Aviseringar
Rensa alla

Sverige med i NATO?


Ämnesstartare

Som rubriken säger, jag har själv brev-växlat med statsministern om samma sak... vill se lite vad annat folk säger med

800px-Flag_of_NATO.svg[1].png


   
Citera

Reaper:

Ja!!!!! (Du röstade på detta alternativ)

[love]


   
SvaraCitera

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Reaper:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Vi skickar båda våra soldater, vår eka med ett gevär påtejpat och vår gamla lada med ett maskingevär på till nato!


   
SvaraCitera

Pappbox:

Vi skickar båda våra soldater, vår eka med ett gevär påtejpat och vår gamla lada med ett maskingevär på till nato!

xD


   
SvaraCitera

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nationell självständighet.


   
SvaraCitera

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Aldrig.


   
SvaraCitera

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst, kör på det. Internationalisering och samarbete ftw.


   
SvaraCitera

Ett nej helt enkelt bara: vem vill se våra svenskasoldater dö i USAs "tjänst"? NATO är en försvarspakt där medlemmarna är i samförstånd om att någon eller några av medlemmarna anfalls av en annan nation skall/bör (!) de andra medlemmarna försvara den angripna parten. Detsamma gäller när en av NATO medlemmarna anfaller ett annat land (USA-afghanistan, USA-Irak).

Vi har soldater i FNs tjänst och det räcker mer än väl.

Och föresten Reaper, att fråga om politiska saker på Ungdomar.se är som att sitta i en balja med tuggad spenat och vispa grädde: totalt onödigt.


   
SvaraCitera

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

NATO är en kvarbliven fosil från kalla kriget


   
SvaraCitera

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Aldrig. Då kommer Sverge att vara tvungna att skicka truppr för att försvara andra NATO-länder i händelse av krig. Om Turkiet startar krig mot Irak så måste svsnska sldater deltaga på Turkiets sida.
Nej tack, inget NATO [mad]


   
SvaraCitera

Reaper:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant...

Som ni kanske har märkt så är vi på en bra väg in i NATO då vi har övningar på rutin med NATO, det enda som fattas är att vi officiellt går med i NATO genom att betala medlemsavgiften, visst vi har inte dessa förmåner som de som är medlemmar men vi övar ju tillsammans, det är en bra start. Jag tycker att vi ska vara som våra grannar i väst...

Krille__666:

Och föresten Reaper, att fråga om politiska saker på Ungdomar.se är som att sitta i en balja med tuggad spenat och vispa grädde: totalt onödigt.

Jag skapade tråden här för det är det enda forumet jag känner till med en omröstnings fuktion...


   
SvaraCitera