Aviseringar
Rensa alla

Svenska killar som är feminister - hur tänker ni ?


Gir love Waffles:

när du skriver att män inte anställs som dagisfröknar

När skrev jag det?


   
SvaraCitera

tjejer verkar gilla mig mer om jag säger att jag är det


   
SvaraCitera

Fabregas:

När skrev jag det?

Fabregas:

svårare för oss att få jobb på dagis

Trodde det var underförstått att jag menade att det inte är lika lätt.


   
SvaraCitera

Gir love Waffles:

Jag är väl egentligen inte så påläst om vad det är för lagar eller bidrag du syftar på och hur de fungerar men jag kan verkligen inte se hur det är män som blir särbehandlade negativt bara för att kvinnor blir särbehandlade positivt.

Du borde egentligen sätta dig in lite mer i det jag säger innan du börjar kritisera mig.

Bidragen som syftas är bl.a för att höja kvinnligt egenföretagande. Finns det någon rättvisa i att kvinnor får bidrag för att starta upp ett företag på precis lika stor grund som mannen gör?

Att havande kvinnor får bestämma över sitt foster är inget jag heller säger något emot. Hon har dock många val som mannen inte har. Mannen tvingas acceptera vilket som.

Han kan bli en olycklig farsa, eller ruineras av den spräckta barnlyckan. Vill hon ha barnet så ska han betala underhåll, vare sig han vill eller inte. Barnbidraget sätts automatiskt in på kvinnans konto, och vårdnadsprocessen sker helt på deras villkor.

Det har dock blivit lite bättre. Exempelvis är det idag inte lika enkelt att få ensam vårdnad över ett barn som det var innan. Och det har skett genom senare år av maskulinistisk kamp, om man så vill kalla det.


   
SvaraCitera

Rudolf kügersmatter:

Du borde egentligen sätta dig in lite mer i det jag säger innan du börjar kritisera mig.

Eh, ligger det inte på dig att klargöra vad det är du försöker säga med dina argument?

Rudolf kügersmatter:

Bidragen som syftas är bl.a för att höja kvinnligt egenföretagande. Finns det någon rättvisa i att kvinnor får bidrag för att starta upp ett företag på precis lika stor grund som mannen gör?

Hah, vilket fjantigt bidrag. Även om det kanske är svårare att start ett företag om en inte har lika stor möjlighet att tjäna pengar på övriga arbetsmarknaden, då kvinnor har lägre löner och sämre anställningsvillkor.

Rudolf kügersmatter:

Hon har dock många val som mannen inte har. Mannen tvingas acceptera vilket som.

Som vad? Eller förstår inte vad du vill komma till.

Rudolf kügersmatter:

Vill hon ha barnet så ska han betala underhåll, vare sig han vill eller inte. Barnbidraget sätts automatiskt in på kvinnans konto, och vårdnadsprocessen sker helt på deras villkor.

Ja, allting är lagar för att kvinnor inte ska utnyttjas, för du säger väl inte emot att det händer och har hänt för att kvinnor blivit utnyttjade eller?


   
SvaraCitera

jag är dum i huvudet[blush]


   
SvaraCitera

Fabregas:

På många sätt har männen det sämre än kvinnor och vi diskrimineras på minst lika många sätt.

Nej. Nämn några? Förutom jobb med småbarn, där jag håller med om att det finns fördomar om män. Men det är också det enda yrket där det kan ligga en till last på något sätt att vara man - men de allra flesta dagis nuförtiden efterlyser manliga förskolelärare.

Fabregas:

Men skillnaden är att män inte bryr sig lika mycket och därför finns inget framgångsrikt maskulinistparti.

Det finns inte därför att män har aldrig behövt det, och behöver det inte idag heller. Och de flesta män med någonting innför pannbenet förstår det.


   
SvaraCitera

Gir love Waffles:

Som vad? Eller förstår inte vad du vill komma till.

Hon kan välja att behålla barnet, eller göra en abort. Hon får välja ifall hon vill släppa fadern nära i förhållandet till deras gemensamma barn. I stort sett allt går på deras villkor.

Gir love Waffles:

Ja, allting är lagar för att kvinnor inte ska utnyttjas, för du säger väl inte emot att det händer och har hänt för att kvinnor blivit utnyttjade eller?

Hur många män har inte blivit utnyttjade med dagens system menar du? [smile]

Vad sägs om det här. Mannen ska få kunna välja ifall han vill inta sin fadersroll med alla förpliktelser som medföljer eller inte. För det är i varje fall en av de många rättigheter som kvinnor redan har idag.


   
SvaraCitera

Jag tycker det bara är sunt förnuft att vara feminist. För hur bra det än har gått för feminismen här,så är det långt ifrån jämställt med tanke på normerna i samhället och framför allt lönerna.

Det är sjukt att en modern människa som är arbetsledare,tydligen anser att en kvinna förtjänar lägre lön för samma arbete som en man gör.


   
SvaraCitera

Ner med alla gamla styrelsegubbar säger jag[cry]

Image

[sad]


   
SvaraCitera

isola:

Och de flesta män med någonting innför pannbenet förstår det.

Precis. [y]


   
SvaraCitera

Rudolf kügersmatter:

Väldigt mycket utav det feminister vill påvisa är att det förekommer strukturer som påverkar samhället i stort. Där en särskilt mentalitet hos män ger upphov till diverse trender som kvinnofrid, sexuella övergrepp. Saker som är mer konspiratoriska än vad de är konkreta.

"Konspiratoriska", jo tjena.

Alla särbehandlingar som bygger på kön (med enstaka undantag) mynnar från könsroller, där den kvinnliga könsrollen är strukturellt hierarkiskt underordnad den manliga. Samtliga av dina klagomål kan förklaras med detta.


   
SvaraCitera

Många människor i Sverige har genom propaganda från vänstern under 1900-talet blivit intalade att feminismen handlar om och alltid handlat om jämställdhet.

Detta är dock en lögn, feminism har inget med jämställdhet att göra och har aldrig gjort. Det har alltid handlat om att göra det bättre för ena könet, kvinnor. Detta som grund-ideologi går direkt emot jämställdheten.

Att feminismen till en början vart nödvändigt för att uppnå jämställdhet är dock sanning. Men den moderna feminismen är direkt kontraproduktiv och skadar jämställdheten och hela vänstern.

Därför så skulle jag aldrig i Sverige kalla mig feminist eftersom feminismen här enbart splittrar vänstern, skadar arbetarklassen och sätter jämställdhetsarbetet i skuggan bakom modern-feministiska åsikter och tankar så som att män och kvinnor är exakt lika, vilket är något av de löjligaste åsikterna som finns i världen.

Män och kvinnor kommer alltid vara olika det enda man kan göra för att skapa jämställdhet är att ge både män och kvinnor samma förutsättningar. Allt efter detta är att skada jämställdheten.

Kvotering går direkt emot jämställdhet.

Speciell undervisning för ena könet går direkt emot jämställdhet

Försvarsträning för ena könet går direkt emot jämställdheten.

Kvinnor har faktiskt ett mycket högre ansvar än männen om de vill se fler kvinnor i toppositioner inom samhället. För det handlar inte om jämställdheten för det handlar om vilka individer som roffar åt sig genom socialt spel och manipulation för att nå de positionerna.

Människan är ett djur och kommer alltid vara ett djur. Rent social och genetiskt så är män skapade mer till att leda och därför kommer männen ha större grad dominerande positioner eftersom det är större sannolikhet att män är drivna till att nå de positionerna.

Så åter igen, de som tror att feminism är jämställdhet är lurade och bör själva ta en titt på vad feminism faktiskt är. Det är kvinnors drivkraft inte kvotering som bestämmer om de når direktörspositioner(Även om toppositionerna idag domineras utav högerpolitiska män som är direkt emot jämställdhet)

Och slutligen och den viktigaste punkten. Män och kvinnor ÄR olika och kommer ALLTID vara olika. Något de moderna feministerna bör förstå är att man kan vara olika men ändå vara lika mycket värda. Att haka upp sig på att försöka göra alla likadana är kontraproduktiv idioti.

Vill även påpeka det lilla faktum att det är helt naturligt att kvinnor använder sin sexualitet för att få det de önskar (Pengar/uppmärksamhet) eftersom det ligger i naturen. Och det går inte emot jämställdheten att kvinnor gör detta heller.


   
SvaraCitera

Gir love Waffles:

Så, i ett system där kvinnor inte tjänar lika mycket så ska dom inte ha möjlighet att kunna få bidrag för att jämna ut det?

Extra bidrag är idioti. Att kvinnor tjänar mindre rent generellt är för att kvinnodominerande jobben har lägre lön. Även männen på dessa platser har lägre lön.

Lösningen här är klasskamp inte att man ger bidrag. Särbehandling går rakt emot jämställdheten.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Om man inte är feminist så vet man itne vad det innebär, eller så är man dum i huvudet.

Det är väldigt få "feminister" som vet vad fan feminism egentligen är. SÅ skulle snarare påstå att de som kallar sig feminister istället för jämställdhetsförespråkare är hyfsat hjärnskadade.


   
SvaraCitera