Aviseringar
Rensa alla

Sverige 2010


Ämnesstartare

Att skicka ut invandrare kommer inte göra saken bättre. [crazy]
Grejen är så här! Det finns jätte många invandrare här i Sverige som har egna företag osv och som ger ganska mkt jobb till samhälle. Så att om man skicka ut invandrare så kommer det inte göra saken bättre.

Och alla Svenskar som är arbetslösa kostar en jävla massa pengar!
Då kan man lika gärna skicka ut alla Svenskar som är sjuk skrivna, som är handikappade, dom som är arbetslösa, kriminella, pensionärer och massa mer.


   
SvaraCitera

Cthulhu_Fhtagn:

Så att om man skicka ut invandrare så kommer det inte göra saken bättre.

Jo. Flyktingar kostar massor av pengar, det är därför kommuner försöker undvika att ta emot dem så mycket de kan.

Visst, det finns många invandrare som har jobb och betalar mycket skatt. Men det väger inte upp kostnaderna för alla de invandrarna som är kriminella, arbetslösa och lever på bidrag.
Vill man se vad dagens invandring leder till är det bara att åka till områden som Rosengård, Rinkeby och Ronna. Ju fler invandrare, desto mer kriminallitet, fattigdom, kostnader och lidande (för både svenskar och invandrare).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Jo. Flyktingar kostar massor av pengar, det är därför kommuner försöker undvika att ta emot dem så mycket de kan.

Dom kostar lika mkt som en handikapad person och en sjuk skriven person till och med mindre. Och om du kollar nu hur mkt folk som är sjukskrivna så är det fan mkt.

Anklever:

Vill man se vad dagens invandring leder till är det bara att åka till områden som Rosengård, Rinkeby och Ronna.

Men alltså snälla nån! Orka ta upp insider exemplet. Det finns lika mkt svenskar som är kriminella. Och jag tror nog att många svenskar skulle fan bli kriminella om man tryckte in dom alla i sånt skit område.

Så går det när man stänger av folket från samhället, de brukar oftast hända att dom blir kriminella!


   
SvaraCitera

asdor:

En revolutionär situation kommer att uppstå och Norrland kommer vara först att befrias från kapitalet och statens makt!

Kommunismen är död! [party]


   
SvaraCitera

elmo:

Kommunismen är död!

Eh nej? Den kommer aldrig dö. Kapitalism måste ha dött först och kommunism uppstått innan kommunism kan "dö".


   
SvaraCitera

Cthulhu_Fhtagn:

Och jag tror nog att många svenskar skulle fan bli kriminella om man tryckte in dom alla i sånt skit område.

Områdena var mindre kriminella innan massinvandringen började.

Cthulhu_Fhtagn:

Så går det när man stänger av folket från samhället, de brukar oftast hända att dom blir kriminella!

För det första, oavsett vems fel det är skulle problemen inte existera om vi inte tog emot så många flyktingar.
För det andra, skulle svenskar orsaka utanförskapet genom att stänga ute alla invandrare från samhället, skulle inga invandrare var en del av det. Ändå känner jag många invandrare som har arbete, är laglyda och betalar sin skatt, vilket bevisar motsatsen.
Orsaken till utanförskapet är invandrares attityd. De vill inte lära sig svenska, integreras och bli svenskar i den utsträckning de borde för sitt eget bästa. De invandrare som vill bli en del av samhället, har alla möjligheter att bli det.


   
SvaraCitera

Cthulhu_Fhtagn:

Dom kostar lika mkt som en handikapad person och en sjuk skriven person till och med mindre. Och om du kollar nu hur mkt folk som är sjukskrivna så är det fan mkt.

Det känns lite off-topic, men jag känner mig manad att svara.
En sjukskriven person har i väldigt många fall jobbat ganska många år innan han/hon tvingats sluta, och alltså bidragit med något till samhället: i form av skatt.
En flykting som kommer till Sverige har inte gjort det.
(Och nej, jag tycker inte att vi ska sluta att ta emot flyktingar helt eller skicka ut alla invandrare, men många av de så kallade flyktingarna vi tar emot idag saknar skyddsbehov.)

Cthulhu_Fhtagn:

Men alltså snälla nån! Orka ta upp insider exemplet. Det finns lika mkt svenskar som är kriminella. Och jag tror nog att många svenskar skulle fan bli kriminella om man tryckte in dom alla i sånt skit område.

En intressant artikel angående invandrares överrepresentation inom brottsstatistiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

King_of_cash_jr:

skicka ut invandrare så löser det sig, dom kostar bara massa pengar

Och sluta ta in nya 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

Och alla Svenskar som är arbetslösa kostar en jävla massa pengar!

För att det finns för få jobb på alldeles för många människor. Sverige har ganska lågt födelsetal så vi kan enkelt styra arbetslösheten i Sverige om vi bara vill.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Och sluta ta in nya 🙂

precis:D äntligen nåfon som fattar vad som behöver göras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gäller att vara hoppfull till kulan sitter i tinningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera