Aviseringar
Rensa alla

Svennebanan


Ämnesstartare

Vad menar Promoe med detta: Tack som fankap kun kap, koh pangan koh tao khao lak. Fuck it i phuket pingpong show, kalla folket för tjingtjonghoes.

vet bara att det är Thailändska och att Phuket är en semesterort han var i när han började skriva låten.


   
Citera

Lillith:

kap kun kap

Det säger man när man säger tack. Tror jag iaf.

Lillith:

koh pangan koh tao khao lak.

Om man googlar den meningen får man reda på att Koh Phangan, Koh Tao och KhaoLak är platser/hotell i Thailand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han syftar väl på alla medelsvenssons som åker till Thailand och uppför sig som svin?


   
SvaraCitera

Jadu, det lär ju ha en djup mening.


   
SvaraCitera

- MP3: Promoe - Svennebanan, 00:06/02:38.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men skulle vara kul att veta ordagrant vilka meningar det blidar, tror knappast han bara snackar om hotel i början[wink][ops]


   
SvaraCitera

Lillith:

tror knappast han bara snackar om hotel i början

Googla själv då. Koh Phangan är typ en ort, och Koh Tao och KhaoLak ser ut att vara hotell eller resturanger.

Han dissar väl thailand bara. Varför ska all sånglyrik behöva ha någon sorts djup betydelse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillith:

Jo men skulle vara kul att veta ordagrant vilka meningar det blidar, tror knappast han bara snackar om hotel i början[wink][ops]

Han snackar om hotell/semesterorter som "svennebananer" åker till i Thailand, där de sedan är allmänt fördomsfulla och sviniga mot folket (alla gulingar älskar ju ping-pong liksom och alla thailändska tjejer är billiga tjing-tjong horor).

Skulle jag gissa då alltså, ingen aning egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Googla själv då. Koh Phangan är typ en ort, och Koh Tao och KhaoLak ser ut att vara hotell eller resturanger.

Jo jag vet, men om det är något ord (jag säger inte att det är något av dom som gör det, mer ett exempel) som betyder typ fyllesvin eller liknande!

Avatar:

Han dissar väl thailand bara. Varför ska all sånglyrik behöva ha någon sorts djup betydelse?

Oftast har en text betydelsefull mening, annars hade man kunnat ta en massa bokstäver och kasta på ett papper....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Han snackar om hotell/semesterorter som "svennebananer" åker till i Thailand, där de sedan är allmänt fördomsfulla och sviniga mot folket (alla gulingar älskar ju ping-pong liksom och alla thailändska tjejer är billiga tjing-tjong horor).

Tycker det låter som en bra gissning, svennar är helt klart funtade ibland[crazy]


   
SvaraCitera

Lillith:

svennar

Folk i allmänhet, inte bara svenskar*


   
SvaraCitera

Lillith:

Jo jag vet, men om det är något ord (jag säger inte att det är något av dom som gör det, mer ett exempel) som betyder typ fyllesvin eller liknande!

Googla "translation". Sluta vara en sån handikappad person.

Lillith:

Oftast har en text betydelsefull mening, annars hade man kunnat ta en massa bokstäver och kasta på ett papper....

Det enda som behövs är att meningen makear sense. Den behöver inte betyda någonting alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillith:

Tycker det låter som en bra gissning, svennar är helt klart funtade ibland[crazy]

Arroganta medel- och överklassmänniskor i allmänhet skulle jag väl snarare säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Googla "translation". Sluta vara en sån handikappad person.

Är det någon som är handikappad så är det väl du? Ett forum är till för att fråga- och svara på olika saker...

Avatar:

Det enda som behövs är att meningen makear sense. Den behöver inte betyda någonting alls.

Klart den inte behöver det, men då är det en oseriös text...


   
SvaraCitera

Promoe är visserligen awesome, men det känns lite weird att analysera hans texter.

Lillith:

koh pangan

OMG där var jag ju på semester!!!

Lillith:

kalla folket för tjingtjonghoes.

Att man är hora för Asien [blush]


   
SvaraCitera