Aviseringar
Rensa alla

Svenskar värdelösa angående betygssättning, lärare följer inte betygskriterierna?!!


Ämnesstartare

inget att göra åt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

inget att göra åt

Så illa är det alltså? [sad]. Aja någon gång i framtiden blir det väl bättre [party][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd igen:

tagit upp det med läraren/lärarna det gäller?

Ja det har jag faktiskt, men de var rätt otrevliga och tyckte jag inte hade med att göra då det är deras ansvar och inte mitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Så illa är det alltså?

Jag tror att orsakerna samt fenomenet är för djupt rotat i alla instanser och att en förändring enbart kan ske på lång sikt.

mullis711:

Aja någon gång i framtiden blir det väl bättre

Kanske.


   
SvaraCitera

Jaha, så det är fortfarande skit?
Det är nu några år sedan jag gick i gymnasiet och led för samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Jaha, så det är fortfarande skit?

Precis [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

jag gick i gymnasiet och led för samma sak.

Konstigt att någon annan haft det likadant [cute][tard]


   
SvaraCitera

När du inte visar vilken kurs du inte klarar av vilka kriterier för så blir det bara löjligt.

mullis711:

redovisning inför klass ( finns inga sådana kriterier för den delen).

Jo, i svenskan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comrade Premier:

När du inte visar vilken kurs du inte klarar av vilka kriterier för så blir det bara löjligt.

Varför är det viktigt? [cute][shake][cry][sad][crazy][wink][bigsmile][smile][bigcheers]


   
SvaraCitera

mullis711:

Varför är det viktigt? [cute][shake][cry][sad][crazy][wink][bigsmile][smile][bigcheers]

För att kursen kanske krävfa dessa kriterier?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comrade Premier:

För att kursen kanske krävfa dessa kriterier?

Nu tycker jag du är elak! Läraren gör alltid fel ELEVEN är 100% perfekt och har INGA BRISTER!!!!!!!!!!![mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
kachin

Sen är det ju jävligt svårt att sätta betyg med. Svårt att tolka betygskriterierna. De flesta lärare har väldigt mycket att göra med, så är inte riktigt hos lärarna felet ligger. Vissa kanske rättar åt helvete men de flesta sliter nog sina huvuden för att göra det så rättvist som möjligt.

Pratade med en lärare nyligen. Hon var väldigt frustrerad, och t.o.m glad över att hon ska sjukskriva sig nu så hon slipper betygsättningen. T.ex, en elev som uppnår alla kriterier för C och flera för A. Men eleven har inte uppnåt 1 kritere av E-målen så hon kan därför inte få mer än E i betyg. Ska man vara "snäll" och sätta ett C ändå, eller blint lyda systemet och sätta ett E? Där går säkert flera lärare isär, inte konstigt det rättas olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter inte som något som har med just det nya systemet att göra. Angående det kachin skrev. amma dilemma hade funnits om det hade varit G, VG och MVG.

Det är såklart beklagligt när lärare utgår från fel material när de ska betygsätta eller betygsätter fel. Det man kan göra om man tycker sig se brister, är att tala med vederbörande och lösa problemet.


   
SvaraCitera

det är friskolornas fel som sätter glädjebetyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va


   
SvaraCitera