Aviseringar
Rensa alla

sverigedemokrater


Ämnesstartare

iosib:

i så fall borde ju medelinkomsten hos alliansens väljare vara lägre än vad den är nu. med tanke på att den faktiskt är betydligt högre än vänsterpartiets.

Och enligt din spekulation borde vänsterpartiets vara högre, om det nu finns någon stor betydande andel välbetalda akademiker inom vänstern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Och enligt din spekulation borde vänsterpartiets vara högre, om det nu finns någon stor betydande andel välbetalda akademiker inom vänstern.

du sa ju precis att du reagerade på hur hög den var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

du sa ju precis att du reagerade på hur hög den var.

Jag reagerade på hur hög vänsterns betalningsanmärkningar var jämfört med deras medelinkomst.

Läs om, läs rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag reagerade på hur hög vänsterns betalningsanmärkningar var jämfört med deras medelinkomst.

jaha. men eftersom allt vi pratar om bara skulle vara spekulationer så kan vi ju lika gärna låta den vara. min tråd var riktad till sverigedemokrater, inte andra konservativa utan verklighetsuppfattning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jaha. men eftersom allt vi pratar om bara skulle vara spekulationer så kan vi ju lika gärna låta den vara. min tråd var riktad till sverigedemokrater, inte andra konservativa utan verklighetsuppfattning.

Men om nu du själv har någon som helst verklighetsuppfattning så borde du ju själv förstå:

1. Varför sverigedemokrater procentuellt sett har fler betalningsanmärkningar
2. Varför de klagar på att människor med mycket högre medelinkomst inte lyckas speciellt mycket bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

1. Varför sverigedemokrater procentuellt sett har fler betalningsanmärkningar

det tänkte jag att de själva skulle få svara på.

Chryseus:

2. Varför de klagar på att människor med mycket högre medelinkomst inte lyckas speciellt mycket bättre

jaså? det är väl oftast bidragstagare de klagar på? speciellt de med ett visst etniskt ursprung?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

det tänkte jag att de själva skulle få svara på.

Det är bara att titta på tabellen så ser du svaret på det.

iosib:

jaså? det är väl oftast bidragstagare de klagar på? speciellt de med ett visst etniskt ursprung?

Om de har klagat på att bidragstagare av annat etniskt ursprung har mycket betalanmärkningar har jag ingen aning om. Men enligt dig så borde de ju ha gjort det eftersom att du lägger in en tabell om betalningsanmärkningar?

Såvitt jag vet är "betalningsanmärkningar" inte en synonym till (dålig) ekonomi. Precis som tabellen visar på vissa ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Om de har klagat på att bidragstagare av annat etniskt ursprung har mycket betalanmärkningar har jag ingen aning om.

spela inte korkad, du vinner inget på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

spela inte korkad, du vinner inget på det.

Nej men jag är intresserad av att se just det. Det är du som är TS och kommer med ett påstående. Då får du ju utveckla.

Annars har ju betalningsanmärkningar inget med vad de tycker är dåligt skött ekonomi att göra och din tabell är inklippt helt i onödan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Annars har ju betalningsanmärkningar inget med vad de tycker är dålig ekonomi att göra och din tabell är inklippt helt i onödan.

de klagar på andras ekonomi (mest invandrares), jag vill därför ställa de sverigedemokrater som finns på sidan till svars för att sverigedemokrater tydligen har rätt svårt själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

de klagar på andras ekonomi (mest invandrares), jag vill därför ställa de sverigedemokrater som finns på sidan till svars för att sverigedemokrater tydligen har rätt svårt själva.

Då får du väl hoppas på att någon sverigedemokrat själv har betalningsanmärkningar. Annars kan det bli tämligen svårt att svara på det.


   
SvaraCitera

Denna tråd är ungefär lika relevant som att jag skapar en tråd där jag visar källan att V snattar mest och sen skriver: Varför vill ni straffa tjuvar om ni inte själva har rent mjöl i påsen?


   
SvaraCitera

Som nationalist vill jag egentligen inte sitta och försvara Sverigedemokraterna, eller andra hycklare heller för den delen.

Men ifall man oroar sig så mycket över betalningsanmärkningar, då bör man vara mer orolig över att skattefuskaren Mona Sahlin, vilken anställer svartarbetare, flyger på privata resor och handlar toblerone för skattebetalarnas pengar tillåts vara partiledare över Socialdemokraterna än att några kommunpolitiker inom SD har betalningsanmärkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

marxxus:

Som nationalist vill jag egentligen inte sitta och försvara Sverigedemokraterna, eller andra hycklare heller för den delen.

[crazy]

marxxus:

Men ifall man oroar sig så mycket över betalningsanmärkningar, då bör man vara mer orolig över att skattefuskaren Mona Sahlin

jag gillar inte mona, nej?


   
SvaraCitera

Jag gillar ju inte att försvara SD i allmänhet. Men precis som Chryseus säger. Svaret till varför SD-väljare har betalningsanmärkningar finns i tabellen. Å nu måste jag förstöra här å faktiskt säga det även om du Chry~ vill så gärna att iosib ska säga det själv.

Det är inte konstigt att ha många betalningsanmärkningar om man har låg inkomst.

Sen varför låginkomsttagare råkar vara SD-väljare. Eller nu ska jag rätta mig lite å vänta på det. Varför SD-väljare råkar vara låginkomsttagare är en helt annan fråga. Jag själv kan tänka mig att det beror på någon sorts aggression mot att de hamnat i utanförskap. Arbetslösa eller har låg lön. Å de kanske ligger i något att skylla ifrån sig på något. Sverigedemokraterna har gått ut för sig att invandringen ger negativa konsekvenser på de medborgarna som redan vi har här. Det kan vara allt ifrån känslan "De tar våra jobb", "Skattepengarna fördelas mindre på vår egen välfärd som medborgare" eller att de helt enkelt får svårare att konkurrera när fler kommer till landet utan jobb - dvs "De tar våra jobb" (indirekt kan tolkas så)

Jahapp.


   
SvaraCitera