Aviseringar
Rensa alla

Svepa kaffe


Åtta

Renesmee:

Håller den värmen bra?

Helt okej. En timme eller så i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Typ chokladbollar? Sneaky!

Och kärleksmums. [smile]


   
SvaraCitera

man ska ju dricka kaffe svart så klart 😛


   
SvaraCitera

Smuttar först. Sedan ökar jag mängden.
Dricker jag latte/capp så kan jag ofta svepa mot slutet för att det inte ska bli kallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på.
ur vanlig mugg, väntar tills det har en bra temperatur och sveper.
ur termosmugg blir det mer långdraget


   
SvaraCitera

Dricker det som vilken annan vätska som helst. Varken sveper eller smuttar. Har lite mjölk i, inget socker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sveper nästan alltid. Men sen dricker jag bara iskaffe med! Gillar inte att dricka sånt som går att bränna sig på! 🙁 Kalla saker är oftast svepvänliga!


   
SvaraCitera
time
 time

Fick ett tips i somras om att man ska värma mjölken först, separat, om man har mjölk i kaffet. Blev sinnessjukt mycket godare, som att ha café-kaffe utan att behöva betala hysteriska mängder pengar fört. Glad tjej.

Dricker mitt kaffe som en 50+-are: smuttar, gnäller, läser tidningen, gör allt i min takt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricker bara när folk bjuder, kan vara gott. Dricker alltid svart, tycker annat skär sig ganska mycket.

snutta när det är varmt, klunkar när det svalnat och sveper det sista när det börjar bli "blaskig värme"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drick helst kaffe med en skvätt (eller lite mer) mjölk i, men klarar mig med svart också.

har ingen kaffebryggare så det blir instant kaffe på morgonen som jag smuttar lite lätt på men sedan så tröttnar jag pga tidsbrist och springer och gör någonting annat. Sedan kommer jag tillbaka och klunkar resten.

sedan blir det donken när jag kommer till skolan och kanske ett café besök efter skolan [smile]

Kaaaaffe kaaffe kaffe kaffe [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i want my coffee as i want my metal - black.
Sen är jag jättedålig på att dricka varmt kaffe, jag väntar tills det har svalnat och sen sveper jag.


   
SvaraCitera

Jag brukar ha i pyttelite mjölk, men absolut inget socker, för det blir för sött. Jag gör snabbkaffe mellanrost, för jag är för stressad för att pillra med en bryggarjävel!
Kaffet dricker jag små klunkar då och då medans jag donar med annat, och sedan när hälften är kvar sveper jag det!
Dock om det är en chillax lördagsmorgon, dricker jag det smålugnt, dock glömmer jag bort att jag har kaffe och låter koppen stå tills det är i stort sett helt kallt, och då sveper jag det igen! [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Svart om det är ett gott kaffe, med mjölk i om det inte är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehh.. dricker helt svart ibland men oftast med lite mjölk i. så det blir brunare. sedan smuttar jag när det är varmt och klunkar när det är svalare.

var det intressant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svart kaffe med socker (har börjat dissa mjölken då det är sockret som gör att jag kan dricka det)

brukar ta en klunk i taget snabbt regelbundet, eller beror på sammanhang men det brukar ta slut rätt fort iaf 😛

dricker förvisso nästan aldrig kaffe


   
SvaraCitera