Aviseringar
Rensa alla

Svenskar allt fetare, misshandel mot sin egen kropp!!?


Ämnesstartare

Som sagt var blir Svenskar allt fetare, de minst 13,3% hamnar inom feta personer ( överviktiga ungefär dubbla siffran) vilket enligt mig är skrämmande. Varför förstöra för sig själv med att att göra så mot sin egen kropp som den vinnande spermien givit till en?

Tänker också på att man får det själv svårare i livet genom att bära på sådan övervikt,aldrig kunna jogga som vanliga människor, aldrig kunna gå på bergen och skåda utsikten för man blir andfådd, aldrig åka till bad och ha kul för man skäms över vikten

Jag tänker inte visa massa källor för detta är en självklarhet, inget att förneka oavsett om ni kommer med " jag har minsann kraftig benstomme" för det skiljer hör och häpna 1-2kg mellan en kraftig och en small benstomme. Pratat med flera ungdomar som är grymt stolta över sina chipstuttar för att flickvännen mjölkar dem?!! Blir så äcklad över våran attityd i Sverige vad har hänt egentligen? [mad][surprised][censur][no-no]

Fet helvete.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

mullis711:

Varför förstöra för sig själv med att att göra så mot sin egen kropp som den vinnande spermien givit till en?

...

man är den vinnande spermien. åtminstone i princip.

tror dessutom att du är ett troll. ja. annars tycker jag att du ska hålla käften och låta människor se ut som de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

tror dessutom att du är ett troll. ja. annars tycker jag att du ska hålla käften och låta människor se ut som de vill.

Är du en sån skyller din övervikt på andra? Bara att du reagerar så negativt avslöjar hela dig. Svara på frågan annars kan du lämna tråden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dålig självbevarelsedrift
dåliga vanor
gener
amerikanisering osv
elände

mullis711:

för det skiljer hör och häpna 1-2kg mellan en kraftig och en small benstomme. Pratat med flera ungdomar som är grymt stolta över sina chipstuttar för att flickvännen mjölkar dem?!

WTFF???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

man är den vinnande spermien. åtminstone i princip.

känner mig inte som en spermie [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

WTFF???

Så tänkte jag också, men dom jag känner resonerar så. Går på en IT-linje där nästan alla är feta och går till LIDL varje rast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Är du en sån skyller din övervikt på andra? Bara att du reagerar så negativt avslöjar hela dig. Svara på frågan annars kan du lämna tråden!

jag har ett bmi på 20,7 och är således rätt långt från överviktig. jag är bara trött på en aggressiv hälsokultur vilken försöker förneka andra möjligheten att själva bestämma över sin kropp, istället för att uppmuntra uppbyggande aktiviteter. ångest och stress är inte fördelaktigt ifall man vill motverka ohälsosam övervikt, och att skambelägga överviktiga kommer inte leda till något annat än just det.

dessutom är diskussionstrådar allmän egendom från den tidpunkt då trådstartaren (i det här fallet du) har fastslagit ämnet. min uppmaning kvarstår.

oatsreuvaue:

känner mig inte som en spermie [cry]

tur att du inte är någon längre, då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

ur att du inte är någon längre, då.

var ju ba 50 % kan man lika gärna kalla sig för före detta egg

mullis711:

Så tänkte jag också, men dom jag känner resonerar så. Går på en IT-linje där nästan alla är feta och går till LIDL varje rast

skumma jävlar


   
SvaraCitera
sincan

Kommersialismen är bidragande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

jag är bara trött på en aggressiv hälsokultur vilken försöker förneka andra möjligheten att själva bestämma över sin kropp, istället för att uppmuntra uppbyggande aktiviteter. ångest och stress är inte fördelaktigt ifall man vill motverka ohälsosam övervikt, och att skambelägga överviktiga kommer inte leda till något annat än just det.

Jag har INTE sagt att det är fel med att vara stolt över sin kropp, skulle bli riktigt glad och peppa personer som är överviktiga och vågar ta sig till gymmet. Jag skambelägger dom inte men att komma med bortförklaringar är enligt mig respektlöst mot alla de som tränar, som att gud skulle välja ut vissa individer till att alltid vara smala och tvärtom

ALLA människor kan bli tjocka, smala eller normalviktiga. Allt handlar om att känna sin kropp väl. Vissa påstår att så fort de kollar på bakelser går de upp i vikt, är det ett "giltigt" argument?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror de är lite för de har blivit att dem har mer socker i mat... typ i flinger och sånt o sän tror jag alla äter mer kött och passta och vitt bröd... och godis mer än förut o sånnt fanns vell inte direkt så mkt förren nyss typ ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

sin egen kropp som den vinnande spermien givit till en?

[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har über svårt att bli tjock mina gener är skinny men fall jag går upp så hamnar allt eländet på magen inte där man vill ha det inte nene


   
SvaraCitera

Att vara smal är långt ifrån lika med att vara hälsosam. Jag känner gott om personer som har väldigt ohälsosamma livsstilar, men som ändå är smala. Ingen dömer då dem om de sitter på ett fik och äter en bakelse.

Är så less på att fokus läggs på att man inte ska vara tjock, istället på att man ska vara hälsosam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte för att jag vill ha det nånstans ens


   
SvaraCitera