Aviseringar
Rensa alla

svenska


Slumpartad:

Jaaaahaaaa. Dum ja e [blush]

Gillar inte indier [sad] Bara när dem är full, för då kan dem engelska!


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Gillar inte indier [sad] Bara när dem är full, för då kan dem engelska!

Men de pratar ju så rolig engelska! Deras brytning är ju guld!


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Men de pratar ju så rolig engelska! Deras brytning är ju guld!

Haha jo den är underbar [bigcheers] Underbaraste engelskversionen ever!


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Underbaraste engelskversionen ever!

Fast tycker nog Irlänska och Skottska brytningarna är skönare! Klingar så fint. Speciellt irlänskan [cute]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Fast tycker nog Irlänska och Skottska brytningarna är skönare! Klingar så fint. Speciellt irlänskan [cute]

Kommer inte på hur det låter [sad]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Kommer inte på hur det låter [sad]

Skottsk - 2:45 typ
Irlänsk börjar vid ca 3


   
SvaraCitera

ph no, you didn't
sming kmr
LACKA!!


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Skottsk - 2:45 typ
Irlänsk börjar vid ca 3

Hahaha [bigcheers]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Hahaha [bigcheers]

Hans irlänska var dock lite tråkig.

Men brittiska överhuvudtaget klingar rätt skönt [cute]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Men brittiska överhuvudtaget klingar rätt skönt [cute]

Jo typ som i morden i mid summer [bigcheers]


   
SvaraCitera

först tänkte jag: näe men åh nu ska jag svara värsta långa inlägget och äga
men sen tänkte jag: orkar inte. så jävla meningslöst

vi pratar svenska i det här landet, vi vill inte byta. punkt


   
SvaraCitera
r4ll3

När jag var liten så undrade jag alltid för mig själv varför inte alla länder kunde enas med ett och samma språk, det skulle ju vara enklare för turister och kommunikation i överlag. Jag ville att då att detta språk skulle vara engelska. Vilket på sätt och vis talas i väldigt många länder, men varför skulle det finnas flera språk utöver det? Men så enkelt fungerar det inte, lilla r4ll3.

Jag gillar dock svenska, och självfallet förespråkar jag att invandrare lär sig svenska. Det är viktigt för integrationen. Var TS allvarlig med sitt uttalande? Att lära sig arabiska känns inte direkt seriöst, hehe.


   
SvaraCitera

JoElite:

Haha, det är så jävla absurt att vi tvingar invandrare att lära sig svenska av alla språk.
Varför skulle man vilja kunna svenska?

så dom ska kunna prata med resten av landet? Många kan inte engelska.


   
SvaraCitera

JoElite:

det hade varit mycket bättre om vi lärde ut arabiska ( tex ) i skolor, det är sjukt många mer som förstår arabiska, inte för att tala om hur mycket arabiska har fin putsats så att man inte ska kunna missförstå ett enda ord.

Det görs redan som tur är. det är diskriminerande egentligen av oss svenskar att tvinga invandrare att lära sig vårt språk. Vi borde anpassa oss efter andra egentligen så blir allt bäst. vi kanske blir en minoritet i sverige en dag och då är det bra att visa att vi varit snälla.

​ http://politisktinkorrekt.info/2011/05/21/larare-lar-sig-arabiska-for-att-ingjuta-res​pekt-hos-foraldrarna/

Lärare lär sig arabiska för att ingjuta ”respekt” hos föräldrarna

ÖREBRO På Örebro kommun utbildar Khadouj Elabrichi lärare i arabiska. Hittills har lärare på Vivalla- och Lundbyskolan nappat på erbjudandet, och uppger att flera av sina kollegor är positiva till satsningen som de menar ger en helt annan kontakt med barnen.

Under ett års tid har Elabrichi utbildad lärare i arabiska efter att de kände att de inte kunde förstå sina elever. Han säger sig med hjälp av utbildningen vilja stoppa de ”mångfaldskrockar” som förekommer på skolor med hög andel invandrarelever. Dessutom menar han att signalen som sänds ut genom att lärarna lär sig mer om elevernas kultur inger respekt hos såväl elever som deras föräldrar.

- Barnen blir jätteglada. De skryter om att deras lärare kan arabiska. Det syns att de är stolta, säger Khadouj.


   
SvaraCitera

Tycker svenska är ett fint språk och bör bevaras, men tvyvärr verkar det sakta men säkert försvinna med att engelskan tar större plats.

Miljötalibanen:

Det görs redan som tur är

Miljötalibanen:

Vi borde anpassa oss efter andra egentligen så blir allt bäst.

Gör vi inte redan det? I skolan är det obligatoriskt att lära sig engelska. I språkval/moderna språk finns det alternativ som franska, spanska, tyska mfl.

Självklart gör extremistiska antidemokratiska islamofober ett problem av att människor självmant väljer att lära sig arabiska.


   
SvaraCitera