Aviseringar
Rensa alla

svenska föreningen för limnologi


Ämnesstartare

de har fått för sig att jag vill bli medlem där, av okänd anledning. jag var på deras årsmöte i höstas och deltog i aktiviteter och föreläsningar kring det, men andra personer som också gjorde det utan att vara tidigare medlemmar har förskonats från utskick.

min frågeställning är tvådelad. dels, varför valde de ut just mig? dels, är det värt att gå med bara för att kunna säga att man är med i en förening med intresseområdet sötvatten? är det en merit som är värd medlemsavgiften på typ 100 spänn?


   
Citera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

är det värt att gå med bara för att kunna säga att man är med i en förening med intresseområdet sötvatten?

Det + det faktum att du får rabatterat inträde under vattendagarna gör väl svaret ganska självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Det + det faktum att du får rabatterat inträde under vattendagarna gör väl svaret ganska självklart.

vattendagarna är ju ändå rätt festliga, i synnerhet så bekräftade det min teori om att ju fler folk med koll på ungefär samma område som befinner sig i samma lokal, ju mindre är sannolikheten att någon ska göra ett meningsfullt uttalande om tingens ordning med någon som helst säkerhet, utan att lägga till "ibland" eller "kanske" på lämpligt ställe.

funderar även på om man kanske kan konstruera raggningsrepliker runt nämnda medlemskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

funderar även på om man kanske kan konstruera raggningsrepliker runt nämnda medlemskap.

Tjena sötvatten, står du här och är våt??? [wink][wink][wink]

Edit: Förbättrade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Tjena pölen, här ligger du och är våt?? [wink][wink][wink]

jag finner att raggningsrepliker är som bäst när de, för framgång, kräver obskyr kunskap om flera olika saker, i en kombination som antyder att den det fungerar på med stor sannolikhet förtjänar ens uppmärksamhet. då fyller de en utsållningsfunktion som kan visa sig vara värdefull vid ett senare tillfälle.

denna inställning har inte i någon nämnvärd utsträckning bidragit till att jag idkat sexuellt umgänge med fler personer än om jag, säg, kollat på tv i stället (sannolikt färre), men grundtesen är sund, så jag vidhåller att det är en bra metod som skyddat mig från mycket dåligt sex, och/eller bra sex med ovärdiga personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så. Jävla. Pretentiös. Det älskar jag dig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Definitivt


   
SvaraCitera