Aviseringar
Rensa alla

Svenskar måste hitta tillbaka till sin egen kultur!


Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vill ej svara på det jag skrev?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska inte behöva anpassa mig efter invandrares synsätt, dem har själva valt att komma hit och jag ser allt ofta svenskar förtränga det som var traditionellt och självklart i sociala sammanhang, det ska vara mindre fokus på omvärlden och mer på vad jag vill säga och tycka i mitt eget land!

Så kan man säga rent principiellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Jag ska inte behöva anpassa mig efter invandrares synsätt

Såja, nu var det väl ändå inte det din lilla tråd handlade om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Du vill ej svara på det jag skrev?

Därför att du inte har förstått vad kultur är, du förväntar dig att jag ska svara med att nämna enskilda materiella ting som är lätta att avfärda och därmed missar själva poängen. Svenskar har en egen gemenskap och förståelse som uppstår ur detta, vi har alltid vetat vad vi uppfattat som svenskt och vad vi själva valt frivilligt, inte vad globalisterna pressar oss att tycka och skapar svårigheter att efterleva detta. Skulle jag få jobba med vad som helst och bära en Tors Hammare samtidigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

En svensk har förståelse varför man firar och äter dessa och varför man också förkastar dessa ytliga ting.

Okey, då är inte jag svensk. Borde jag utvisas? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, gå och lägg dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Såja, nu var det väl ändå inte det din lilla tråd handlade om?

Jo, för att kultur handlar just om sätt att tänka och se saker. När jag ser typiska muslimer ute i Stockholm eller annanstans så ser man att de lever mentalt i något ociviliserat mellanöstern där patriarkala och stränga system råder, man viftar och rycker med händerna i snabba tag och ser väldigt dryg ut i blicken, precis som att de inte skulle ta hänsyn till att de faktiskt befinner sig i ett svenskt samhälle där svenskarna har all rätt att ställa samhällsvillkoren precis som när en svensk skulle flytta till mellanöstern och behöva följa deras regler, seder och bruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju inte ens motivera det du tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Jo, för att kultur handlar just om sätt att tänka och se saker.

Och när sen fick du för dig att du var forskare i kultur? Det du beskriver är inte alls vad kultur handlar om. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ISMG:

käft, finne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Svenskar har en egen gemenskap och förståelse som uppstår ur detta, vi har alltid vetat vad vi uppfattat som svenskt och vad vi själva valt frivilligt

Du verkar faktist vara ganska ensam här.

Arazoid:

inte vad globalisterna pressar oss att tycka och skapar svårigheter att efterleva detta.

vilka är "oss"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns lite skumt att en finne ska komma och läxa upp svenskar, I SVERIGE DESSUTOM!! [crazy]


   
SvaraCitera

Nu vet jag vad som är svenskt? att hata allt som inte är svenskt? Eller?

seriöst: det jag ser det mest svenska är en acceptans och ett mångkulturellt samhälle där inget är fel, och att alla accepterar varandra för dem de är!


   
SvaraCitera