Aviseringar
Rensa alla

Svenska Memes?


Ämnesstartare

Gifted:

Kolla på warpdrive.se ? Lär ju finnas... Jag har iaf hört

Google ger knappt träffar alls... 🙁
http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&q=%222+kryddpaket%22+nudlar&btnG=S%C3...

Jag vill verkligen att det ska finnas fler 🙁 Jag gillar memes, och Sverige brukar ju vara bra på internet överlag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad säger ni, har UM några egna memes då? Jag skulle vilja säga minst en.
SJUKT VRICKAT [n]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

SJUKT VRICKAT [n]

skulle jag nog inte klassa som ett um-meme, det var väl på flashback som den förekom först? visserligen av samma användare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

skulle jag nog inte klassa som ett um-meme, det var väl på flashback som den förekom först? visserligen av samma användare.

Jao, används den fortfarande på FB då? Den används ju av andra användare här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jao, används den fortfarande på FB då? Den används ju av andra användare här.

har sett det användas, men är ingen aktiv användare på fb, direkt. fortfarande, det uppstod inte på um, så det borde diskvalificeras redan där.

har som sann konspiratör suttit och filat på ett sätt att ninja in ett meme i um-massmedvetandet, det märks hur det går när jag och fröken mediakatt känner för att offentliggöra det. tills dess så är väl det enda memet som känns um-specifikt felstavade mongoinlägg om meningslösheter a'la ennnie, som rätt många sysslar med. oftast i form av hela trådar som startas i just det syftet, och nog många brukar hänga på för att det ska kunna kallas för ett meme. har inte sett på några andra forum, iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

har sett det användas, men är ingen aktiv användare på fb, direkt. fortfarande, det uppstod inte på um, så det borde diskvalificeras redan där.

Inte nödvändigtvis, om det är här den används. "Boom says the dynamite" uppstod på TV, och likaså "We're no strangers to love".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

"We're no strangers to love".

wat. åsyftas rickrolling nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

wat. åsyftas rickrolling nu?

Ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja?

det uppstod på 4chan, vilket är rätt väldokumenterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

det uppstod på 4chan, vilket är rätt väldokumenterat.

Nja. Videon är ju från 1986 eller whatever, däremot blev den ju en meme på 4chan. Om nu SJUKT VRICKAT [n] faktiskt först började användas som en meme här, så är det ju skit samma om själva innehållet i memen funnits innan. Förstår du hur jag menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nja. Videon är ju från 1986 eller whatever, däremot blev den ju en meme på 4chan. Om nu SJUKT VRICKAT [n] faktiskt först började användas som en meme här, så är det ju skit samma om själva innehållet i memen funnits innan. Förstår du hur jag menar?

memet uppstod på 4chan, låten och videon spelades in på 80-talet. och jag har ändå sett sjukt vrickat en del på fb, från andra än mankan, vill jag minnas. nu kompliceras det av att det sannolikt å ena sidan uppstått oberoende av varandra, på olika forum, å andra sidan till följd av samma användare, på båda dessa forum.

ett meme som väl såvitt jag vet är isolerat till um är "ta ett äpple istället för HASCH", även det taget från någon annan källa än um, dock blev det ett meme här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

nu kompliceras det av att det sannolikt å ena sidan uppstått oberoende av varandra, på olika forum, å andra sidan till följd av samma användare, på båda dessa forum.

Ja, precis. Nåväl, om än inte begränsad till UM så är det ändå en lokal meme.

mörknäs:

ett meme som väl såvitt jag vet är isolerat till um är "ta ett äpple istället för HASCH", även det taget från någon annan källa än um, dock blev det ett meme här.

[y] Det har du rätt i! Även på NintendoForum tycks det dock ha skrivits många gånger, men vet inte om det är som meme eller bara i leken. Googlade bara.


   
SvaraCitera

Räknas Aragorn?

Stringburka:

Hur var det med Ievan Polkka? Purjolåten? Jag såg den aldrig på icke-svenskasiter

BREAKING NEWS: 4chan är svenskt!!!!!1111

Konsumtionshets:

Känns mer som YouTube-nörd-grejer än delar av vår kultur.

Brotip: lär dig definitionen av kultur.

Stringburka:

T.om. lolcats var ju en enda bild från början, "can i haz cheezburger", och sedan utvecklades det ur det.

Du kan din internethistoria pinsamt dåligt. can i haz cheezburger och hela "lolcats"-idiotin är stulen direkt från 4chans caturday av ett gäng giriga kukskallar som inte var tillräckligt fyndiga själva för att tjäna pengar på det. Ungefär som ebaumsworld.
Från ED:

http://encyclopediadramatica.com/Lolcats:

"I Can Has Cheezburger?" is the banal, ripped-off name for a site where the borderline-retarded masses of the world first learned of what 4chan has long known as Caturday. It was started in January 2007 by Eric Nakagawa, a rather inarticulate AZN in Hawaii, with a picture he "found on the internet." In an effort to simplify and make more accessible and mainstream the concept of Caturday, which he himself could not grasp, Nakagawa coined the term "lolcat"


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera