Aviseringar
Rensa alla

svensk värnplikt


alien

handendärnissen: hahah bara svenskar ska skydda sverige tycker jag

Jovisst, du och jag tycker så men jag undrar om svenska krigsmakten tycker likadant utan att klassas som rasister nådens år 2016?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nut-tjack:

Idiot.

tack, byt blöjan mot kallingar o sluta kalla okänt folk för idiot annars kan du dra så långt åt helvete de bara går


   
SvaraCitera

Nut-tjack: Vill inte behöva tvingas till att bli en mördare, om jag mördar så är det för att jag själv vill det.

Så vitt jag vet har man kunnat välja vapenfri tjänst.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Så vitt jag vet har man kunnat välja vapenfri tjänst.

Vad gör man på den vapenfria? 
Hugger ved och brottas med björnar?Förvånad


   
SvaraCitera

bra med värnplikt är väl det som behövs


   
SvaraCitera

Skepticdouche:

Vad gör man på den vapenfria? 
Hugger ved och brottas med björnar?Förvånad

Miltären handlar om mycket mer än bara vapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alien:

Jovisst, du och jag tycker så men jag undrar om svenska krigsmakten tycker likadant utan att klassas som rasister nådens år 2016?

om dom har lite vett så vågar dom va "rasistiska" dom är ju inte de isåfall dock


   
SvaraCitera
MR-ARK

99:or å 00:or kommer kallas till Mönstring redan nästa år... jag är 00:a (16 år) skulle va riktigt kul tycker jag


   
SvaraCitera

Nut-tjack:
Bedrövligt. 

Vill inte behöva tvingas till att bli en mördare, om jag mördar så är det för att jag själv vill det. 

Man lär behöva svara på frågor innan, om man verkligen inte vill är det bara att svara lite taktiskt så slipper man. Det är långt ifrån alla som kommer att kallas in. 


   
SvaraCitera

Nästan lite besviken över att jag är 98:a


   
SvaraCitera

Om man är 98:a slipper man då?


   
SvaraCitera

ManU1878:
Om man är 98:a slipper man då?

Ja, och även antagligen alla 99:or och 00:or som verkligen inte vill


   
SvaraCitera

Alltså, det lär ju knappast bara införas över en natt. Det dröjer nog ganska många år innan det skulle vara aktuellt av den enkla anledningen att det skulle kosta rejält mycket pengaf att dra igång ett sådant projekt.


   
SvaraCitera
Haien

Känner att tjejer också bör bli tvingade. Alla är lika mycket värda, och alla är skyldiga samhället lika mycket. Jämnlikhet.

Bara för att de är svagare så bör de inte slippa det. Och det ger sverige ett ca. dubbelt så starkt försvar då, jämfört med om värnplikten bara gällde killar.


   
SvaraCitera

019linnea:
Slipper ju värnplikten men vill gärna rycka in och arbeta hos försvaret ändå. Kan tänka mig att för de som blir tvingade är detta definitivt tråkiga nyheter även om det förhoppningsvis kan vara givande på andra sätt, då vi iaf får fler resurser för att skydda Sverige. Däremot känns det inte som att vi är i så stort behov av just värnplikt trots ökade terrorhot (bl.a isis m.f)

Men man vet aldrig exakt hur stora hoten är om 2 år då plikten förmodligen kommer införas. Har mest en skräckblandad förtjusning mot detta 

Kvinnor är inte lämpade för krig.


   
SvaraCitera