Aviseringar
Rensa alla

Svenska filmer från 90-talet?


Smilen
Ämnesstartare

Vilken svensk film från 90-talet gillar ni mest? Har ni någon film ni kommer på, ja denna filmen var ju urläcker. 

Har ni några tips?


   
Citera

Jägarna


   
SvaraCitera

Finns nog inga bra så säger titlar jag minns som drömkåken och änglagård 


   
SvaraCitera

Sökarna
30:e November
Nattbuss 807
Blackjack

Sen en och annan Beck film. Änglagård har jag aldrig riktigt fastnat för.


   
SvaraCitera

Jägarna
Ha ett underbart liv 
nattbuss 807
30 november 
dom två sista är filmer som är så dåliga att dom blir roliga.
Säkert någon som jag missat, kommer inte på några fler 


   
SvaraCitera

Bl a Fucking Åmål, Tomten är far till alla barnen och Kådisbellan.


   
SvaraCitera

fucking åmål, tjenare kungen är också bra men den är från typ 2005 eller nåt sånt


   
SvaraCitera

Legit alla svenska filmer från 90-talet är dåliga


   
SvaraCitera

Asstriid:
Legit alla svenska filmer från 90-talet är dåliga

Jägarna, Sunes sommar? Annars håller jag med


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

Jägarna, Sunes sommar? Annars håller jag med

Möjligtvis att Jägarna är helt ok. Men det är en film man ser en gång typ sen räcker det


   
SvaraCitera

Ja det är sant, men den är ändå rätt bra


   
SvaraCitera
Listus

Inte 90 talet men filmen Farsan är ju rolig 🙂


   
SvaraCitera

fredag den 13:e
nu tar vi snuten (tror den heter så)
jag kommer inte ihåg året den släpptes, men innan 00 iallafall


   
SvaraCitera
  1. Fucking Åmål (1998) Ungdomsfilm
    Om Agnes och Elin som lever olika liv, har olika status i skolan men som blir kära i varandra. En lesbisk "Romeo och Julia"
  2. Sanning eller konsekvens (1997) Ungdomsfilm
    Nora ska börja sjätte klass. Hon tycker det är jobbigt att hennes enda kompis är "Tjocka Karin" som är mobbad av de andra klasskamraterna. Hon börjar umgås med de populära tjejerna Fanny och Sabina - men det känns inte heller helt rätt. 
  3. http://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=4059 7" target="_blank">Tomten är far till alla barnen (1999) Vuxenkomedi
    Huvudkaraktären Sara har varit gift flera gånger och vill fira jul med hennes nya, hennes ex och deras nya familjer. En julafton som eskalerar i allt annat än mysig julstämning.
     
  4. Adam och Eva (1997) Vuxenkomedi
    Om Adam och Eva som är ett ungt gift par. De har olika tankar om deras gemensamma framtid och hamnar i livskris. Eva spelas av Josefin Nilsson som var sångare i Ainbusk, hon som dog för ett par år sen. 
  5. Vägen ut (1999 personlig favorit) Drama/komedi
    En arbetslös skådespelare tar jobb som aktivitetsledare på Kumla. Tillsammans med fångarna ska  han sätta upp Shakespeare (om jag minns rätt) Först är det svårt att få med någon men några fångar inser att det kan vara deras väg ut ur fängelset. Filmen är inspirerad av en verklig händelse, då en teaterregissör satte upp en pjäs med Kumla fångar och de rymde när de skulle spela pjäsen utanför fängelset.

Hör av er om fler tips! 😀 


   
SvaraCitera

Jag tappade en insats med min vän och nu måste jag publicera mina nakenbilder.
Mina nakna bilder: photos


   
SvaraCitera