Aviseringar
Rensa alla

Sverige med i NATO?


Ämnesstartare

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nej, vet du vad! Jag vill i alla fall inte vara Bushs bitch i hans imperialistiska plundringståg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nej, vet du vad! Jag vill i alla fall inte vara Bushs bitch i hans imperialistiska plundringståg.


   
SvaraCitera

pellaeon:

Men om allt fler länder söker sig till nato. Så kmr de tillslut bara finnas en sida. Och de behövs två för ett krig

Tror du till exempel att ryssarna kommer ansluta sej till NATO? Skulle knappast tro det.

Och du tror inte vi kan vara utanför krig? Vi var inte speciellt utsatta under ww1 och ww2.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är bra så länge Sverige inte blandar sig in i nåt. Fast man är ju aldrig säker bara för att man är neutral så jag vet inte riktigt.

pellaeon:

Men om allt fler länder söker sig till nato. Så kmr de tillslut bara finnas en sida. Och de behövs två för ett krig

Även om alla länder mot all förmodan skulle tillhöra en enda allians så skulle det nog uppstå krig ändå serru [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

nononono[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

ryssen rustar upp... snart kommer dem o då är vi kokta ifall vi inte är med i NATO....

Inte riktigt.
I och med att vi är med i EU så har de andra EU-länderna skyldighet att om ett av medlemsländerna blir anfallna, beskydda landet ifråga.
Det skulle i så fall innebära att vi har alla andra EU-länder till vår hjälp, och jag tror att vi kan klara oss ganska bra då Storbritannien och Frankrike i alla fall har atomvapen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minutz3:

Inte riktigt.
I och med att vi är med i EU så har de andra EU-länderna skyldighet att om ett av medlemsländerna blir anfallna, beskydda landet ifråga.
Det skulle i så fall innebära att vi har alla andra EU-länder till vår hjälp,

Har EU något sådant? Det var väl för att de INTE hade någon sådan styrka som kan rycka in o hjälpa andra som de bildade NBG??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går sverige med i nato blir jag matyr


   
SvaraCitera

Reaper:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Sverige ska vara Neutral i andras krig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1815917.ab

det här går ju bara bra! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Reaper:

Som rubriken säger, jag har själv brev-växlat med statsministern om samma sak... vill se lite vad annat folk säger med

Oj, brev-växla med Reinfelt låter spännande. Svarar han ofta på e-mail? Eller skickar du riktiga brev?

Jag tycker det verkar lite dumt att gå med NATO, eftersom dom krigar och kan dra in oss också i krig.


   
SvaraCitera

Reaper:

brev-växlat med statsministern

Image

Men ofta nato är bra. Bättre att starta krig mot dom än med dom.


   
SvaraCitera