Aviseringar
Rensa alla

Sverige toppar våldtäktsligan i Europa.


Ämnesstartare

Nyheter24:

Flest våldtäkter i Sverige
Sverige har flest anmälda våldtäkter i Europa - dubbelt så många som "tvåan".

Tidig sexdebut, hög alkoholkonsumtion, "fri sexualitet" och "rätten till ett sent nej" är några anledningar som gör att Sverige toppar i antalet våldtäkter. Sverige har dubbelt så många anmälda våldtäkter som "tvåan" England.

Det resultatet gjorde att presentationen av en EU-studie förlades till Stockholm på måndagen. Först på tisdagen presenteras studien, som finansieras av EU-fonden Dahpne II, i Bryssel. Forskare i elva EU-länder har jämfört hur rättsapparaten i respektive land hanterar våldtäktsbrott. Sverige hamnar i en oväntat dålig dager, enligt studien.

De höga anmälningstalen i Sverige beror inte enbart på att man här har hög benägenhet att anmäla och att man även anmäler övergrepp av lindrigare slag.

Tvärtom, slår forskarna fast, tycks våldtäkter vara ett mer frekvent brott i Sverige än i länderna på kontinenten. Över 5 000 våldtäkter per år anmäls i Sverige medan anmälningarna i andra ungefär lika stora länder ligger på ett par hundra per år. Där kan mörkertalen i och för sig vara stora eftersom man i princip bara anmäler överfallsvåldtäkter och grova övergrepp inom relationer, på samma sätt som det var i Sverige för 40 år sedan.

Den höga frekvensen av våldtäkter i Sverige är starkt kopplad till nöjeslivet, eller mer konkret så kallade efterfester.

I Sverige anmäls 46 våldtäkter per 100 000 invånare. Det är dubbelt så många som i England som redovisar 23 anmälningar. Det är fyra gånger fler än i de övriga nordiska länderna, Tyskland och Frankrike och upp till 20 gånger fler än vissa länder i Syd- och Östeuropa.

http://ny​​heter24.se/nyheter/inrikes/101087-flest-valdtakter-i-sverige

Här är även en till intressant länk angående ämnet, danskarna kräver att våldtäktsstatistiken granskas bättre.

​​ http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/126916-danmark-granskar-svenska-valdtakter​

- Jaha... så sveriges grova överrepresentation i våldtäktstatistiken, följt med England som god "tvåa" beror på att vi är Sexualliberala och festar mycket här i Sverige!

Det är inte alls så att det är för att vi forslar hit en massa utlänningar,nej inte alls [y].

- Så, tycker folket att det är konstigt att det är Europas två mest mångkulturella länder som ligger i topp på statistiken? - eller är allt detta ren och skär lögn och beror på att vi svenskar är så snåla med våra bidrag?


   
Citera
Ämnesstartare

vi skjuter alla som ser det minsta utländska ut, då blir det slut på våldtäkter och all kriminalitet[smile]


   
SvaraCitera

isola:

vi skjuter alla som ser det minsta utländska ut, då blir det slut på våldtäkter och all kriminalitet

hehehehehe, tur att man inte "ser" ut som en då. Blatte "undercover". Jag kommer att skapa kaos i det svenska samhället när alla utlänningar är borta[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vi skjuter alla som ser det minsta utländska ut, då blir det slut på våldtäkter och all kriminalitet[smile]

Min syster påstår att hon blivit tagen för att vara syrian, du vill alltså att hon ska bli skjuten [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Tidig sexdebut, hög alkoholkonsumtion, "fri sexualitet" och "rätten till ett sent nej"

Tror jag så mycket jag vill på.[zzz]

Sming:

flest anmälda våldtäkter

Eller så är vi i Sverige bra mycket bättre (hjälp) på att hjälpa offer så att de vågar anmäla. Dold text: Vilket en jävla massa kriminologer och skit sagt, nej jag har ingen källa på det och pallar ej leta upp det men vem som helst med lite fungerande hjärnsubstans borde förstå sådant.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead Art:

Min syster påstår att hon blivit tagen för att vara syrian, du vill alltså att hon ska bli skjuten [sad]

[sad]


   
SvaraCitera

Imoon:

Dold text:

mmmmhmmmmm hjärnsubstans[cool]


   
SvaraCitera

Så går det när man tar in alla dessa äckliga invandrare

Det är fan bara invandrare som våldtar för att det var ju okej att göra det innan dom kom hit genom att flyta hit på dörrar från något random turkland

skjut alla som inte är vita så slipper vi alla brott i sverige, ni hör ju ändå inte hemma här missfoster


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

Jag kommer att skapa kaos i det svenska samhället när alla utlänningar är borta

åh, och jag är redan ett stort fan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[sad]

Du kunde ju ha nekat [confused]


   
SvaraCitera

Dead Art:

Det är dom svarthåriga invandrarna, såklart [tired]

Det du påstår är att sverige är det enda landet som utlänningar eftersom att du säger att det är invandrarna som är skyldiga. och vi toppar ju listan så frankrike och tyskland dem har inga utlänningar eller?


   
SvaraCitera

Leeilaa:

?

Vi får dom värsta invandrarna som inget annat land vill ha, vi tar även in fler invandrare än frankrike och tyskland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Tror jag så mycket jag vill på.

Imoon:

Eller så är vi i Sverige bra mycket bättre (hjälp) på att hjälpa offer så att de vågar anmäla.

Idiotpod håller med och anser att Imoon är en vettig kvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller så har vi bara betydligt fler kvinnliga notoriska lögnare


   
SvaraCitera