själv eftersom hon förösöker vara du...

Det verkar så. Men jag har gjort dåliga saker också & jag är rädd att hon ska ta efter dom...

Regn:

syskon rivalitet [cute].. antingen eller [rolleyes]

Vi brukar göra saker tillsammans. Men på sista tiden har det kännts som hon blir som mig(eller försöker). Och det känner jag som en rivalitet.

Daybreak:

Millimeterrättvisa och ser upp till dig tänker jag på. Hon vill vara minst lika bra som dig och har kanske börjat tänka att bli precis som du, fast mycket bättre?

Det tror jag.

Daybreak:

du tycker hon är taskig när hon bedömmer dig eller dömmer dig hårt.

Bedömmer mig gör hon av & an.

Daybreak:

Syskon kan vara väldigt ärliga, men det handlar om att båda måste vara ärliga. Ingen vits om den ena blir ledsen och inte säger ifrån.

Jag törs alltid inte säga ifrån... för jag vet inte om hon är medveten om att hon härmar mig/tar över mig.

Daybreak:

Vet inte hur gammal din lillasyster är, men hon håller väl antagligen att formas och så kan det vara så att hon har dåligt självförtroende och måste ha någon att följa och kritisera för att själv må bra.

Hon har haft det lite jobbigt nu.


   
SvaraCitera

invisible:

Jag har typ försökt undvika henne ett tag & sagt åt henne att lämna mig ifred. Men hon fortsätter... jag tror också att hon blev ledsen.

Du kanske inte är tillräckligt bestämd?

Hur som helst så har jag en aning om att hon har lågt självförtroende och försöker vara som du för att hon tycker att du är bättre.
Att hon dömmer dig och klankar ner på dig låter också som en självförtroendegrej. Att trycka ner dig för att må bättre själv.

Sånt där är så vanlig så nästan vem som helst kan komma till den slutsatsen. [shake]

Lösning: hon stärker sitt självförtroende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla känner nog mer eller mindre så för sitt syskon ibland..


   
SvaraCitera