Aviseringar
Rensa alla

svenskar,utlänningar?,immigranter?


Ämnesstartare

jag tycker det är fel att dela upp folket i endast två grupper "blattar o svennar"
man kan ju inte kalla typ nån som kommer ifrån frankrrike ,england ,tyskland osv för blatte (om dom har etniskt ursprung från sitt hemland dvs)
kan man kalla dom invandrare?eller utlänningar?
om man träffar en irakier eller en kosovoalban kan man ju använda ordet immigrant?
[confused]


   
Citera
Ämnesstartare

Du dillar. Ta om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Sablans immigranter!" :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nysvensk [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan kalla dem människor [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är politiskt korrekt att kalla följande grupper som har bosatt sig i vårt land:
A. 1 britt
B. 5 irkakier
C. 2 kosovo albaner

note:antalet individ/är av obetydelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du verkligen 89a? Du kan inte vara mer än 14 bast.


   
SvaraCitera

meow89:

frankrrike ,england ,tyskland osv för blatte (om dom har etniskt ursprung från sitt hemland dvs)

"benämning på en individ med etnisk bakgrund som uppfattas som icke-central/nord/västeuropeisk."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hajade verkligen _INGENTING_


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meow89:

kan man kalla dom invandrare?eller utlänningar?

ja men knappast blattar. eller en fransman kanske beroende på hur mörk.. britter kan iofs också vara mörka fast ändå ljusare i huden än fransmän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kille_1986:

ja men knappast blattar. eller en fransman kanske beroende på hur mörk.. britter kan iofs också vara mörka fast ändå ljusare i huden än fransmän

vänta lite

påstår du att folk från mellanöstern inte ALLS kan va vita/ha ljusa ögon? hur kommer det sig att min morsa e det? hon e säkert ljusare än dig, kille_1986.

-----------------------------------------------------------------------------
blatte har inget med ursprung att göra, det har med hyn att göra. bruna = blattar.

eller så gör vi helt enkelt så här: den som vill bli kallad blatte, får det osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sixten8:

påstår du att folk från mellanöstern inte ALLS kan va vita/ha ljusa ögon?

ser inte ut som att jag har påstått det nej lol

sixten8:

eller så gör vi helt enkelt så här: den som vill bli kallad blatte, får det osv.

troligt. man väljer inte själv vad man är i andras ögon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kille_1986:

ser inte ut som att jag har påstått det nej lol

jo jag ser en koppling

kille_1986:

troligt. man väljer inte själv vad man är i andras ögon

vadå? så om du uppfattar mig som en tönt, tror du jag blir det automatiskt eller?


   
SvaraCitera

sixten8:

så om du uppfattar mig som en tönt, tror du jag blir det automatiskt eller?

Om många gör det, så ja. Finns nog inte många som själva valt att bli kallade tönt, det är snarare allmänhetens uppfattning som gör en till tönt/nörd/ful/snygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sixten8:

vadå? så om du uppfattar mig som en tönt, tror du jag blir det automatiskt eller?

i mina ögon ja, det är väl ganska subjektivt
att vara en blatte är något annat. kan i bland handla även om beteende men aldrig uteslutande. men det bestämmer man inte heller själv om man är eller inte är, så vida man inte är väldigt narcissistisk kanske

sixten8:

jo jag ser en koppling

skumt eftersom jag inte skrev något om mellanöstern ö.h.t.


   
SvaraCitera