Aviseringar
Rensa alla

Svartsjuka


Ämnesstartare

Jag känner mig helt enkelt som världens mest svartsjuka människa. Min pojkvän umgås bara med tjejer och jag vet att de bara är vänner men jag kan verkligen inte släppa att alla hans kompisar är skitsnygga. Jag tycker att han är dålig på att visa sina känslor för mig så jag tvivlar ofta på vad han verkligen känner. När jag säger som jag känner blir han skitsur och vi börjar bråka. Så frågan är: hur fan blir man av med svartsjukekänslorna!?


   
Citera

"Vi hjälper dig att behandla din svartsjuka. Kontakta oss redan idag".


   
SvaraCitera

Sopa dina känslor under mattan


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Varförsaduså:

Min pojkvän umgås bara med tjejer

säker på att han ej är gay


   
SvaraCitera

Hota varenda tjej han umgås med (Y)

SKOJA, du måste kunna känna dig säker annars får du väll ge han ett ultimatum, vilket inte skulle vara bra i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte kan lita på honom fullständigt, kommer förhållandet förmodligen att spricka i längden. Du kan ju alltid skaffa jättemånga assnygga killkompisar och umgås med dem jämt. Avundsjuka brukar smitta av sig.


   
SvaraCitera

bara att acceptera
jobba på din självkänsla och självförtroende
se till att själv ha vänner att umgås med osv
du har rätt till dina känslor, men du kan inte styra en annan människa
han har valt dig av en anledning


   
SvaraCitera

Varförsaduså:

Min pojkvän umgås bara med tjejer

Kan du inte också umgås med dem då? Tillsammans med din pojkvän eller på egen hand. Om du lär känna dem och inser att de är sjysta tror jag att oron släpper. Plus att du får nya tjejkompisar [smile]

Varförsaduså:

Jag tycker att han är dålig på att visa sina känslor för mig så jag tvivlar ofta på vad han verkligen känner.

Detta är en annan sak tycker jag. Vet han det? Om inte, så berätta och så kan ni prata om det.


   
SvaraCitera

Jag är också rätt svartsjuk ibland. Men jag tänker
"Han är med mig för att det är mig han gillar"
Hade han inte tyckt om dig hade han inte varit tillsammans med just dig.


   
SvaraCitera

Bl0cket:

Om du lär känna dem och inser att de är sjysta tror jag att oron släpper

[y] Detta är 1 bra förslag.

Fast det kan bli mer problem sen, om det är någon av hans vänner som du inte gillar [crazy]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Detta är 1 bra förslag.

Fast det kan bli mer problem sen, om det är någon av hans vänner som du inte gillar

Jag tror ändå att det är bättre om hon får träffa dem [smile] Hon kanske inser själv att de inte är ute efter honom! Att de pratar om andra killar och verkligen bara är kompis.


   
SvaraCitera

Bl0cket:

Jag tror ändå att det är bättre om hon får träffa dem

Ja, jag sa ju att det var ett bra råd [no-no]

Men hon ska ändå vara beredd på att hon kanske stör sig mer efteråt, om det är någon av vännerna hon verkligen inte gillar.


   
SvaraCitera

Varförsaduså:

hur fan blir man av med svartsjukekänslorna!?

Steg ett är att prata med varandra, men det verkar vara svårt i ert fall. Känns som att det inte bara är du som har problem, utan även din pojkvän eftersom han är dålig på att visa känslor. Det kan ju dock vara så att han är på ett sepciellt sätt, bara. Du tycker tydligen att han ska visa känslor mer/bättre, medan han själv kanske tycker att det inte behövs. Dock kanske han ska ta lite hänsyn till dig om du är angelägen om att få veta. Ja jag vet faktiskt inte.. du behöver nog ta itu med sin svartsjuka också, för den har antagligen ingenting alls med din pojkvän att göra.

Även fast din pojkvän blir bättre på att visa känslor tror jag att du fortfarande skulle vara svartsjuk. Det blir jag ganska säker på när jag läser "jag kan verkligen inte släppa att alla hans kompisar är skitsnygga".

Det skriker ju avundsjuka lång väg. Har jag rätt? Du behöver ta itu med din svartsjuka OCH din dåliga självkänsla, vilka sannolikt hör ihop. Det är inte hälsosamt att känna som du gör.

Så, steg ett: PRATA.
Steg 2: Ta itu med dig själv och dina egna problem!

Fast det hör kanske ihop.. Aja, försök få honom att prata med dig utan att det slutar med bråk. Det skulle vara mycket värdefullt för er två.
Jag förstår varför din pojkvän blir sur på dig, för han uppfattar det säkert som att du inte litar på honom. Stackarn..
Samtidigt förstår jag varför du gör det, men du MÅSTE göra något åt det.

sorry om det blir lite rörigt, men lycka till!


   
SvaraCitera

Zapetta:

jobba på din självkänsla och självförtroende

sen är det en sak att vara svartsjuk och en heeelt annan sak att visa det. man får vara svartsjuk, men man måste intala sig att det bara är larvigt och försöka trycka undan känslan.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

sen är det en sak att vara svartsjuk och en heeelt annan sak att visa det. man får vara svartsjuk, men man måste intala sig att det bara är larvigt och försöka trycka undan känslan.

[y]


   
SvaraCitera