Aviseringar
Rensa alla

Svenskt media suger!


Have a_Cigar:

Svenskar väljer socialdemokraterna för att det är enklast så.

mhm, just det.[rolleyes]

Have a_Cigar:

Det är därför amerikanare väljer republikaner, därför att det är lättast så.

[rolleyes]

Have a_Cigar:

Jag syfta mer på mediadelen. Svenskar pratar skit om republikanerna och dyrkar demokraterna som en världsfreslare.

USAs media är en av de värsta. Därav inte sagt att Sveriges är något att ha.


   
SvaraCitera

Redan? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på att det här valet nästan påverkar oss mer än vårat eget så är det inte så konstigt.


   
SvaraCitera

iddqd:

Sant. Dessutom skriver de ju i princip bara om demokraterna och utmålar alla andra som ondskefulla spädbarnsdödare.

När det egentligen är de liberala hippiesen som vill döda foster på löpande band [mad]


   
SvaraCitera

Libertad:

När det egentligen är de liberala hippiesen som vill döda foster på löpande band [mad]

Liberala kan man nog inte anklaga dem för att vara, men jag förstår vad du menar.


   
SvaraCitera

Redan?!


   
SvaraCitera

iddqd:

Liberala kan man nog inte anklaga dem för att vara, men jag förstår vad du menar.

Jodå.

Image
[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

mhm, just det.

Många jag känner som inte är särskilt intresserade röstar på s, eftersom de styrt landet så länge och gjort det bra kan de få fortsätta liksom.


   
SvaraCitera

alexius:

ag läser inte aftonbaldet, men jag vet att dom har skrivigt en massa skit artiklar.

Ah men då så, läs inte 😛 det är ju kvällspress = de skriver inget vettigt.

alexius:

Jo det är ett historiskt val fast svenskt media överdriver, tillochmed den lokala tidningen som finns där jag bor skrev varje dag om valet i USA.

Jovisst, men samtidigt kan jag tycka - men det kanske bara är jag - att det ligger en viss charm i det 🙂 Men visst i längden blir det tjatigt, men läser man aftonbladet etc. får man skylla sig själv 😀


   
SvaraCitera

Det är väl inte så konstigt, då det handlar om vem som ska styra världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

men läser man aftonbladet etc. får man skylla sig själv 😀

Så sant! [y]


   
SvaraCitera

alexius:

Det förbannade USA valet har svenskt media tjatat om i över ett år.

Det påverkar faktiskt hela världen mkt och därmed även oss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faktum är att USA valet har stor påverkan på jorden i sig, både direkta och indirekta. Men visst kan man uppleva att det har varit mycket tjat om det, men journalisterna skriver eller försöker skriva det som intresserar de mesta, vilket i sin tur inte behöver tyda att det stämmer överens om vad just du vill.

Detta i sin tur har sina dåliga stunder. Jag menar, inte fan vill jag läsa om Linda Rosing och CO. t.ex. 🙁

Btw, aftonbladet suger. Testa Expressen.


   
SvaraCitera

Dorko:

Btw, aftonbladet suger. Testa Expressen.

Hahah. Epic fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hahah. Epic fail.

Du får tro vad du vill. Men får jag fråga varför det är "epic fail"? I detta sammanhang är det irrelevant, då det du sa är inte baserat på en given premiss.

Varför jag tycker Expressen är bättre än aftonbladet är för mig självklart.


   
SvaraCitera