Comhem:Att några få av dem stödjer nazister?
Ja, det talar ju verkligen för hela partiet. Med ditt resonemang så kan man ju hävda att exempelvis alla muslimer är terrorister. Ganska korkat, om du frågar mig.
Ett parti som är skapat av nazister och även nu för tiden har personer inom partiet som stödjer väldsnazister som SMR, inget gott tecken...
Comhem:Har ingenting med diskriminering att göra. Har att göra med långsiktiga lösningar på världsproblem. Bättre att de åker tillbaka och hjälper till istället för att vara här, vägra ge upp sitt, och dela upp vårt land.
Undanflykter, undanflykter.
Comhem:I ditt samhälle ska både samhället och klassen vara likartad. Skillnaden på mitt och ditt, är att mitt är konstruktivt och ditt är destruktivt mot samhället. Klasslöshet är ju ologiskt.
Nej i mitt samhälle ska varje person få leva som den själv väljer att leva. Ditt syftar på ett likrikta alla människor att leva inom en viss mall.
Comhem:Att man är svensk medborgare och en del av det svenska samhället genom att ha anammat svensk kultur och seder. Simple as that.
Och var är svensk kultur och seder exakt? När kan man anses ha anamnat dessa?
Comhem:Oskyldiga tills motsatsen bevisats heter det. Att man tar några lösryckta företeelser och baserar en tes om rasism på det, betyder inte att det är rasistiskt partiet är. Annars är det bara att konstatera att även vänsterpartiet är rasistiskt, då det bevisligen finns rasister i partiet.
Men nu är det ju så att genom alla år i Sverigedemokraternas historia har det funnits fullt med folk som varit rena nazister, även idag 2008. Säger inte det något om partiet?
Comhem:Läs tidigare beskrivningar. Eller ser du ingen skillnad på västerländsk kultur och kultur i exempelvis Iran?
Klart jag gör i vissa aspekter. Men det roliga är att man aldrig kan definiera vad exakt "svenskhet" är för något. Istället kan ni sätta upp ett par principer som ni tror är "svenskhet", vilket ni gör och utesluter all annan kultur.
Comhem:Islam passar inte in här eftersom vårt land grundar sig på andra religioner med andra seder.
Kristendom passar inte in här eftersom att Sverige ursprungligen inte var kristet...
Jonte6:Väldigt jävla utförligt. Fan vad blind du är.
Nazism dödade ca 10 miljoner i sina läger på ca 2 år med en befolkning av 60 miljoner människor, ja dom är värre. Om man även ska räkna in alla som dog i kriget mot Tyskland så blir det många fler. De flesta dödssiffrorna som räknas in i dödsfallen i Sovjet och Kina är ju av svält. I de fruktanssvärda Gulag-lägren dog ju inte mer än kanske 2-3 miljoner vilket även det är fruktansvärt såklart. Det handlade inte heller om så mycket rena avrättningar och massmord i dessa. Då kan man ju göra exakt likadant och räkna in svält och lägga det på kapitalismens samvete.
SebastianE:
Noll argument!
![[tired]](/img/smilies/tired.gif)
![[zzz]](/img/smilies/zzz.gif)