Aviseringar
Rensa alla

Svensk mat?


time
 time

aristoteles:

Att mycket av vår svenska mat kommer från andra länder är väl knappast någon nyhet?
Om vi bara fick kalla maten vi hade med oss när vi kom hit för svensk så skulle svensk mat bestå av fläskkött och rovor ungefär. Som i sin tur också kom från ett annat land.

Jag säger inte att det är en nyhet, jag sa bara att du valde typ den mest klassiska antika rätten någonsin, jag klagar inte på de andra rätterna du nämnde. Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Jag säger inte att det är en nyhet, jag sa bara att du valde typ den mest klassiska antika rätten någonsin, jag klagar inte på de andra rätterna du nämnde.

Det är också en klassisk rätt i det svenska köket. Att påstå att ärtsoppa inte tillhör svensk mat är som att påstå att potatis inte tillhör svensk mat. Pinsamt.


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles:

Det är också en klassisk rätt i det svenska köket. Att påstå att ärtsoppa inte tillhör svensk mat är som att påstå att potatis inte tillhör svensk mat. Pinsamt.

Förstår inte varför du gnällspikar med mig när jag bara ville lägga till det faktum att ärtsoppa kommer från romarriket som en trevlig liten kuriosa, surpuppa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabpizza
pizza med bearnaisesås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Förstår inte varför du gnällspikar med mig när jag bara ville lägga till det faktum att ärtsoppa kommer från romarriket som en trevlig liten kuriosa, surpuppa.

Då kan man vara trevlig och lägga upp det som något i stil med "Visste ni att ärtsoppa kommer från romarriket ursprungligen?" Istället för att bara skriva "Det är inte svensk mat!"

Och nej det var ju faktiskt inte jag som whineade, jag ville bara tillskriva ärtsoppa som del av det svenska köket.Hjärta


   
SvaraCitera

kebabpizza är väl jävligt svenskt.


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles:

Då kan man vara trevlig och lägga upp det som något i stil med "Visste ni att ärtsoppa kommer från romarriket ursprungligen?" Istället för att bara skriva "Det är inte svensk mat!"

Och nej det var ju faktiskt inte jag som whineade, jag ville bara tillskriva ärtsoppa som del av det svenska köket.Hjärta

JAG TRODDE JAG VAR TREVLIG MEN SEN LÄT DU SUR SÅ JAG BLEV DEFENSIV!!! osv.


   
SvaraCitera

fan, fisk hann före.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: JAG TRODDE JAG VAR TREVLIG MEN SEN LÄT DU SUR SÅ JAG BLEV DEFENSIV!!! osv.

Jomen om din intention var att dela med dig av kuriosa så är det trevligt av dig! Men tänk på att ta med kuriosan i ditt inlägg, annars mister ditt inlägg sin mening och låter dessutom ganska otrevligtTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men herregud. det var du som började time. du gjorde en arg smiley.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:
kebabpizza är väl jävligt svenskt.

nya påfunnet med nachos på pizzan. så svenskt det kan bli.


   
SvaraCitera

tryamkin:

nya påfunnet med nachos på pizzan. så svenskt det kan bli.

låter osvenskt, jag känner inte igen det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tacopaj!Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tryamkin:
Kalles Kaviar, Fil, Gröt, Kaffe, Kanelbulle, Kötbullar, Prinskorvar, Lingon, Hallon, Grädde, Jordgubb, Knäckebröd...

Fyll fucking på med mer rätter, har säkert glömt tusentals.

Är svensk mat bra eller dålig?

Kaffe är inte svenskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Kaffe är inte svenskt.

Det kommer inte från sverige, men vi är en av de största konsumemterna av kaffe, således tycker jag nog att det är del av vår kost/kulturTumme upp


   
SvaraCitera