Aviseringar
Rensa alla

svensk kultur och vanor?


Ämnesstartare

isola:
äh vi är vanlia mänshor bara

Nej faktisk väldigt ovanliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Massor. Det mest typiska skulle jag säga är stor tilltro till staten och att staten och dess institutioner är stabila samt relativt korruptionsfria.

Detta.


   
SvaraCitera

många svenskar är väldigt passivt aggressiva, och tysta om sina känslor. Övervägande del av de.jag känner är det.

vet att jag och min familj som kan stå och skrika och gorma på varandra på torg och Är väldigt öppna med känslor osv ofta får blickar och folk tycker vi är lite.obehagliga iomed att vi säger som det är och inte sitter och trycket med känslorna.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Lotus Elise: många svenskar är väldigt passivt aggressiva, och tysta om sina känslor. Övervägande del av de.jag känner är det.

oh yes


   
SvaraCitera
Draug

Dricka brännvin och kasta upp bakom midsommarstången. Förövrigt är väll svenskar rätt bra på att knåpa ihop musik. Det ska vi vara stolta över!


   
SvaraCitera

Draug: Förövrigt är väll svenskar rätt bra på att knåpa ihop musik. Det ska vi vara stolta över!

Har för mig att vi är världsledande inom musikexport. Men det kan vara något min hjärna hittade pån u.


   
SvaraCitera
Draug

Tigerdrottningen: Har för mig att vi är världsledande inom musikexport. Men det kan vara något min hjärna hittade pån u.

Har också fått för mig detta så vi är nog inte på helt fel spår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Äldre än 20 år kan fortfarande betraktas som nytt

Visst, något som är 25-30 är gammalt får också anses som nytt. Men det finns annat som är äldre. Men min poäng är fortfarande att dessa kulturella yttringarna som är 20-30 år gamla fortfarande växte fram bland svenskarna, det är inte några kulturella uttryck som anammats utifrån eller som anammats utav invandrare som tagit med sig sin kultur.

Nedskräpningen som jag talat om i en annan tråd är ett annat bra exempel. Helsvenskt, statens intensiva antiskräp-kampanj på 60-70-talet skapade den inställningen hos folket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Har för mig att vi är världsledande inom musikexport. Men det kan vara något min hjärna hittade pån u.

tror det är usa som är det, i väst i alla fall, men många band/artister från sverige har slagit igenom internationellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ehm, ja.. Sill, potatis, stora penisar som vi dansar runt, jantelagen, tacos på fredag, fredagsmys, köttbullar... Typ det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men vissa/många SD:are verkar vara emot det som växte fram bland svenskar. Alltså är de ett svenskfientligt parti.

Greken:

Visst, något som är 25-30 är gammalt får också anses som nytt. Men det finns annat som är äldre. Men min poäng är fortfarande att dessa kulturella yttringarna som är 20-30 år gamla fortfarande växte fram bland svenskarna, det är inte några kulturella uttryck som anammats utifrån eller som anammats utav invandrare som tagit med sig sin kultur.

Nedskräpningen som jag talat om i en annan tråd är ett annat bra exempel. Helsvenskt, statens intensiva antiskräp-kampanj på 60-70-talet skapade den inställningen hos folket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att dricka för många snapsar är svensk kultur. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Nej men vissa/många SD:are verkar vara emot det som växte fram bland svenskar. Alltså är de ett svenskfientligt parti.

Som vad? Jag misstänker att du åsyftar feminism? Jag tror de flesta SD:are är för jämställdhet men mindre välvilligt inställda till feminism 2014, som skiljer sig mot feminism a lá 1995.

Sedan behöver man inte älska varenda del av sin kultur. Jag gillar inte att svenskar snackar skit när folk lämnat rummet, men that's life.


   
SvaraCitera

alkoholister och träkojor


   
SvaraCitera