Aviseringar
Rensa alla

Svenska elever lär sig arabiska i skolan (Inte hemspråk)


Ämnesstartare

GothFan:

Tillräckligt för att kunna komma in på den riktiga arbetsmarknaden ..
och då borde du veta att många invandrare inte kan tillräckligt..

Så, enluigt dig så är språket det enda som är problemet med att vissa inte får jobb, okej.

GothFan:

småglin ? .. jag e ju tydligen mer mogen än dig..[smile]

O ja.

GothFan:

synd att du inte förstod poängen... vilket åter igen visar hur dum du är när det var ganska tydligt vad ja menade..

Oh noo, alla samhällets problem är pga att vissa inte kan tillräckligt bra svenska. Skit i allt annat och satsa allt på språkundervisning i svenska.

GothFan:

lustigt..[tired]

Visst är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Så, enluigt dig så är språket det enda som är problemet med att vissa inte får jobb, okej.

Nepp , men däremot så kan man garantera att folk inte behöver kunna arabiska för att kunna få jobb här..

passaro:

Oh noo, alla samhällets problem är pga att vissa inte kan tillräckligt bra svenska. Skit i allt annat och satsa allt på språkundervisning i svenska.

Har jag inte sagt , ja sa däremot att vi ska skita i att lära ut arabiska och lägga pengarna på mer svenska undervisning till dem som behöver det ..


   
SvaraCitera

GothFan:

svenska undervisning till dem som behöver det ..

Ja, det verkar behövas. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GothFan:

Nepp , men däremot så kan man garantera att folk inte behöver kunna arabiska för att kunna få jobb här..

Vad vill du ha sagt? Syftet med att lära sig språk är inte bara att få ett jobb.

GothFan:

Har jag inte sagt , ja sa däremot att vi ska skita i att lära ut arabiska och lägga pengarna på mer svenska undervisning till dem som behöver det ..

Jag ser inte problemet i att man kan ha både och.

Förövrigt så heter det svenskundervisning. Och sluta gör ett mellanslag när du skall göra ett kommatecken eller ett frågetecken, fan så störande.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Nu börjar man lära sig arabiska i Sverige också...

B-språk är ju valfritt, så vad är grejen?
Man kan läsa arabiska på högskolenivå med.
Vad skulle sedan vara fel med att lära sig just arabiska? Spanska, franska och tyska är också utländska språk, som vi ofta skulle ha mindre nytta av att kunna i Sverige. Möjlighet till arabiskaundervisning skulle nog kunna bättra på integrationen. Araber är ofta sociala av sig, och vill gärna lära känna svenskar. Men ofta är kommunikationssvårigheter är ett ofrånkomligt problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad vill du ha sagt? Syftet med att lära sig språk är inte bara att få ett jobb.

Det vet jag, men för invandrare så e anledningen till att dem lär sig svenskan väldigt mycket på grund av att dem ska kunna få jobb

passaro:

Jag ser inte problemet i att man kan ha både och.

som sagt................................................................................. .....
PENGARNA kan läggas på svenskan istället för arabiska

passaro:

Förövrigt så heter det svenskundervisning. Och sluta gör ett mellanslag när du skall göra ett kommatecken eller ett frågetecken, fan så störande.

japp, det e störande att din ålder står på "71" .. lev med det och håll dig till ämnet istället för att kommentera min svenska för att du inte har något bättre att säga [tired]

Bara för att du ska förstå........Jag bryr mig inte om hur det ser ut när jag skriver på fritiden, i skolan däremot så gör jag det ordentligt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Ja, det verkar behövas.

lustigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GothFan:

som sagt................................................................................. .....
PENGARNA kan läggas på svenskan istället för arabiska

Man kan ha både och. Så mycket kostar det inte. Med de höga skatterna vi har så har man råd.

GothFan:

men för invandrare så e anledningen till att dem lär sig svenskan väldigt mycket på grund av att dem ska kunna få jobb

Visst, det är en av anledningarna. Så är det för alla och inte bara invandrare.[tired]

GothFan:

.Jag bryr mig inte om hur det ser ut när jag skriver på fritiden, i skolan däremot så gör jag det ordentligt[smile]

Och tomten finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Man kan ha både och. Så mycket kostar det inte. Med de höga skatterna vi har så har man råd.

Tydligen så har vi inte det..

passaro:

Visst, det är en av anledningarna. Så är det för alla och inte bara invandrare.

har jag inte sagt, men däremot så e ju majoriteten av dem som har problem just invandrare..

passaro:

Och tomten finns.

japp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GothFan:

Tydligen så har vi inte det..

Huh? Svenskundervisning finns. Och nu skall det alltså införas ett extra val till B-språk. Alltså finns det pengar. Allt annat är absurt. det handlar om vad politikerna prioriterar.

GothFan:

men däremot så e ju majoriteten av dem som har problem just invandrare..

Vad konstigt...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad konstigt...

du borde ju tycka det.. då du verkar anse att invandrare inte behöver mer hjälp med svenskan....

passaro:

Huh? Svenskundervisning finns. Och nu skall det alltså införas ett extra val till B-språk. Alltså finns det pengar. Allt annat är absurt. det handlar om vad politikerna prioriterar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Råkade trycka på "skriv svar" förrut , ledsen
_______________________________

passaro:

Svenskundervisning finns.

japp..

passaro:

skall det alltså införas ett extra val till B-språk

mmhm..

passaro:

Alltså finns det pengar

och dem läggs på b-språk i arabiska istället för svenska.. det e ju det vi diskuterar....

passaro:

det handlar om vad politikerna prioriterar

Se ovan ,det e precis det vi diskuterar ju..

Jag anser att det är fel att lägga pengarna på arabiska när vi har problem med svenskan redan nu..

och du anser att det är fel att lägga mer pengar på svenskan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GothFan:

Jag anser att det är fel att lägga pengarna på arabiska när vi har problem med svenskan redan nu..

Det läggs annars pengar på båda delar.

GothFan:

och du anser att det är fel att lägga mer pengar på svenskan

Lägg inte ord i mun på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Lägg inte ord i mun på mig.

hade jag inte rätt då..[confused]

passaro:

Det läggs annars pengar på båda delar.

Men TYDLIGEN inte tillräckligt.. jag fattar inte hur du inte kan ha märkt det..[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GothFan:

hade jag inte rätt då..[confused]

Nej.

GothFan:

Men TYDLIGEN inte tillräckligt.. jag fattar inte hur du inte kan ha märkt det..[tired]

Om det nu är så att det inte läggstillräckligt så får man väl göra det, jag tror inte att det är ett pengaproblem.


   
SvaraCitera